بازدید 3136

سلطانی فر:برنامه کاری‌ام را۵ساله تنظیم کرده‌ام

کد خبر: ۶۳۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 25 October 2016
 گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزرات ورزش و جوانان گفت: برنامه کاری‌ام را در قالب کوتاه مدت و بلند مدت و به صورت ۵ ساله تنظیم کرده‌ام.
به گزارش تابناک ورزشی،جلسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان ظهر امروز سه‌شنبه ( 4 آبان ) برگزار شد.
در ابتدای این جلسه محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون ورزش ضمن اشاره به سوابق اجرایی سلطانی‌فر در عرصه‌های مختلف، گفت: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری حوزه ورزش، باید ساختار وزارت ورزش و جوانان متناسب با انتظارات و تحولات تغییر کند.
نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه قانون تربیت بدنی مربوط به دهه 50 است و باید بازنگری شود و در این میان طرح جامع ورزش نیز باید تدوین شود، اظهار کرد: باید از ظرفیت مردمی در قالب مشارکت‌های مردمی، سازمانی‌های مردم نهاد و غیره بهره برد.
وی با اشاره به اهمیت تفکیک حوزه جوانان از ورزش، افزود: تقویت ورزش همگانی نیز باید در دستورکار این وزارتخانه قرار بگیرد.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماده 10 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: در این میان وزارت ورزش و جوانان باید نسبت به دخالت در گزینش رؤسای فدراسیون ها پرهیز کند.

در ادامه این جلسه، مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش کشور از قبل و بعد از ادغام این وزارتخانه با مشکلات اساسی و ریشه‌ای مواجه بوده است، گفت: البته نباید تلاش‌های گذشته را نادیده گرفت ولی هنوز با کشورهای پیشرفته در این حوزه فاصله وجود دارد.
وی با بیان اینکه در طول 70 سال گذشته مسابقات المپیک تعداد مدال‌های کشورمان شامل 17 مدال طلا، 21 نقره و 29 برنز بوده است، اظهار کرد: این امر در حالیست که برخی از ورزشکاران در کشورهای مختلف در یک رشته چندین مدال کسب کرده‌اند.
سلطانی‌فر با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان شرایط مدال‌آوری در ورزش بانوان را فعال کرد، ادامه داد: هم اکنون ظرفیت خوبی در ورزش بانوان وجود دارد.
وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هم اکنون طرح جامع توسعه و سند توسعه ورزش وجود ندارد، افزود: وقتی چنین طرح جامعی وجود ندارد نمی‌توان به درستی برای آینده و حضور در مسابقات مختلف برنامه‌ریزی کرد.
وی با بیان اینکه ساختارها در این عرصه باید اصلاح شود، گفت: هم اکنون حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای اتمام پروژه‌های ورزشی در سطح کشور نیاز است و این مبلغ در سال‌های آینده نیز بر اساس شرایط اقتصادی افزایش خواهد یافت.
سلطانی‌فر ضمن اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید با حمایت موجب رونق عرصه ورزش شود، تصریح کرد: به دنبال تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه هستیم.
وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در مدل مدیریتی در نظر گرفته شده باید به مشارکت بخش خصوصی در حوزه ورزش بها داده شود، اظهار کرد: هویت دادن و پررنگ کردن فدراسیون های ورزشی از دیگر نکاتی است که مورد توجه است.
وی گفت: باید بخشی از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را به بخش خصوصی واگذار کرد تا بخشی از مشکلات این عرصه برطرف شود.
وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در برنامه پیشنهادی به حوزه ورزش حرفه‌ای، تربیتی، قهرمانی و همگانی توجه شده است، خاطرنشان کرد: برنامه کاری‌ام را در قالب مدت زمانی کوتاه مدت و بلند مدت و به صورت 5 ساله تنظیم کرده‌ام.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان