بازدید 39747
پل کریچ روبرتس، مشاور ریگان:

ارزیابی توان و ظرفیت روسیه برای راه اندازی جنگ جهانی سوم +ویدیو

موشک شیطان می توان سه چهارم نیویورک را با خاک یکسان کند و آن را به شهری غیرقابل سکونت تبدیل کند. تنها 5 موشک شیطان می توانند ساحل شرقی ایالات متحده را در صورت اصابت به شهرهای نیویورک، میامی، فیلادلفیا، بوستون و واشنگتن به کلی نابود کند و 4 میلیون انسان را کشته و بیش از 3 میلیون را زخمی کند.
کد خبر: ۶۳۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 26 October 2016

تنش میان موسکو و واشنگتن در بالاترین حد از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. تقریبا روزی نیست که رسانه های مکتوب و دیداری و شنیداری به این تنش فزاینده نپردازند و نظر مطلعان نظامی را در خصوص تقابل محتمل این دو کشور جویا نشوند. رسانه ها خصوصا درباره امکان به کار گیری سلاح هسته ای از جانب هر یک از طرفین نگرانند.

به گزارش «تابناک» به نقل از «المستقبل» آنچه بحران را تشدید کرده است تحریم های غربی علیه روسیه است. روسیه نیز این اقدامات را بی جواب نگذاشته است و دستگاه سیاست خارجی خود را در اطراف و اکناف جهان بسیج کرده است تا مدام از امکان حمله ی نظامی علیه غرب با محوریت سلاح هسته ای سخن بگویند. این فضای متشنج، دو پرسش بسیار جدی را پیش روی کارشناسان اقتصادی و نظامی در سراسر جهان قرار داده است: نخست اینکه در صورت بروز جنگ هسته ای خطرناک ترین سلاح موجود در زرادخانه های روسیه چیست؟ و دیگر اینکه قدرت اقتصادی موسکو در تجهیز و به روز رسانی مهمات نظامی اش در سایه ی ادامه ی تحریم ها چیست.

روزنامه ی المستقبل برای یافتن پاسخ سوال اول به سراغ پل کریچ روبرتس، مشاور سیاسی اقتصادی ریگان در دهه ی هشتاد رفته است. او اطلاعات وسیعی در خصوص تجهیزات هسته ای روس ها دارد و مسائل روسیه را از زمانی که اتحاد جماهیر شوروی در اوج قدرت نظامی اش بود دنبال کرده است.

روبرتس به کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی و امریکا هشدار داده است که روسیه در صدم ثانیه قادر به برافروختن آتش یک جنگ هسته ای است و قدرت نظامی کافی برای نابود کردن ناتو را دارد.

آیا روسیه می­تواند جنگ جهانی سوم به راه بیاندازد؟

روبرتس در تحلیل خود مشخصا به سلاحی اشاره کرده که روس ها آن را موشک «اس اس 18» می نامند که در نزد آنها به «شیطان» هم معروف است. روبرتس مدعی است که روسیه 55 موشک در این رده در اختیار دارد و می تواند آن ها را به کلاهک هسته ای به حجم 20 کیلوتن مجهز کند. موشک شیطان هزار برابر از بمبی که بر سر ناکازاکی انداخته شد قوی تر است.

او می گوید موشک شیطان می توان سه چهارم نیویورک را با خاک یکسان کند و آن را به شهری غیرقابل سکونت تبدیل کند. وی همچنین اظهار داشت که تنها 5 موشک شیطان می توانند ساحل شرقی ایالات متحده را در صورت اصابت به شهرهای نیویورک، میامی، فیلادلفیا، بوستون و واشنگتن به کلی نابود کند و 4 میلیون انسان را کشته و بیش از 3 میلیون را زخمی کند.

می توان 10 بمب هسته ای را به این موشک ها اضافه کرد که هر یک 550 کیلوتن وزن داشته باشد. این حجمی از تخریب است که هر سیستم دفاعی را فلج می کند و امکان مقابله با آن را غیرممکن می کند.

سرگی مارکوف یکی از مستشاران وابسته به حکومت روسیه گفته است که روسیه عزم خود را برای پیروزی در میدان سوریه جزم کرده است و اگر این هدف به واسطه ی ممانعت جدی غرب تحقق

پیدا نکند امکان بروز چنین جنگی برای روسیه دور از ذهن نییست. درست به همین دلیل است که روسیه ارتش دزدان سایبری خود را برای هدف قرار دادن نظام انتخابات امریکا بسیج کرده و به شدت مایل است که ترامپ را به کاخ سفید برساند.

در این فضاست که ریئس حزب لیبرال دموکرات روسیه، ولادیمیر ژرینوفسکی، حتی در گفتن این حرف تردید نمی کند که انتخاب شدن هیلاری کلینتون یعنی جنگ هسته ای.

اما در خصوص سوال دوم روزنامه ی المستقبل به سراغ مطلبی رفته است که ادوارد هانتر کریستی متخصص اقتصادی نظامی در پیمان آتلانتیک شمالی در مجله ی «ناتو ریویو» نوشته است.

کریستی معتقد است که روسیه با آغاز سال 2017 و با بازگشت قیمت نفت و گاز به یک سطح مطلوب خواهد توانست اقتصاد خود را از مخمصه نجات دهد و بنابراین خواهد توانست به برنامه ای که کرملین برای به روز رسانی زرادخانه ی هسته ای خود تا 2020 دارد جامه ی عمل بپوشاند.

این تحلیل گر معتقد است که با وجود شرایط سختی که روسیه از 2014 و پس از مسائل شرق اوکراین با آن روبرو بوده است، این کشور قادر خواهد بود طرح نوسازی تجهیزات هسته ای خود را که از 2011 آغاز شده است عملی کند. کریستی مدعی است که تحریم های غربی آن قدر نیست که پوتین را از رسیدن به اهداف نظامی اش بازدارد.

 
تعداد بازدید : 374
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۴۸
اخه این چه تحلیلی هست که شما میای می نویسی؟ یه خورده فکر کن ببین این چیزها چقدر به ضرر کشور ما تموم می شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
حالا این بنویسه میشه؟
به نظرم تنها توان نظامي براي جنگ كافي نيست
روسيه بارها نشان داده با فشار مالي مجبور به كوتاه اومدن ميشه و اگر جنگي اتفاق بيوفته شايد و البته شابد بتونه ضربات سنگيني بزنه اما در دراز مدت حتما پذيراي شكستي عجيب خواهد شد چون دنيا براه جنگ جهاني چهارم فرصت ديگري به روسيه نخواهد داد.
ناتو و امریکا بوقن
هیچ گاه یک روس را جدی نگیرید.
هيچ وقت نبايد به روسيه خدا نشناس اعتماد كرد
اولا که نباید سنگ روسیه رو به سینه زد / دوم اینکه امریکا کشور نوابغ دنیاست و بهم خوردن اوضاع آن ، ضعیف شدنش ، نابودی اش به نفع هیچ انسان عاقلی نخواهد بود . سوم اینکه اگر تحریم ها ناکافی است خب کافی اش خواهند کرد
زراد خانه روسيه به كلي فرسوده و قديميست كه آن هم داره بر سر مردم بد بخت حلب ميريزه و اين بگيرو ببند هاي روسيه يك بلوف بيشتر نيست تكنولزي روسيه در مقابل آمريكا مثل پيدا كردن سوزن در انبار كاه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
ضرب المثلی که استفاده کرده ربطی به موضوعی که گفتی نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
روسیه از نظر فضایی خیلی جلوتر از امریکاست. بیشتر پرتابهای ماهواره توسط موشکهای سایوز روسی انجام میشه. در ضمن هیتلر هم در جنگ جهانی دوم همین فکر رو در مورد روسیه میکرد که اون بلا سرش اومد.
در طي قرن بيستم روسيه همتراز امريكا از نظر نظامي بود اگرچه از نظر تكنولوژي و برتري هوايي ودريايي ضعيف بود اما هر ذو طرف به يمن دانشمندان الماني توانسته بودند توان خوبي بدست بياورند در طي دهه 90 و سال 2000 امريكا براحتي از روسيه پيشي گرفته است.
استراتژي روسها استفاده از زيردرياييهاي خود عليه ناوگان و ناوهاي هواپيمابر خواهد بود تا 2030 اين موازنه حفظ مي شود بويزه با توجه به برتري زميني روسها كه بطور سنتي از نيروي زميني بهتري برخوردار هستند.
احتمالا از 2030 به بعد سلاحهاي هوشمند مجددا شرايطي مشابه 1980 و 1990 را در اين بازي ايفا خواهد كرد
در طي قرن بيستم روسيه همتراز امريكا از نظر نظامي بود اگرچه از نظر تكنولوژي و برتري هوايي ودريايي ضعيف بود اما هر ذو طرف به يمن دانشمندان الماني توانسته بودند توان خوبي بدست بياورند در طي دهه 90 و سال 2000 امريكا براحتي از روسيه پيشي گرفته است.
استراتژي روسها استفاده از زيردرياييهاي خود عليه ناوگان و ناوهاي هواپيمابر خواهد بود تا 2030 اين موازنه حفظ مي شود بويزه با توجه به برتري زميني روسها كه بطور سنتي از نيروي زميني بهتري برخوردار هستند.
احتمالا از 2030 به بعد سلاحهاي هوشمند مجددا شرايطي مشابه 1980 و 1990 را در اين بازي ايفا خواهد كرد
"روسیه نیز این اقدامات را بی جواب نگذاشته است و دستگاه سیاست خارجی خود را در اطراف و اکناف جهان بسیج کرده است تا مدام از امکان حمله ی نظامی علیه غرب با محوریت سلاح هسته ای سخن بگوی

بله تابناك جان ميبينم كه تو هم به عنوان يكي از رسانه هاي روسي كارتو خوب داري انجام ميدي!
روسیه در باتلاق اکراین و سوریه فعلا خواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
کریمه که با قلدری تمام شد و در مورد سوریه هم فعلا امریکا کوتاه اومده. هر دوتا شون وحشین
روسیه قدرت درجه دومه وقبل از اینکه تکان بخوره قدرتهایی مثل بریتانیا وفرانسه میتونن جلوش رو بگیرن.در ضمن اون موشکها زمان میخواد که به خاک امریکا برسه وتو همون زمان توسط سیستم دفاعی منهدم میشه.نکته جالب که در گزارش اصلا اشاره نشده اینکه روسیه درنزدیکی مرزهای خودش در ترکیه رسما ودراذربایجان وگرجستان واوکراین عملابا ناتو همسایه هست یعنی اقدام متقابل ناتو در فضا نخواهد بود.ضمن اینکه امریکا در عراق سوریه وحاشیه خلیج فارس وافغانستان پایگاه داره.این گزارش گویا قصد بزرگتر نشون دادن روسیه از ناتو داشت ولی واقعیت میدانی چیز دیگری هست
الکی شلوغش نکنید روسیه در موقعیتی نیست که این چنین کاری بکند
روسیه ابرقدرتی است که فقط در حد تسلیحات آنهم قدیمی مطرح میباشد که در هیچ زمینه ای در تسلیحات مدرن و به روز به حد بلوک غرب نمیرسد و حتی برای به روز کردن رادارهای هواپیماهای جنگی خود با اسرائیل قرارداد دارد.
از سوئی دیگر جنگیدن اقتصادی قوی میخواهد . با تحریم چند کشور اروپائی ؛ روسیه به چالش کشیده شد پس نتیجه میگیریم کلا جنگیدن در جهان امروز فقط به فنا کشیدن کشور و منطقه است و اگر دقت کرده باشید در اروپا یا آمریکا از این کشتارها چیزی به چشم نمیاید و کشورهای قوی با اینگونه جنگها ( سوریه و عراق ) فقط بدنبال اهداف خود هستند .
بعد آمریکا انگلیس فرانسه و اعضای ناتو دست روی دست گذاشته و نگاه میکنند تا روسیه شهرهایشان را نابود کند
فکر نکنم دنیا هم دست وکت بسته نظاره گر روسیه خواهند بود ، حتما گزینهای برای مقابله دارن
دوما روسیه هرگز نمیخواد ترامپ سر کار بیاد ، بلکه این یک استراتژی هست تا بر جامعه رای دهندگان امریکا تاثیر گذاشته ، واز رابطه معکوس استفاده بهینه کند و موفق هم شد ، هیلاری ختما رئیس جمهور هست
در این میان آمریکا و ناتو هم قبایل بدوی هستند که با چوب و سنگ به موشک های هسته ای جواب خواهند داد. چون اونها بمب هسته ای و موشک هسته ای ندارند و معمولا سوار بر الاغ از شهری به شهر دیگر می روند.
بیشتر شبیه شوخیه! فرض محال این اتفاق بیفته تو کجا می خواد بعدش حکمرانی کنه؟ تو قمرهای مریخ؟
چیزهایی که از روسیه گفتین یک هزارم قدرت نظامی امریکا هم نمیشه دوست عزیز. این چیزها برای عوام خوب هست فقط. قدرت نظامی امریکا با دوکشور روسیه و چین اصلا قابل قیاس نیست.
مطمئنا امريكا بعد از اصابت اولين موشك تمام روسيه را بمباران اتمي مي كند و روسيه اي ديگر وجود خارجي نخواهد داشت . پس اين موشك ها براي امريكا نيست براي كشورهاي بدبختي با خالي بندي مانند صدام ،مانند ايران و امثال ان است.
امریکایها ادم درستی نیستند ولی پوتین خود شیطان است
روسیه هرگز به امریکا حمله نمیکند
ببینم از دولت روسیه چقدر حقوق میگیرین که این همه سنگ اینها رو به سینه می زنید.
شرم و حیا هم خوب چیزی هست. دنیا از روسیه بدش میاد و شما شدید چاپلوس روسیه!
کیلو تن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این واحد اندازه گیری هم اختراع جدید تابناکه؟؟؟؟؟؟
امریکا هم منی شیند و فقط نیگاه می کند
پس چرا هر وقت آمریکا می خواهد سامانه دفاع موشکی خود در شرق اروپا را مستقر کند روسها خود را خیس میکنند!
با این همه سلاحهای کشتار جمعی در قرن 21 فقط احمقها چنین جنگهائی را راه میاندازند .
روسیه فعلا به قول شما تو باتلاق سوریه نه راه پس دارد و نه راه پیش. مجبوره دیوانه وار بمبارون کنه و نظامی و غیر نظامی را کوچیک و بزرگ و با هم قتل عام کنه. دخالت مستقیم نظامی در کشورها تاریخ مصرفش تموم شده تازه پوتین به این تاکتیک کهنه رو آورده که به زودی کمر اقتصاد کشورشو خورد خواهد کرد.
یهودی ها و ائیست ها دارن غرب را به سمت درگیری با روسیه سوق می دهند. درگیری ای که قطعا غرب از ان به شدت ضرر می کند. ایا از نظر ماسون های حاکم بر غرب ْ ابر قدرت بودن غربی ها به انتهای خط رسیده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
حالت خوبه؟
مرگ بر پوتین لعین
تاریخ ثابت کرده که روسیه همیشه در بزنگاه شانه خالی کرده و عقب نشینی می کند و هم پیمانانش را به غرب واگذار می کند. روسیه بسیار قدرتمند است اما ترسوتر از آن است که وارد با آمریکا شود.
امیدوارم جنگ جهانی سوم اتفاق بیفته و امریکا و روسیه جفتشون به فنا برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
ما هم میشینیم تخمه میشکنیم و اخبار نگاه می کنیم. خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
اونوقت کل دنیا از تبعات جنگ هسته ای در امان نخواهد بود و بعبارتی کل دنیا به فنا میره. مخصوصاً کشور ما که زیر بیخ گوش روسیه هست و با امریکا هم مشکل داره.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
خداوند ترا هم شفا دهد
روسیه وقتی ببینه امنیت کشورش به خطر افتاده صددر صد از سلاح اتمی استفاده می کنه . پوتین نشان داده برخلاف اکثر کشورهای ترسو و دنباله رو آمریکا مرد شجاع و عمل است و این را نظرسنجی مردم روسیه نشان داده .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
!!!!این را نظرسنجی مردم روسیه نشان داده

به روباه میگن شاهدت کیه میگه دمم
پس اینطوریه!! برا همینه که آمریکا و اروپا از روسیه می ترسن؟ ممنون خوب شد گفتی. پس بیخود نیس که... آره. آدمک تعجب با دو تا گوش دراز
ای شیطون ، شیطونی نکنیا!!!!
باشه
همان طور که ما لاف می زنیم روسیه هم لاف خشکه می زند.........جدی نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
جاسم تویی؟
واقعا جالبه اسم ابزار دستشون رو هم گذاشتن شیطان . با کمک شیطان به کجا میخواهند برسند ؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل