بازدید 5614

رشد چهار برابری فعالیت عمرانی قطار شهری مشهد

قطار شهری مشهد در حالی از سال 89 آغاز به کار کرده و اولین متروی کشورمان شناخته شده که به فرودگاه متصل شده است، که اجرای پروژه مترو در بسیاری از کلانشهرهای کشورمان هنوز با مشکلات زیادی دست به گریبان است.
کد خبر: ۶۳۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 27 October 2016
در نتیجه دو شیفته کردن کارگاه ساخت خط دوم قطار شهری مشهد مقدس در دو ماه اخیر، آنقدر سرعت اجرای این پروژه افزایش یافته که به خلق رکوردی جالب توجه منجر شده است.
 
به گزارش «تابناک»، مهندس احسان دباغ، مدیر پروژه خط دوی قطار شهری مشهد در این باره گفت: در پی دو شیفته شدن کارگاه قطار شهری در این خط، فعالیت ها با سرعت بسیار بالایی پیش می‌رود به گونه ای که می‌توانیم از پیشرفت فیزیکی بالغ بر 95 درصدی امور ایستگاه های بخش شمالی این خط خبر داده و وعده افتتاح این بخش تا پایان سال جاری را بدهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه سرعت بالای اجرای پروژه موجب نادیده گرفتن الزامات ایستگاه ها نشده، افزود: نمودار پیشرفت ماهانه پروژه حکایت از آن دارد که طی ماه قبل، رشد چهار برابری را تجربه کرده‌ایم که رکورد جالب توجهی به شمار می‌آید اما این سرعت پیشرفت زمانی قابل قبول است که الزاماتی مانند تجهیز ایستگاه ها به پله برقی را هم مدنظر قرار دهیم که به حمدلله این گونه بوده است.

دباغ در ادامه با اشاره به اینکه کار نصب پله های برقی ایستگاه نیز آغاز شده و قرار نیست ایستگاهی بی بهره از این دست امکانات ضروری مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: برای هر ایستگاه دو ورودی در سمت شرق و غرب خیابان در نظر گرفته‌ایم که هم این ورودی ها و هم مسیرهای داخل ایستگاه به پله برقی مجهز خواهند شد. علاوه بر این، به دیگر ضروریات نیز توجه داشته‌ایم و به عنوان مثال تمامی ایستگاه ها را به نمازخانه مجهز خواهیم نمود.

وی که کارشناس ارشد دفتر فنی قطار شهری مشهد بوده، افزود: از جمله نکات مهم در این پروژه، تکیه بر توانمندی های داخل کشور است و جز در مواردی که ضرورت داشته، از محصولات ساخت داخل استفاده نموده ایم. علاوه بر این، در طراحی ورودی های ایستگاه نیز معماری ایرانی اسلامی را مدنظر قرار داده ایم و در سکوهای ایستگاه ها نیز تدبیری اندیشیده ایم که چند تابلو با مضامین فرهنگی و دینی ساخته شود تا پس از افتتاح، تبلیغاتی که نصب خواهد شد، محدود باشد.

دباغی در پایان با اشاره به اینکه طول خط دو قطار شهری مشهد 14.5 کیلومتر است، گفت: این خط شمال و جنوب شهر را به یکدیگر متصل خواهد کرد و دارای 13 ایستگاه خواهد بود که در نتیجه بهره برداری از فاز نخست آن تا پایان سال، شش ایستگاه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و مابقی ایستگاه ها که اکنون پیشرفت فیزیکی شان حدود 60 تا 70 درصد است، در ادامه تکمیل خواهند شد.

گفتنی است قطار شهری مشهد در حالی از سال 89 آغاز به کار کرده و در ادامه به مدد اجرای یک فاز تکمیلی به فرودگاه این شهر متصل شده و اولین متروی کشورمان که به فرودگاه متصل شده، لقب گرفته که اجرای پروژه مترو در بسیاری از کلانشهرهای کشورمان هنوز با مشکلات زیادی دست به گریبان است. حال آنکه به تازگی اجرای خط سه قطار شهری مشهد نیز کلید خورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل