بازدید 6107

مدیران نجومی بگیر تا پایان ماه 13 میلیارد تومان به خزانه باز می گردانند؟!

جنجال برسر موضوع حقوق‌های نجومی که چندی پیش افشا شد و باعث ایجاد کشمکش ها و همچنین برخی برکناری ها گشت، باعث شد که رئیس جمهور معاون اول خود را مأمور رسیدگی فوری و برخورد با این موضوع کند که این فرایند همچنان ادامه دارد، اما تاکنون به نتایج مشخصی نرسیده است.
کد خبر: ۶۳۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 26 October 2016

جنجال برسر موضوع حقوق‌های نجومی که چندی پیش افشا شد و باعث ایجاد کشمکش ها و همچنین برخی برکناری ها گشت، باعث شد که رئیس جمهور معاون اول خود را مأمور رسیدگی فوری و برخورد با این موضوع کند که این فرایند همچنان ادامه دارد، اما تاکنون به نتایج مشخصی نرسیده است.

به گزارش«تابناک»؛ رهبر انقلاب نیز در واکنش به این موضوع بیان داشتند که این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به‌صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود. اما به نظر می رسد موضوع حقوق های نجومی نیز به مانند برخی دیگر از فسادها مشمول مرور زمان شده است و نتایج عینی آن برای مردم مشخص نشده است.

به اذعان خود دولت به‌جز موارد محدودی که مدیران دولتی یا مجبور به استعفا شده اند یا اینکه برکنار شده اند، هنوز برخورد جدی با متخلفان صورت نگرفته و هنوز بیشتر مدیران متخلف پشت میزهای مدیریتشان نشسته‌اند.

با توجه به گزارش دیوان محاسبات کشور درباره حقوق‌ها و پرداختی‌های نامتعارف که در جلسه علنی در اواسط مهرماه امسال منتشر گردید؛ مشخص شد که تعداد 397 نفر دارای دریافتی ماهانه بیش از 200 میلیون ریال بوده‌اند.

با این حال امروز رئیس کل دیوان محاسبات کشور در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان داشت که در رسیدگی به این موضوع 492 پرونده از مدیران کلیه دستگاههای کشور اعم از قوای سه گانه و نهادهای عمومی که بر طبق قوانین در طول 5 سال تاخیر مرتکب تخلف شده اند و 397 نفر نیز حقوق های نامتعارف دریافت کرده اند که در مجموع باید 23 میلیارد تومان به خزانه بازگردانده شود و تاکنون 10 میلیارد تومان بازپس گرفته شده و پرونده برای بازپس گیری کل این مبلغ در حال پیگیری است.»

طبق اعلام رئیس دیوان محاسبات، مدیران نجومی‌بگیر باید تا پایان آبان‌ماه ۲۳میلیارد به خزانه واریز کنند که تا به امروز تنها ۱۰میلیارد تومان واریز شده است. در حالی مدیران نجومی بگیر بعد از چندین ماه حاضر نشده اند که حتی پولی را که با تخلف دریافت کرده اند را حاضر به بازپس دهی نیستند. حال اینکه مردم خواستار محاکمه آنها بودند.

از ابتدا قوه قضائیه درخواست داشت که دولت پرونده های نجومی بگیران را به قوه قضائیه ارسال کند اما دولت از این کار امتناع می کرد. حالا به نظر می رسد که دولت سرانجام از موضع خود کوتاه آمده است و قرار است این پرونده ها را به قوه قضائیه ارسال نماید. در همین زمینه جهانگیری در جلسه دیروز ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان داشته که دولت از اقدامات دیوان محاسبات و رسیدگی به این پرونده ها حمایت می کند و انتظار داریم که این گزارش هرچه سریعتر تکمیل و روند رسیدگی به این موضوع با سرعت انجام شود تا کسانی که در این جریان مرتکب تخلف از قانون شده اند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

حال باید دید که آیا این اتفاق رخ خواهد داد و پرونده های نجومی بگیران به قوه قضائیه خواهد رفت یا اینکه به مانند گذشته این موضوع نیز مشول مرور زمان خواهد گشت!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۴
سيزده هزاران ميليارد تومانها تا كي برگردانده ميشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
.قیمت 3 تا آپارتمان نقلی تو شمال شهره
باور کردیم...!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
چی رو باور کردیم یا کردند یا بکنند؟؟؟؟؟13 میلیارد قیمت 13 تا آپارتمان نقلی تو شمال تهرانه ؛ ملت رو چی فرض کردن؟
دولت روحانی اولین دولتی است که با این حقوق های نجومی و مصوبات دولت قبل برخورد کرده و خواهد کرد . اگرچه در مقابل فسادهای مالی دولت قبل خیلی ناچیز است ولی به خاطر رعایت بیت المال و حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد. این دلواپسان تحریم باز چیزی در چندشون برای حمله به دولت ندارند و مجبورند با این حربه مانور بدهند.
از بابک زنجانی چه خبر ؟

اصل رو ول کردید چسبیدید به فرع؟
این بررسیها هیچوقت هم به نتیجه نخواهد رسید.
بلاخره معلوم شد که قدرت پول چقدر است . وهیچ مدعی تقوا و پاکدامنی در مقابلش نمیتواندسر راست کند وبه خاک می افتد .
تو بانک ها فقط دریافتی با کسورات تو یک فیش 77 میلیون بوده.تازه این پولها بر گرده چی می خواد بشه اشتغال ایجاد میشه؟رانت هایی که استفاده میشه بیش از این حرفهاست.
یکی از کارمندان بانک .... می گفت که از حقوق ما کم کرده اند تا بدهی رییس عودت داده بشه. اصفهان
كي محمود ٨٠٠ ميليارد را مي خواهد برگرداند.
گشگه عمرا اگه واریز بشه
13 میلیارد کجا 30000 میلیارد کجا
البته پزشکان عزیز می توانند همچنان از کارانه های نجومی خود لذت ببرند.
تابناک عزیز چرا ان رسانه محترم وتمامی سایتهای خبری و روزنامه ها اسم این دریافتها را اگر جه در مقایسه با حقوقهای اندک دهک های پایین جامعه غبر عادلانه است بعنوان دریافتهای نجومی یاد میکنید ولی هیچگونه مقایسه ای با دزدیهای چند ین هزار میلیاردی که در دولت گذشته انجام داده اند حرفی به میان نمی اورید . خود شما در همین گزارش نوشته اید ار 23 میلیارد 10 میلیا رد ان به خزان بر گردانده شده وحتما بقیه هم بر گردانه خواهدشد . سوال اینجاست از 23 میلیارد 10 میلیارد بر گردانده شده ولی ایا ازان هزاران ملیارد دزدی و اختلاص یک ریالش به خزانه دولت برگردانده شده است ؟
چرا این پول ها را به زوج های جوان که مثلا در این 2 سال و 3 سال اخیر ازدواج کردند وام نمی دهند. تا زندگی ها و تمایل برای ازدواج رونق بگیرد. با شناسنامه و سند ازدواج و ضامن معتبر برای اقساط و با بهره مثلا 4 درصد چقدر خوب می شد. فکر کنند این پول ها و اختلاس ها هنوز بر ملا نشده است که به جیب دولت برود. علاوه بر اینکه بصورت ماهانه به حساب دولت برمی گردد. و در حقیقت همه اقشار مردم در هر تیپی از مزایای ان بهرهمند می شوند. مثلا به هر زوجی نفری 20 میلیون وام بدهند یا بیشتر واقعا جواب می دهد و سودش عاید کشور و مردم و جوانان می شود.
حالا اگر که پولهای بیت المال را برگردانند که برنمی گردانند ........جرم قانونیشان چه میشود ایا محاکمه میشوند
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
احتمالا محاکمه نخواهند شد چون برای دولت گذشته می باشد .!!!
باسلام
از زمان بحران حقوق های نجومی در وزارت نفت به ما پایین دستی ها گیر دادند و ما را شدید قلع و قم می کنند

به داد ما برسید ! آ..........................ی فریادرس !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
شماخیلی تیکه های سنگین می اندازی مواظب باش!!
تکلیف املاک شهرداری چه شد .
من واقعا برای بعضی ها متاسفم که اینقدر متعصب اند.میگویند فساد 3000 میلیاردی مربوط به دولت قبل است واین حرف هم درست است.اما گویا فساد 8000 میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را در این دولت فراموش کرده اند. فساد در هر دولتی که باشد محکوم است پس خواهشا اینقدر متعصب نباشید.البته منظورم طرفداران هردو جناح است.
تابناک جون مادرت یه بار هم که شده نظر من رو هم منتشر کن.دق کردم دیگه.
خاوری و زنجانی چی شدند ؟ نکنه رفته باشن جزایر قناری ؟!
ساخت و ساز هاشون را کردن حال با فروش چند واحد میان اصل پول را میدن البته اگه بدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی