بازدید 3494

دانش آشتیانی: وضعیتم در این مجلس بهتر است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به این که با اصرار آقای نجفی به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارت خانه مطرح شده است گفت: آقای نجفی اصرار داشت در این موقعیت بهتر است که بنده به عنوان گزینه وزیر آموزش و پرورش مطرح شوم.
کد خبر: ۶۳۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 25 October 2016
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به این که با اصرار آقای نجفی به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارت خانه مطرح شده است گفت: آقای نجفی اصرار داشت در این موقعیت بهتر است که بنده به عنوان گزینه وزیر آموزش و پرورش مطرح شوم.

به گزارش ایرنا، فخرالدین دانش آشتیانی در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که فضای مجلس را برای رای اعتماد چه طور ارزیابی می کند و آیا از این مجلس رای اعتماد می گیرد گفت: من کلا آدم خوش بینی هستم و وضعیت من در این مجلس بسیار بهتر از مجلس قبل است. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا آقای نجفی به خاطر شما کنار کشید، گفت: آقای نجفی از اول هم که با هم صحبت کرده بودیم می گفت که حتما باید من بیایم و شاید به دلیل بحث های مربوط به سلامتیشان هم بود که به این خاطر از من خواست به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش بیایم.

خبرنگاری از وی پرسید چرا در جلسه صبح روز گذشته دولت مطرح کرد که گزینه آنان آقای نجفی است؟ دانش آشتیانی پاسخ داد: یک ناهماهنگی در این راستا بود و گرنه ما از یک ماه قبل همین روال را با دولت داشتیم و خود آقای نجفی اصرار داشت که من بیایم، البته من به او گفتم که شما ترجیح دارید که او گفت در این موقعیت بهتر است شما بیایید.

در ادامه خبرنگاری از وی پرسید پس پروژه ترمیم کابینه از یک ماه قبل شروع شده بود که دانش آشتیانی پاسخ داد بله.
خبرنگاری از دانش آشتیانی پرسید که آیا شما سابقه آموزش و پرورش دارید که وی پاسخ داد: بیشتر سابقه من معلمی است،من از سال 1352 معلم مدارس بودم تا ایام اخیر، هم اکنون هم کار مدرسه داری می کنم،
 معلم جبر، مثلثات، دینی و قرآن هم بودم و در کل معلم سخت گیری بودم، در سال هایی معاون آموزشی و مدیر مدرسه هم بوده ام، البته تجربه های مدیریتی بنده در وزارت علوم بوده است.
وی گفت: من قبلا می گفتم کسی باید آموزش و پرورش را اداره کند که گچ معلمی را خورده باشد و بداند که مساله معلم و مدرسه چیست اتفاقا هم اکنون در برنامه های بنده محور مدرسه است.

دانش آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا می تواند در شش ماه مشکلات آموزش و پرورش را حل کند گفت:خیر، باید تحولی در سیستم آموزش و پرورش به وجود آید که این تحول شش ماهه و یک ساله نیست، اما مهم این است که در مسیر درست حرکت کنیم.

وی افزود: بنده یک برنامه ارائه کردم که فراتر از پنج سال است و یک برنامه نیز دارم که کوتاه مدت است . در همین مدت شش یا هفت ماه اقدامات خوبی را برای معلمان و مشکلات آنان انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: من در برنامه ام این مساله را آورده ام . ما حقوق معلم را تا یک ریالش را نمی گذاریم از بین برود و هر کسی که خطا کرده باشد باید با همکاری قوه قضاییه با وی برخورد شود.

 من پیگیر این مساله هستم که ریال هایی از حق و حقوق معلم از بین نرود و همه این ها باید به صندوق باز گردد .علاوه بر این ما باید برای ساختار صندوق تیم اقتصادی قوی بگذاریم زیرا آن جا بیشتر نیازمند تیم اقتصادی قوی است و کار تعلیم و تربیتی نمی خواهد، امیدواریم نفع این را معلمان ببرند.

خبرنگاری از وی پرسید شما در مجلس نهم یکبار معرفی شدید؟ آیا رویکرد شما نسبت به مجلس قبل تغییر کرده است که وی پاسخ داد رویکرد من هیچ تغییری نکرده است، من همان فرد هستم، مواضعم از ابتدای انقلاب همان بوده هم اکنون هم همین هستم، مخلص انقلاب و کار در این کشور هستم و برای ارتقایش حاضرم اعتبار، سرمایه و جان خود را بدهم.

وی تاکید کرد: به نظر من مهم ترین مساله این است که در مجلس قبلی اجازه نمی دانند من در مورد برنامه خود صحبت کنم ولی در این مجلس وقتی با نمایندگان صحبت می کنم صحبت از برنامه و کار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار