بازدید 5717

برآورد عدد افراد مسلح در سوریه؛ عربستان رکورددار است

وزیر دادگستری سوریه با اشاره به حضور هزاران تروریست از کشورهای مختلف در این کشور تحت عنوان جهاد، تصریح کرد که ترکیه 25 و عربستان 30 هزار تروریست به سوریه وارد کرده‌اند.
کد خبر: ۶۳۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 25 October 2016

 وزیر دادگستری سوریه با اشاره به حضور هزاران تروریست از کشورهای مختلف در این کشور تحت عنوان جهاد، تصریح کرد که ترکیه 25 و عربستان 30 هزار تروریست به سوریه وارد کرده‌اند.

به گزارش فارس، «نجم حمد الأحمد» وزیر دادگستری سوریه اعلام کرد که از 83 کشور تحت عنوان جهاد هزاران تروریست وارد سوریه شده اند.

الاحمد در گفت‌و گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد: «اتباع زیادی از کشورهای مختلف [از تروریستها در سوریه] حضور دارند و ترکیه بیش از 25 هزار تروریست و عربستان حدود 30 هزار تروریست وارد سوریه کرده است. تروریستهای دیگری از تونس، عراق، فلسطین و آمریکا [در سوریه] حضور دارند».

وی با بیان این مطلب افزود: کسی که بازداشت می‌شود، اگر مستحق زندانی شدن در کشورش باشد بر اساس درخواست این کشور و طبق اصول دیپلماتیک وضعیتش بررسی می‌شود... با بسیاری از کشورهای عربی و بیگانه به جز قطر، عربستان و ترکیه معاهده های بین المللی داریم که مربوط به همکاری قضایی و تحویل افراد مجرم و اجرای احکام جزایی است».

در همین راستا، منابع قضایی دادگاه مبارزه با تروریسم در سوریه نیز تأکید کردند: بر آساس آخرین آمار از شمار تروریستهایی که علیه نیروهای مقاومت در سوریه می جنگند 25 هزار نفر از تابعیتهای مختلف است.

این منابع همچنین اعلام کردند، 4800 تروریست سعودی، 3000 هزار فلسطینی، 2700 تونسی، 2000 الجزایری، 800 تروریست از کشورهای اتحاد شوروی سابق، 350 کویتی، 1300 اروپایی و آمریکایی، 1100 اندونزیایی، 400 افغانی و 4500 عراقی از استانهای الانبار و صلاح الدین و سایر مناطق عراق در خاک سوریه حضور دارند.

به گفته این منابع، شمار زیادی از افراد کشته شده عرب در سوریه حضور دارند که تابعیت مشخصی ندارند و تروریستها آنان را برای عدم شناسایی آتش می‌زنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی