بازدید 80076
۲

چطور بفهمیم تلگراممان هک شده است؟

هکر جوان پس از به دست آوردن عکسها و اطلاعات خصوصی طعمه‌اش دست به اخاذی میلیونی از او زد اما طمع وی باعث شد که پلیس وارد ماجرا شده و او را دستگیر کند.
کد خبر: ۶۳۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 27 October 2016
هکر جوان پس از به دست آوردن عکسها و اطلاعات خصوصی طعمه‌اش دست به اخاذی میلیونی از او زد اما طمع وی باعث شد که پلیس وارد ماجرا شده و او را دستگیر کند.

به گزارش خبر جنوب، چند روز پيش زني همراه دخترنوجوانش راهي پليس فتا شیراز شد و به شكايت از هكري پرداخت كه با تهديد و نشر اكاذيب، خواب را از چشمان آنها ربوده بود.
 
اين زن گفت: مدتي قبل دخترم پيامكي دريافت كرد كه در آن نوشته شده بود براي جلوگيري از هك شدن تلگرامش بايد روي لينك كليك كند. او هم اين كار را انجام داد و پس از وارد كردن كد 4رقمي كه از سوي تلگرام برايش ارسال شده بود، در دام يك هكر شياد گرفتار شد.
 
جوان هكر از اين طريق توانست به تلگرام دخترم و همه اطلاعات و عكسهاي او دست پيدا كند. او حتي به جاي دخترم با پسرهاي اقوام چت ميكرد و با نوشتن مطالب مستهجن كاري كرد كه آبروي دخترم به خطر بيفتد.
 
شاكي ادامه داد: مدتي كه گذشت، جوان هكر با دخترم تماس گرفت و مدعي شد كه در اينستاگرام، صفحه‌اي با نام او باز كرده و در آنجا عكسهاي كاملا خصوصي دخترم به همراه شماره تلفنش را درج كرده است.
 
دخترم با ديدن اين صفحه، شوكه و دچار افسردگي شده بود تا جايي كه وقتي اين مرد تماس گرفت و خواست براي حذف صفحه، میلیون ها تومان به او پرداخت كنيم، اين كار را انجام داديم.
پس از پرداخت پول اما، تهديدهاي او همچنان ادامه داشت و حالا وي دخترم را تهديد كرده كه اگر تن به خواسته‌هاي شومش ندهد، هرگز صفحه اينستاگرام جعلي را حذف نخواهد كرد.
 
با شكايت اين زن، تيمي از كارشناسان پليس فتا وارد عمل شدند و با بررسيهاي تخصصي توانستد جوان هكر را شناسايي كنند.
 
اين مرد در يك عمليات ضربتي دستگير شد اما پس از انتقال به اداره پليس ادعاي عجيبي را مطرح كرد. او گفت: من به دختر نوجوان علاقه داشتم اما هر چه تلاش كردم نتوانستم با او ارتباط برقرار كنم. براي همين تصميم گرفتم تلگرامش را هك كنم و با دسترسي به اطلاعات خصوصي‌اش، با او تماس گرفته و بتوانم به وي نزديك شوم.
پس از اعترافات اين مرد براي او قرار قانوني صادر شد و پروندهاش در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.
 
چگونه بفهمیم تلگراممان هک شده و جلوی آن را بگیریم
 
با رفتن در قسمت ستینگز اپیکیشن تلگرام میتوانید بفهمید آیا حساب کاربری شما هک شده است یا نه؟ تا جلوی آن را بگیرید.
 
اینکه از چه طریقی در حال استفاده از تلگرام هستید، در قسمت ستینگز/ settings مشخص است. بعد از ورود به این قسمت روی Privacy and Security کلیک کنید و سپس بخش Active Sessions را انتخاب کنید.
 
در اینجا لیست گوشیها، پی سیها و سایر ابزارهایی که با آن از تلگرام استفاده میکنید، مشخصشده است. مثلاً اگر همزمان از گوشی آیفون و نسخه دسکتاپ تلگرام استفاده میکنید، نام هر دو در لیست با تاریخ و ساعت آخرین استفاده نوشتهشده است.
 
برای اطمینان و درصورتی که نام ابزار مشکوک را در این لیست مشاهده کردید می‌توانید ابزار مشکوک را پاک کنید و یا با ابزار اصلی آنلاین شده و همزمان روی Terminate all other sessions کلیک کنید تا سایر ابزارهای مشکوک دسترسی‌شان قطع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
خوب بود.
الان كساني هستند در كانالهاي تلگرام دارن تبليغ ميكنن با مبلغ 20 هزار تومن
ابزاري براي هك در اختيار ت ميزارن كه به هيچ وجه توسط صاحب اصلي قابليت رؤيت يا پيگيري نداره
اين ديگه چيه؟
اگر اينطور باشه كه وا وليلاست
حتي عنوان شده گوشي موبايل طرف مقابل تون يا مورد نظرتون رو هك كنيد
حتي به تلگرام بسنده نكرد
خواهش ميكنم در اين خصوص توضيح بديد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار