بازدید 9337
۱
مروری بر روزنامه های پنجشنبه ششم آبان ماه؛

تفاوت نظر سخنگو با آیت‌الله جنتی/ محاسبات عجیب درباره برجام!

روزنامه های امروز دیدار دیروز رهبر انقلاب با رئیس جمهور فلاند را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که انتقاد مخالفان دولت به اجرای برجام و همچنین جنگ در موصل و موضوع نظارت بر نمایندگان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۳۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 27 October 2016

روزنامه های امروز دیدار دیروز رهبر انقلاب با رئیس جمهور فلاند را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که انتقاد مخالفان دولت به اجرای برجام و همچنین جنگ در موصل و موضوع نظارت بر نمایندگان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، نظارات شورای نگهبان بر نمایندگان در کانون توجه است.

تفاوت نظر سخنگو با آیت‌الله جنتی/ محاسبات عجیب درباره  برجام!

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «تفاوت نظر سخنگو با آیت‌الله جنتی» نوشت: «سخنان روز سه‌شنبه آیت‌الله احمد جنتی در همایش رؤسای دفاتر نظارت درخصوص توسعه دایره نظارت بر نمایندگان در طول دوران نمایندگی، با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است. در تازه‌ترین اظهارنظر، سخنگوی شورای نگهبان سخنانی متفاوت از گفته‌های دبیر شورا بر زبان رانده است. آیت‌الله جنتی گفته بود: «اگر نماینده‌ای وارد مجلس شد، بعد مشخص شود فاقد شرایط بوده است یا اینکه در طول دوره، این شرایط را از دست داد و از موقعیت و قدرت خود سوءاستفاده کرد، آیا نباید اقدامی شود تا دوره نمایندگی او به پایان برسد؟!» اما عباسعلی کدخدایی دیروز در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته است: «ما نگفتیم شورای نگهبان این نقش نظارتی را ایفا کند، ما گفتیم شورای نگهبان تا زمان تأیید اعتبارنامه منتخبان مردم نظر می‌دهد، بعد از تأیید اعتبارنامه‌ها دیگر رویه‌ای نبوده که شورای نگهبان اعلام نظر کند، اما ضرورت داشت که این کار انجام شود». او گفته است: «در یکی از بندهای سیاست‌های کلی انتخابات آمده که سازوکاری برای نظارت بر استمرار شرایط نمایندگی پیش‌بینی شود. حالا اینکه این سازوکار چه باشد، در سیاست‌های کلی انتخابات به آن اشاره نشده است. بستگی دارد که قانون‌گذار چه سازوکاری را در نظر بگیرد چون در سیاست‌های کلی انتخابات نیامده که مرجعش کجاست». به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد لااقل در دایره قوانین فعلی، نظر سخنگوی شورای نگهبان به نظر چهره‌هایی مانند علی مطهری و محمود صادقی که از سخنان آیت‌الله جنتی انتقاد کرده بودند، نزدیک‌تر است، اما درباره آینده، نمایندگان معتقدند که باید حق آنها برای اظهارنظر آزاد درباره همه مسائل کشور، محفوظ بماند و کدخدایی معتقد است که اگر بنا بر اعمال نظارت به شیوه موردنظر آیت‌الله جنتی باشد، باید برای آن قانون جدیدی تصویب شود».

جنگ موصل

تفاوت نظر سخنگو با آیت‌الله جنتی/ محاسبات عجیب درباره  برجام!

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر کنایه ای با تیتر « سلفي امريكا با نبرد موصل » با اشاره به این موضوع که دو سال پيش كه موصل به صورت كاملاً مشكوك به كنترل شبه نظاميان داعش درآمد، امريكايي‌ها براي كمك به مردم عراق پيش شرط‌هاي سياسي گذاشتند؛ نوشت:« ژنرال جوزف وتل، فرمانده ستاد فرماندهي مركزي ايالات متحده، شب سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه، از پايگاه هوايي قياره در نزديكي موصل بازديد كرد؛ پايگاهي كه اشتون كار‌تر، وزير دفاع ايالات متحده در تير ماه، آن را به عنوان يكي از مراكز مهم عمليات بازپس‌گيري موصل خوانده بود كه اهميتي حياتي در عمليات بازپس‌گيري اين شهر دارد. به نظر مي‌رسد امريكايي‌ها قصد دارند خود را تمام كننده و پيروز جنگي نشان دهند كه بسيج مردمي عراق طي دو سال گذشته، براي رساندن آن به مرحله كنوني، وجب به وجب عمليات كرده و خون داده است. كاخ سفيد طي هفته‌هاي اخير فشار زيادي به دولت عراق وارد كرد تا حشد‌الشعبي را از عمليات موصل بيرون كند ولي منابع عراقي از افزايش نقش اين گروه در آزاد‌سازي موصل طي روز‌هاي آينده خبر مي‌دهند».

روزنامه شهروند نیز در کاریکاتور زیر به تعدد تخلفان رانندگی واکنش نشان داده است.

تفاوت نظر سخنگو با آیت‌الله جنتی/ محاسبات عجیب درباره  برجام!

انتقاد از نحوه اجرای برجام

تفاوت نظر سخنگو با آیت‌الله جنتی/ محاسبات عجیب درباره  برجام!

روزنامه کیهان در ادامه گزارش های ضد برجامی خود با عنوان « 9 ماه از اجرای برجام گذشت،آن 28 میلیارد دلار چه شد؟!» محاسبات عجیبی درباره مزایای برجام انجام داده است و نوشته:« پیش از توافق و اجرای برجام، دولتمردان و حامیان آنها مدعی بودند هر روز تاخیر در رسیدن به توافق و اجرای آن بیش از 100 میلیون دلار ضرر به کشور وارد می‌کند، حال با گذشت بیش از 280 روز از اجرای برجام، پاسخ نمی‌دهند 28 میلیارد دلار سود آن کجاست و چه شد!.

مسکن قسطی می آید؟

تفاوت نظر سخنگو با آیت‌الله جنتی/ محاسبات عجیب درباره  برجام!

روزنامه ایران در گزارشی با تیتر «جزئیات طرح خرید مسکن قسطی» نوشت: «برای خروج از رکود مسکن، انبوه سازان پا در میانی کردند تا شاید بازار این بخش رمقی به خود بگیرد. چند ماه پیش بانک مسکن و انبوه سازان توافق کردند که فروش قسطی مسکن را آغاز کنند اما طرح اولیه آنچنان برای مردم جذاب نبود که سراغ آن بیایند و هدف خروج از رکود محقق شود.لذا در روش جدید بنا بر توافق انبوه ساز به‌ عنوان فروشنده با خریدار است.طبق آخرین مذاکرات صورت گرفته قرار شده مردم به صورت مستقیم با انبوه سازان مذاکره کنند و دیگر برای پیش پرداخت اولیه و مدت زمان اقساط هیچ قانونی وجود ندارد. یعنی طرفین در هر عددی به توافق رسیدند اجرایی خواهد شد.نکته دیگر آنکه مبنای نرخ سود در فروش قسطی مسکن نرخ تورم همان سال است.به‌ عنوان مثال اگر نرخ تورم 9/7 درصد اعلام شده در موقع عقد قرارداد با خریدار نرخ 8 درصد تعیین می‌شود.این در حالی است که پیش از این قرار بود نرخ سود، به روش بانکی محاسبه شود.اینگونه معامله‌ها هم دیگر در بنگاه املاک ثبت نخواهد شد بلکه خریدار و فروشنده مورد معامله را در دفاتر ثبت اسناد ثبت می‌کنند.در این میان بانک مسکن برای آنکه خیال انبوه سازان در این طرح راحت باشد تا سقف 150 میلیون تومان هر واحد مسکونی را تضمین می‌کند.با این تفاسیر طرح فروش اقساطی مسکن که خیلی‌ها به اجرا شدن آن تردید داشتند قرار است از دو ماه دیگر اجرا شود و افرادی که دنبال مسکن هستند از این طریق صاحب خانه شوند.

ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان درباره طرح فروش اقساطی مسکن و اینکه این امر مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت یا نه گفت:قرار است انبوه‌سازان اطلاعات مربوط به واحدهای مسکونی خودرا سایت انبوه سازان بگذارند و مردم با توجه به موقعیت و مشخصات بنا با فروشنده (انبوه ساز)تماس بگیرند.البته این طرح به صورت آزمایشی انجام شد ولی قرار است از دو ماه آینده به صورت جدی و بدون وقفه طرح فروش قسطی مسکن اجرا شود تا مردم واحد‌های مسکونی را با توجه به شرایط خود خریداری کنند.مشخصات مسکن به صورت آنلاین در سامانه می‌آید.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
چرا به نظر شما محاسباتش عجیبه به خدا این بر جام پدر مارو در اورد مثل یک چاقو دو لبه عمل کرد الان بازار فرش به. ریخته کسی جواب نمیده قرار بود صادرات فرش زیاد بشه بعد بر جام الان بعد چند ماه از برجام فرش خریداری نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل