بازدید 2754

شاخص کل بورس تهران به ۷۹۲۹۹ واحد رسید/ گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها پیشرو شدند

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی پرحجم با پیشرو شدن گروه فولادی‌ها و معدنی‌ها بود، بازاری که البته نیم نگاهی به گروه پالایشی‌ها داشت، شاخص کل نیز با ۵۳۷ واحد رشد به ۷۹۲۹۹ واحد رسید.
کد خبر: ۶۳۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 26 October 2016
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی پرحجم با پیشرو شدن گروه فولادی‌ها و معدنی‌ها بود، بازاری که البته نیم نگاهی به گروه پالایشی‌ها داشت، شاخص کل نیز با ۵۳۷ واحد رشد به ۷۹۲۹۹ واحد رسید.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 5 آبان 95 با افزایش 537 واحدی روی رقم 79 هزار و 299 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 116 واحد افزایش عدد 15 هزار و 715 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 652 واحدی عدد 88 هزار و 368 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با افزایش 525 واحدی روی عدد 55 هزار و 645 واحد ایستاد و شاخص بازار دوم با 292 واحد افزایش به عدد 172 هزار و 497 واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد یک واحدی عدد 828 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با 94 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 67 واحد و پالایش نفت اصفهان با 62 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران ترانسفو با 19 واحد، مخابرات ایران با 15 واحد و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 14 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند. 

به گزارش فارس ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 284 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق قابل معامله طی 95 هزار و 240 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در آتیه داده‌پرداز نیز امروز کمتر از 21 میلیون سهم به ارزش کمتر از 21.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال داده شد.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام شاهد نشانه‌های ضعیفی از ورود نقدینگی همگام با افزایش غلبه خریداران در فروشندگان سهام بود بازاری که همسو با روند قیمت‌ها در بازارهای جهانی پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها را به نظاره نشستند.

در این میان اصلاح کوتاه‌مدت قیمت‌ها در گروه پالایشی‌ها همزمان با افزایش انتظارها در این گروه برای منتفع شدن از محاسبه فرآورده‌های فرعی بر اساس نرخ ارز آزاد باعث شد، تا این گروه با پیشرو شدن پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تبریز امروز خودنمایی کند.

در گروه انفورماتیک نیز پس از شفاف‌سازی «مداران» این سهم شاهد شکل‌گیری صف خرید ناپایدار در بالاترین سقف قیمتی بود. 

روند معاملات سهام در بازار نشان می‌دهد که موضوع ارز تک‌نرخی این روزها باعث شده تا در میان جا ماندن گروه خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها گروه‌های معدنی و فلزات اساسی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. 

امروز بازار سهام بازاری به نسبت شاداب‌تر از روزهای گذشته بود که با افزایش نسبی حجم و ارزش معاملات سهام همراه شده است، بازاری که گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی در کنار پالایشی‌ها در آن خودنمایی کردند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر