بازدید 3030

وجود 4 هزار کودک بی‌سواد و فاقد هویت در تهران

کد خبر: ۶۳۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 25 October 2016
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: متأسفانه نتوانسته‌ایم از فضای مجازی به نفع پیشگیری از آسیب‌ها استفاده کنیم و در حال حاضر 3 تا 4 هزار کودک بی‌سواد در تهران که فاقد هویت هستند، وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیاوش شهریور در همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی، گفت: برخی از رویکردها در فضای مجازی این گونه است که این فضا را محلی برای آسیب‌رسانی می‌دانند و برخی معتقدند که محلی برای بروز خلاقیت‌ها بوده و آسیب‌رسان نیست اما آنچه مدنظر باید قرار گیرد، رویکرد مشروط رسانه‌هاست.

وی ادامه داد: در کنار تمام سرمایه‌هایی که داریم باید سرمایه جدیدی به نام مجازی را وارد کنیم که حجمش در دنیا در حال پیشی گرفتن است؛ در کشور ما به دلیل پیشی گرفتن فضای مجازی جهش انسانی را شاهد هستیم و یک نوجوان به دلیل داشتن داده‌های فراوان در فضای مجازی طبقه اجتماعی‌اش، در حال تغییر است.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، گفت: این مهم است که نگاه به فضای مجازی نباید تحت‌تأثیر کارکردهایی باشد که غیرانسانی و غیراخلاقی است چرا که در غیر این صورت بحران معنا در بین کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود.

شهریور گفت: 11 میلیون جمعیت بی‌سواد و کم‌سواد وجود دارد که باید ببینیم تا چه میزان می‌توان از طریق فضای مجازی آنها را توانمند و باسواد کرد. امروزه مشکلی که داریم این است که نتوانسته‌ایم از این فضا به نفع پیشگیری از آسیب‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: حتی یک سایت در استان تهران وجود ندارد که آسیب‌ها را رصد کند؛ در زمینه طلاق، اعتیاد و کودکان کار آمارهایی وجود دارد اما داده‌های منظم و مستندی نیست در حالی که می‌توانیم با استفاده از دانش روز در بحث پیشگیری ورود کنیم که این همان معنای عدالت است.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: در حال حاضر 3 تا 4 هزار کودک بی‌سواد در سطح استان تهران فاقد هویت است که می‌توانیم آموزش‌های لازم را به خانواده‌های آنها بدهیم یا می‌توانیم زنان سرپرست خانوار را آموزش دهیم یا کودکان را توانمند کنیم تا بتوانند برای بازار اقتصادی آینده کارآفرینی کنند. 

شهریور در پایان گفت: بنابراین می‌توان فضای مجازی را به شکل فضایی دید که ناتوانی‌های دولت را پوشش می‌دهد و در بحث پیشگیری از آسیب‌ها توانمند است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی