بازدید 2494

قیمت طلا افزایش یافت

در حالی که ارزش دلار از بالاترین رقم ۹ ماه اخیر پایین تر آمده، قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره موجب شد تا قیمت ها چندان افزایش نیابد.
کد خبر: ۶۳۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 25 October 2016
در حالی که ارزش دلار از بالاترین رقم ۹ ماه اخیر پایین تر آمده، قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره موجب شد تا قیمت ها چندان افزایش نیابد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار از بالاترین رقم 9 ماه اخیر پایین تر آمده، قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره موجب شد تا قیمت ها چندان افزایش نیابد.

فلز زرد به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد و ارزش دلار را افزایش می دهد که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1269 دلار و 5 سنت رسید. قیمت طلا در طی 5 جلسه گذشته نوسان محدود 6.60 دلاری را تجربه کرده است.

شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین رقم 9 ماه اخیر در روز دوشنبه، امروز با 0.1 درصد کاهش به 98.68 رسید.

قیمت طلای آمریکا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1267 دلار رسید.

جنس پدرسن، تحلیلگر ارشد دانسکه بانک گفت: «آنچه اخیرا در بازار طلا جالب توجه بوده، افزایش ارزش دلار است، اما به نظر می رسد که ما به سطح جدیدی از ارزش دلار رسیده ایم و شما می بینید که قیمت طلا در حال تثبیت است.»

«باید آمارهای اقتصادی را در آستانه نشست فدرال رزرو رصد کنیم زیرا در حال حاضر رقابتی بین موافقان و مخالفان افزایش نرخ بهره و نحوه تفسیر آمارهای اقتصادی در جریان است.»

چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شعبه شیکاگو روز دوشنبه گفت، اگر انتظارهای تورمی و بازار کار آمریکا همچنان به روند بهبود خود ادامه دهد، بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال آینده میلادی 3 نوبت دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

شاخص مارکیت از بخش تولید آمریکا به بالاترین رقم یک سال اخیر یعنی 53.2 رسیده، در حالی که فعالیت های اقتصادی در اروپا در ماه اکتبر با بیشترین سرعت از ابتدای سال تاکنون گسترش یافته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان