بازدید 2836

کشته شدن یک سرکرده القاعده در افغانستان

ارتش آمریکا اعلام کرد یک سرکرده گروه القاعده در افغانستان را که در حال طرح ریزی حملاتی علیه آمریکا و اروپا بود، در حمله پهپادی خود به هلاکت رسانده است.
کد خبر: ۶۳۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴ 27 October 2016
ارتش آمریکا اعلام کرد یک سرکرده گروه القاعده در افغانستان را که در حال طرح ریزی حملاتی علیه آمریکا و اروپا بود، در حمله پهپادی خود به هلاکت رسانده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش آمریکا اعلام کرد یک فرمانده گروه تروریستی القاعده در افغانستان را که در حال طرح ریزی حملاتی علیه آمریکا و اروپا بود، در یک حمله پهپادی به هلاکت رسانده است.

شبکه خبری «اِن بی سی» به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد که «نایف سلام محمد اوجایم الحبابی» سرکرده القاعده در شرق افغانستان در یک حمله پهپادی در استان «کونار» به هلاکت رسید.

طبق اعلان وزارت خزانه داری آمریکا و سازمان ملل متحد،‌ «نایف الحبابی» حملاتی را علیه غرب و همچنین علیه نیروهای بین المللی که در حال انجام مأموریت در افغانستان بودند، طرح ریزی کرده بود.

بنا بر گزارشها، در حمله پهپادی روز یکشنبه «بلال الاوطبی» معاون الحبابی نیز به هلاکت رسید.

در ماه آوریل، سرتیپ «جف بوچانان» معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا در افغانستان اقرار کرد که برآوردهای پیشین واشنگتن از میزان حضور القاعده در افغانستان بسیار اندک بود.

طبق اظهارات بوچانان و سایر مقامات نظامی آمریکا در افغانستان، گروه تروریستی القاعده از سال ۲۰۱۰ با شبه نظامیان طالبان رابطه برقرار کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها