بازدید 13270
۲
پیمانه اقتصادی

از «گرانترین آپارتمان‌های تهران» تا «مطمئن‌ترین برندهای خودرو »

این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون: ادامه رشد شاخص بورس همراه با تحلیل، نرخ دلار در بازار آزاد و قیمت سکه، طلا و نفت خام، اخراج صدها کارمند در توییتر، ارزانی برای گوشت گوسفند، استقبال عراقی ها از مرغ ایرانی، مقایسه اقتصاد ایران و عربستان، گران ترین آپارتمان های تهران، افزایش صادرات پسته، مطمئن ترین برندهای خودرو و ماجرای خودروهای آمریکایی که وارد شدند را در بر دارد.
کد خبر: ۶۳۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹ 25 October 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت، خودرو و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، پیمانه اقتصادی چهارمین روز از آبان، موضوعاتی همچون: ادامه رشد شاخص بورس همراه با تحلیل، نرخ دلار در بازار آزاد و قیمت سکه، طلا و نفت خام، اخراج صدها کارمند در توییتر، ارزانی برای گوشت گوسفند، استقبال عراقی ها از مرغ ایرانی، مقایسه اقتصاد ایران و عربستان، گران ترین آپارتمان های تهران، افزایش صادرات پسته، مطمئن ترین برندهای خودرو و ماجرای خودروهای آمریکایی که وارد شدند را در بر دارد.



ادامه رشد شاخص به روایت نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس که در روز گذشته رشد 198 واحدی را تجربه کرد، طی انجام معاملات امروز سه‌شنبه، 240 واحد افزایش یافت و به ارتفاع 78 هزار و 808 واحدی رسید.


تحلیلی از بازار سرمایه

بازار سهام امروز در حالی شاهد معاملاتی به نسبت کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که انتظار برای نوسان نرخ فلزات اساسی در بازارهای اساسی باعث شد، تا امروز بازار سهام نیم‌نگاهی به گروه فلزی‌ها و معدنی‌ها داشته باشد. به نقل از فارس، هر چند که از حضور پررنگ حقوقی‌ها در بازار هنوز خبری نیست، اما جذابیت نوسان‌گیری باعث شده تا بر اساس هدفهای 10 درصدی همچنان گروه‌های مختلف بازار بستری برای نوسان‌گیران و معامله‌گران کوتاه‌مدت‌نگر را فراهم کند.

افزایش نرخ دلار آزاد به ۳۶۲۰ تومان + قیمت سکه

سکه طرح جدید با 5 هزار تومان افزایش یک میلیون و 108 هزار تومان، طرح قدیم با 10 هزار تومان افزایش یک میلیون و 109 هزار تومان و نیم‌سکه با رشد 2 هزار تومانی 558 هزار تومان معامله شد. به گزارش فارس، ربع سکه هم با هزار تومان افزایش 294 هزار تومان، سکه گرمی با همان میزان رشد 186 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 438 تومان افزایش 110 هزار و 900 تومان داد و ستد شد. قیمت اونس در بازار جهانی طلا با 2 دلار افزایش به 1268 دلار و 50 سنت رسید. در صرافی‌های میدان فردوسی دلار 3620 تومان فروخته می‌شود که نسبت به روز گذشته 8 تومان افزایش نشان می‌دهد. یورو امروز با 4 تومان رشد 3957 تومان و درهم 988 تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1269 دلار و 5 سنت رسید. قیمت طلا در طی 5 جلسه گذشته نوسان محدود 6.60 دلاری را تجربه کرده است. جنس پدرسن، تحلیلگر ارشد دانسکه بانک گفت: «آنچه اخیرا در بازار طلا جالب توجه بوده، افزایش ارزش دلار است، اما به نظر می رسد که ما به سطح جدیدی از ارزش دلار رسیده ایم و شما می بینید که قیمت طلا در حال تثبیت است.»

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت افزایش به 51 دلار و 81 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 37 سنت افزایش داشت و به 50 دلار و 89 سنت رسید. نظرسنجی رویترز نشان می دهد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا در هفته گذشته به میزان 800 هزار بشکه افزایش داشته و به 469.5 میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که حجم ذخایر در هفته متهی به 14 اکتبر بیش از 5 میلیون بشکه کاهش داشت.

توییتر صدها کارمند خود را اخراج می‌کند

توییتر رسما اعلام کرد که حدود 8 درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد. این شرکت اوایل هفته گذشته از قطعی شدن فرایند اخراج تعدادی از کارکنانش خبر داده بود. به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، این افراد حدود 300 نفر از کارمندان توییتر را شامل می شوند. این شرکت سال گذشته و همزمان با انتخاب جک دورسی به عنوان مدیرعامل جدید هم تعدادی از کارکنانش را اخراج کرده بود.

گوشت گوسفندی هزارتومان ارزان شد

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با مهر از کاهش ۱۰۰۰ تومانی قیمت گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و اظهارداشت: قیمت این نوع گوشت از شنبه هفته جاری تاکنون ۱۰۰۰ تومان ارزان شده است.  در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مشتری ۳۶ هزارتومان و عرضه به مغازه‌دار ۳۲ هزارتومان است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلایل این امر نیز عنوان کرد: عرضه دام به بازار نسبت به گذشته بهتر شده  وعلاوه بر این رکود بر بازار گوشت حاکم شده است.

استقبال عراقی ها از مرغ ایرانی

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی و ازدیاد زائر، استقبال برای خرید مرغ ایرانی از سوی عراق افزایش یافته است.

مقایسه دو اقتصاد ایران و عربستان به روایت یک اینفوگرافیک

در این اینفوگرافیک اقتصادنیوز می‌توانید مهمترین ویژگی‌های اقتصاد دو کشور ایران و عربستان را مقایسه کنید.

از «» تا «»


گرانترین آپارتمان‌های تهران

بررسی ها از سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد گران‌ترین آپارتمان مسکونی معامله شده در مهرماه مربوط به یک واحد 260 مترمربعی واقع در زعفرانیه، پسیان بوده است که سن بنای آن پنج‌سال بوده و به قیمت مترمربعی 19 میلیون و 210 هزار تومان معامله شده است. یک واحد آپارتمانی کلیدنخورده به مساحت 217 مترمربع واقع در خیابان دروس و یک واحد 191 مترمربعی با سن بنای یک سال واقع در خیابان دربند نیز به قیمت مترمربعی 19 میلیون تومان معامله شده و در رتبه‌های دوم و سوم آپارتمان‌های لوکس میلیاردی در معاملات مهرماه قرار گرفته‌اند.

افزایش 22 درصدی صادرات پسته ایران

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در شش ماه نخست سال 95، بیش از 40 هزارتن پسته خشک و با پوست تازه و مغز پسته به ارزش 381 میلیون و 647 هزار از ایران صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 22 درصد و از لحاظ ارزشی 20 درصد رشد داشته است.

مطمئن‌ترین برندهای خودرو 

طبق گزارش مجله Consumer Reports، دو برند گروه تویوتا موتور در نظرسنجی سالانه قابلیت اطمینان خودرو در صدر فهرست قرار گرفتند و مدل بوییک جنرال موتورز نخستین برند آمریکایی در ۳۵ سال گذشته بود که در میان سه رتبه برتر جای گرفت. بر اساس گزارش رویترز، در میان بازار شاسی بلند پرفروش، شورولت تراکس، تویوتا RAV۴، تویوتا ۴ رانر و فورد اکسپدیشن در رده بهترین شاسی بلندهای کوچک تا بزرگ فهرست Consumer Reports قرار گرفتند.

ماجرای خودروهای امریکایی که وارد شدند

میثم رضایی رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به واردات برخی برندهای آسیایی و اروپایی از کشور آمریکا گفت: بر اساس اسناد و مدارکی که بدست آمد، برخی برندهای کره ای، ژاپنی، آلمانی و سوئدی از آمریکا وارد کشور شده اند. به گزارش میزان، وی ادامه داد: خودروهایی وارد کشور شده که اصالتا آسیایی و اروپایی هستند اما بنا به اسناد بدست آمده این خودروها ساخت آمریکا هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
کجای کارین ؟ آپارتمان در زعفرانیه نوساز الان متری 23 با بالاست و اگر پنت هاووس بخواین متری 35 میلیون است . خوابید ؟ یا خودتون رو به خواب زدید ؟ دلار رفته بالای 3600 تومن ! نکنه شما فکر میکنید هنوز 800 تومنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
استاد اصلا خبر را خوندی؟؟ داره میگه معامله شده در مهرماه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار