بازدید 6466

واکنش فرمانده قرارگاه خاتم به قراردادهای نفتی

کد خبر: ۶۳۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 26 October 2016
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با اشاره به انتقادها از قراردادهای جدید نفتی گفت: برای جمهوری اسلامی ننگ است جوانهای مستعد و توانمندی هایی که در ۳۷ سال انقلاب پیدا کرده ایم را امروز در زیرمجموعه خارجیها قرار دهیم و آن ها لیدر و رهبر کنسرسیوم ها باشند.

به گزارش تسنیم عبادالله عبداللهی در کنگره ملی عملیاتی کردن اقتصاد اسلامی در بستر اقتصاد ایران که از صبح امروز در دانشگاه امام صادق (ع) در حال برگزاری است گفت: اقتصاد مقاومتی لاجرم باید مردمی شود. همانطور که در جنگ اگر پیروز شدیم با حضور مردم و اقشار مختلف آنها در جنگ بود برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم باید مردم به این عرصه ورود کنند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا افزود: الان بانکها 20 درصد سود می‌دهند در صورتیکه بنگاههای اقتصادی سودده 3 الی 7 درصد از فعالیت های خود سود کسب می کنند. بنابراین چگونه انتظار داریم که مردم سرمایه خود را به سمت بنگاههای اقتصادی روانه کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین مشکل سرمایه‌گذاری داریم در حالیکه حدود 1.2 تریلیون دار سرمایه نزد مردم وجود دارد. اگر مردم بنگاهی را احساس کنند که مطمئن و سودده است در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند همانگونه که مواردی بوده است که در کمتر از یک دقیقه سهام یک شرکت به فروش رسیده است.

عبداللهی در مورد استفاده از توان داخلی در بخش نفت و انتقادهایی که به رویکرد دولت در زمینه تمرکز بیش از حد بر شرکت های خارجی می شود گفت: کسی منکر همکاری و ارتباط با خارجی ها نیست همانگونه که در جامعه نیز ما با اطرافیانمان ارتباط داریم اما این ارتباط باید تعریف شده و در چارچوب مشخص باشد و ابتکار عمل در دست خودمان باشد.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ننگ است جوانهای مستعد و توانمندی هایی که در 37 سال انقلاب پیدا کرده ایم را امروز در زیرمجموعه خارجیها قرار دهیم و آن ها لیدر و رهبر کنسرسیوم ها باشند.فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا تاکید کرد این قرارگاه آمادگی حضور در پروژه‌های بالا دستی نفت را دارد و از همه پتانسیل ها می‌تواند استفاده کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر