بازدید 22622
آخرین تحولات عملیات آزاد سازی موصل:

نگرانی اولاند از بازگشت تروریست های از موصل به اروپا / تصاویر منتشر شده از نبرد بعشیقه توسط داعش / آزادی 1275 کیلومتر و 58 روستا +ویدیو

امروز عملیات موصل در حالی ادامه پیدا میکند که روز گذشته نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی موفق شدند تا گشایش های بسیاری را در جبهه جنوب شرق، جنوب و شرق موصل ایجاد کنند. نبردهای سنگین در مناطق جنوبی حمام العلیل روز گذشته منجر به آزاد سازی چندین روستا در حومه این بخش شد و اکنون نیروهای عراق با قدرت بیشتری به سمت موصل در حال حرکت هستند.
کد خبر: ۶۳۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 25 October 2016

امروز عملیات موصل در حالی ادامه پیدا میکند که روز گذشته نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی موفق شدند تا گشایش های بسیاری را در جبهه جنوب شرق، جنوب و شرق موصل ایجاد کنند. نبردهای سنگین در مناطق جنوبی حمام العلیل روز گذشته منجر به آزاد سازی چندین روستا در حومه این بخش شد و اکنون نیروهای عراق با قدرت بیشتری به سمت موصل در حال حرکت هستند.

به گزارش «تابناک» آنچه بیش از همه اما عملیات موصل را طی دو روز گذشته تحت تاثیر خود داشته است، حرکت های ایذایی تروریست ها در شهرهای مختلف عراق از جمله شهر رطبه است که امروز ادعا شده بود تروریست های داعش توانسته اند بر بخش های مهمی از این شهر تسلط پیدا کنند. شهری که در چند صد کیلومتری موصل قرار دارد اکنون صحنه درگیری سنگین بین نیروهای ارتش عراق و داعش است.

ژنرال «جان دورین» فرمانده نیروهای ائتلاف در عراق امروز با اشاره به ادامه درگیری در این شهر گفته است که جنگنده های ائتلاف همچنان در این شهر از نیروهای عراقی پشتیبانی میکنند و امروز توانسته اند یک کاروان تروریست ها را که قصد ورود به شهر رطبه را داشته اند مورد هدف قرار دهند.

پیشروی نیروهای عراقی به سمت موصل / درگیری سنگین در شهر رطبه / آزادی شهروندان ایزدی موصل از دست داعش

در همین حال ساعتی قبل مقامات اردن خبر داده اند که به واسطه حمله شدید تروریست های داعش به شهر رطبه تعداد نیروهای امنیتی خود در مرز با عراق را افزایش داده است تا از ورود احتمالی تروریست ها به این کشور جلوگیری کند.

اما عملیات در موصل در هشتمین روز در حالی ادامه پیدا میکند که نیروهای عراقی توانسته اند در جبهه شرقی تا نزدیکی بزوایا پیشروی کنند. شب گذشته نیروهای عراقی و بسیج مردمی عراق اقدام به بمب باران و خمپاره اندازی به بخشی در نزدیکی موصل و در حدود 5 کیلومتری آن کرده اند که این موضوع میتواند تا حد زیادی بار روانی شدیدی را بر تروریست های داعش وارد آورد.

از سوی دیگر در بخش قیاره شهروندان غیر نظامی توسط ارتش عراق از محل کوچانده شده اند تا در صورت بروز درگیری های سنگین کمترین آسیب ممکن متوجه این خانواده ها باشد.

در همین حال پیشروی نیروهای پیشمرگه کرد از روز گذشته تا کنون در جبهه شرق و شمال در و بخش بعشیقه ادامه داشته است و با آزاد سازی قسمت های مهمی در این بخش ها گزارش شده است که دست کم 70 شهروند ایزدی که بیشترین آنها زن و کودک بوده اند تا کنون از دست تروریست های داعش آزاد شده اند.

پیشروی نیروهای عراقی به سمت موصل / درگیری سنگین در شهر رطبه / آزادی شهروندان ایزدی موصل از دست داعش


***

یک منبع آگاه در وزارت دفاع فرانسه امروز اعلام کرده است که صدها تن از تروریست های داعش روز گذشته از سوریه به سمت موصل هدایت شده و توانسته اند با موفقیت وارد شهر موصل شوند. به گفته این منبع هدف از انتقال این تروریست ها به موصل، تقویت قوای داعش در این شهر و مقابله با حملات سنگین نیروها ارتش عراق است.


***

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ایالات متحده روز گذشته طی یک حضور انتخاباتی در ایالت فلوریدا اظهار نظر عجیبی در مورد عملیات آزاد سازی موصل داشته است. وی در سخنان خود بیان کرده است که موصل اکنون زیر حملات شدیدی بر علیه داعش قرار گرفته است زیرا باراک اوباما قبل از شروع انتخابات آمریکا در 8 نوامبر میخواهد نشان دهد که یک رئیس جمهور سرسخت است. این در حالی است که فرماندهی عملیات در موصل بر عهده ارتش عراق است و نیروهای آمریکایی در این عملیات تنها حکم پشتیبان لجستیک و هوایی دارند.


***

تسلیحات سنگین توپخانه ای، تانک ها و خودروهای زرهی حشد الشعبی از دقایقی قبل در شرق موصل و در نزدیکی خزنه طابا مستقر شده اند و آماده چراغ سبز برای یورش به مواضع داعش هستند.

نظر دونالد ترامپ در رابطه با عملیات موصل / حشد الشعبی آماده یورش به داعش در نزدیکی موصل / ورود صدها تروریست داعشی از سوریه به موصل


***

نیروهای عراقی موفق شدند کنترل کامل شهر رطبه در استان الانبار را طی یک درگیری سنگین با نیروهای تروریستی داعش مجددا به دست بگیرند. در همین حال در جبهه شمال موصل، نیروهای عراقی پیشروی خود را به سوی العفر آغاز کرده اند و عملیات برای آزاد سازی این بخش مهم از شمال موصل در حال رقم خوردن است.

گزارشهای میدانی حاکی از آن است که آزمایش نیروهای داعش در بخش قیاره نشان میدهد که تروریست های داعش در این منطقه به شکلی وسیع از گاز شیمیایی خردل استفاده کرده اند.

نظر دونالد ترامپ در رابطه با عملیات موصل / حشد الشعبی آماده یورش به داعش در نزدیکی موصل / ورود صدها تروریست داعشی از سوریه به موصل


***

پلیس فدرال عراق امروز اعلام کرده است که تا این زمان عملیات آزاد سازی موصل، 1275 کیلومتر مربع 58 روستا و 55 کیلومتر معدن و چاه نفت از دست تروریست های داعش آزاد شده است. در همین حال عملیات مشترک نیروهای عراقی و پیشمرگه های کرد در شمال موصل و در تزدیکی تل اسقف در روستا بتنای شروع شده است.

این در حالی است که امروز چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه اظهارات این کشور در خصوص تلاش برای حضور در عملیات موصل پرده جدیدی زده است و اشاره کرده که اگر ترکیه در این عملیات با تهدید مواجه شود از همه حقوق خود از جمله اقدام زمینی نیز استفاده خواهد کرد.

***

یونیسف در آخرین اقدام خود کمپ های بر قرار شده در نزدیکی موصل را به تجهیزات بهداشتی مجهز کرده است. تصاویر ارسالی از این منطقه نشان میدهد که کمپ های اسکان پناهندگان از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست. نیروهای پیشمرگه در حال پیشروی برای آزاد سازی خورساباد هستند.

***

تصاویر جدیدی که دقایقی قبل منتشر شده است، تانک های M60T خمپاره اندازها و خودروهای زرهی ترکیه را در نزدیکی پایگاه بعشیقه نشان میدهد.

آزادی کامل رطبه در الانبار / نظر دونالد ترامپ در رابطه با عملیات موصل


***

نیروهای پیشمرگه کرد آماده یک نبرد نهایی برای پاکسازی نهایی روستای فاضلیه در شمال شرق موصل و نزدیکی بعشیقه میشوند. گفته میشود که عملیات نیروهای کرد تا زمان تخلیه کامل روستا از شهروندان غیر نظامی متوقف شده است. تصاویر ارسالی از صحنه عملیات نشان میدهد که بسیاری از شهروندان در این منطقه در حال ترک خانه های خود و فرار به بیرون از منطقه عملیاتی هستند. احتمال یک نبرد سنگین برای پاکسازی این روستا میرود.

***

ارگان گروه تروریستی داعش امروز تصاویری را منتشر کرد که ادعا شده مربوط به نبرد سنگین نیروهای داعش با پیشمرگه و حشد الشعبی در حومه بعشیقه و تلکیف است. در این تصاویر دیده میشود که تروریست ها با استفاده از موشک های SPG9 مشغول تبادل آتش با نیروهای کرد و ارتش عراق هستند. همچنین حضور هلیکوپترهای آپاچی ائتلاف در این منطقه نشان میدهد که پشتیبانی هوایی از عملیات ادامه دارد.



***

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه امروز طی سخنانی ضمن تاکید بر پشتیبانی از عملیات موصل در عراق گفت که فرانسه در صدد است تا نیروهای نظامی خود را برای آموزش به ارتش و نظامیان عراقی روانه این کشور کند. اولاند همچنین ضمن تاکید بر حمایت از حقوق و صیانت از جان شهروندان غیر نظامی در موصل تاکید کرده است که آینده عراق و موصل بعد از داعش باید مشخص شود. اولاند همچنین نگرانی خود را در رابطه با بازگشت تروریست ها از موصل و رقه به اروپا ابراز کرد.


***


نهاد آژانس حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز در بیانیه ای اعلام کرد که وحشی گیر داعش در موصل و حومه آن به اوج خود رسیده است. به گفته این نهاد تروریست های داعش 50 افسر پلیس سابق را در موصل کشته اند، و اجساد 70 شهروند روستایی در موصل نیز به رودخانه ریخته شده است.


***


نیروهای عراقی عملیات یورش به منطقه تحت تسلط داعش کوجلی را دقایقی قبل آغاز کردند. این منطقه در شرق موصل واقع است و ورودی استراتژیک به منطقه بزوایا به حساب می آید. در همین حال نیروهای حشد الشعبی در شمال در حال پیشروی به سمت تلعفر هستند.


***

نیروهای پیشمرگه موفق شدند تا پس از یک نبرد 4 ساعته و سنگین با تروریست های داعش با موفقیت وارد روستای بطنیه در شمال موصل شوند. در همین حال اشتون کارتر ساعاتی قبل اعلام کرد که نیروهای ائتلاف طی 90 روز گذشته تا کنون 35 فرمانده گروه داعش را به هلاکت رسانده اند.

 
تعداد بازدید : 49
دانلود 


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۷
وقتی صحبت از میدان ندادن ارتش و نیروهای مردمی عراق به پیشمرگه های تحت سلطه بارزانی می شود برخی دوستان از آن ناخواسته برداشت توهین به قوم کرد می کنند که حقیقتا چنین نیست
حافظه تاریخی مردم عراق هیگاه جنایت پایگاه اسپایکر در موصل را که بیش از ۲۰۰۰ تن از جوانان عراقی که خواب و در حال استراحت بودند و با خیانت بارزانی به دست داعش خونخوار اسیر و به فجیع ترین شکل ممکن قتل عام شدند را فراموش نمی کند
قوم کرد قابل احترام است و حق حیات دارد و از اصیل ترین اقوام ایرانی می باشند ولی حساب خیانتکاران که در هر قومی دیده می شود از مردمان پاک طینت کرد جداست
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
اون پایگاه در سوریه است دوست عزیز!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
زینال جان اسپایکر هیچوقت در دست نیروهای کردی نبوده که بخواهند آن را تحویل کسی بدهند در ثانی در عراق متحدین اصلی شیعیان و کردها هستند چیزی که به مذاق آمریکا و ترکیه عزیزت هیچوقت خوش نبوده بهتره برادران خودتان نقشه اسپیکر را در اینترنت سرچ کنید و ببینید ضمنا پایگاه اسپایکر در کنترل مطلق نیروهای عربی عراقی بوده و هیچ ربطی به هیچ کردی ندارد حالا هر کی که باشه .
خواهشمندیم
1 کسانیکه اینقدر سنگ فاشیست های ترکیه را به سینه میزنند تشریف ببرند همونجا و خداوند شما را با آنها محشور فرماید آمین
2 اگر واقعا اطلاعات دقیقی ندارید چرا از خودتون حرف درمیارید
و اینکه در خاورمیانه ملت کرد هستش که در طول تاریخ هر ستمی بر او شده از تعریب( عرب کردن ) و تتریک ( ترک کردن ) ( گرفته تا امروزه که حتی با همکاری و اتحاد هر کی بلند میشه هرچی میخاد بلغور می فرماید
نتیجه اینکه ترکیه بره به درک
علی
| United States of America |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
دوست ناشناس 13:09
پایگاه اسپایکر در شهر تکریت عراق می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
پایگاه اسپایکر در استان صلاح الدین عراق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
پایگاه اسپایکر نه در موصل بود نه در سوریه. بلکه در موطن صدام حسین در تکریت بود. در سقوط اسپایکر و موصل نقش خائنان در دستگاه حکومتی عراق از جمله برادران نجیفی یکی رییس پارلمان عراق و دیگری استاندار موصل، بسیار پر رنگ بود. متاسفانه این گونه افراد کماکان در دستگاه دولتی عراق حضور دارند. بنابراین بعید است که بحران عراق بزودی پایان یابد. ترکیه و سایر همسایگان حق دارند که از ادامه این اوثثال نگران باشند.
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
اسپایکر تو عراقه تو استان صلاح الدین
باید ازطریق حلب هم حمله ای شروع شود تا کفارنتوانند به یکدیگر کمک کنند.
بیچاره زنان و بچگان که قربانیان واقعی هستند...
سر لجبازی با ترکیه نمیخوان ازش کمک بگیرن تا کار داعش یکسره بشه... اینطوری هم کار طولانی میشه و شاید خطر افزایش حملات داعش به کردستان عراق و بقیه مناطق بالا بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
لعنت بر فاشیست و لعنت بر ترکیه و لعنت بر حکومت مفسده عثمانلی بی شرف
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
چرا فکر میکنی ترکیه می آد که داعش رو از بین ببره به نظر من که ترکیه می آد که اگه بتونه کمکی هم به داعش کنه و نذاره از بین بره این رو دیگه همه می دونن که ترکیه چقده د رحق مردم سوریه و عراق ظلم روا داشت با کمک به داعش و داعشی ها.....
آقای زینال بندری
اگر نیروهای داعش از خاک کردستان وارد موصل یا اسپایکر شده بودند حق با شما است. اما این نیروها از غرب عراق که تحت تسلط ارتش عراق بود وارد شدند و اولین گروهی که در مقابلشان مبارزه کردند پیشمرگان قهرمان بودند. پایگاه اسپایکر یک پایگاه ارتش تا دندان مسلح عراق و در قلب عراق بود و تحت کنترل دولت مرکزی و ارتش عراق. قبول کنید که ارتش عراق توسط عده ای بزدل و نامدیر همچون مالکی مدیریت می شد. همین دوهزار نفر توسط بیست نفر داعشی قتل عام شدند. افسرانی که نتوانند از خودشان دفاع کنند و در خواب بمانند تا دشمن بالای سرشان بیاید همین عابتشان خواهد بود. طبق قانون اساسی عراق ارتش عراق مسول حفظ امنیت عراق است نه پیشمرگان. فرماندهان ارتش توسط مالکی گلچین شده بودند و از آقای بارزانی طبعیت نمی کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
تبعیت و نه طبعیت
لطفا قبل از نگارش انشاء، در خصوص نحوه نگارش و املای کلمات مطالعه فرمائید
آنتی آنتی زینال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
واقعا که خسته نباشی با این استدلالت بنده خدا بیست نفر دو هزار نفر رو کشتن برو یکم مطالعه کن بعدا بیا افاضه ادب کن برادر
آقا مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
طبعیت! نه . تبعیت درسته مجید جان .
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
بارزانی همیشه حزب باد بوده یه روز با بعث بوده یه روز علیه بعث بعید می دونم بارزانی بدون حساب کتاب بخواد به از بین رفتن داعش کمک کنه مطمئنا می خواد جاهایی رو که می گیره تحت اختیار خودش باشه نه تحت اختیار دولت مرکزی
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
البت در بی عرضه بودن فرماندهان ارتش عراق که بحثی نیست اگه هم می بینید این روزا پیروز می شن اکثرا صدقه سر حشدالشعبیه ....این نظر منه ها شایدم اشتباه باشه ولی خب حشدالشعبیه که غیرت دارن نه ارتش بالاخره افکار بعثی هنوز تو دولت عراق جایگاه ویژه ای داره شک نکنید .... فقط دعا کنیم که بشه اینا رو ساماندهی کرد و شر این داعش ر و برگردوند به خود اروپایی ها برگردن کشورهای خودشون و اونجا مبارزشونو با اونا ادامه بدن
به احتمال خیلی زیاد اشغال موصل توسط داعش عیر مستقیم توسط خود نوری مالکی برنامه ریزی شده تا بهانه ایجاد حشد شعبی بعنوان ارتشی شیعی موازی ارتش عراق را داشته باشد.

این قویترین فرضیه است. سقوط موصل بدون هیج مقاومتی سوال برانگیز است. خصوصا اینکه داعش تا حالا به هیچ منطقه شیعه نشین چه در عراق و چه در سوریه حمله نکرده است.
جناب تابناک
سلام علیکم
در قسمت سمت چپ صفحه اصلی سوال نظر خواهی !به نظر شما برای ترمیم کابینه اولویت با کدام گزینه است؟
لازم به توضیح برای نتیجه گیری آماری نیاز است تمام گزینه های محتمل بپیشنهاد شود و همیشه گزینه های عدم رضایتمندی و رضایتمندی باید بطور یکسان ذکر گردد!
لذا در بخش نظر سنجی صفحه اصلی!
گزینه "نیاز به تغییرات در کابینه نیست " باید اضافه شود و یا گزینه ای با این مفهوم!
زینال بندری بس کن دیگه ، آخه مگه تو زندگی نداری که همش تو تابناکی و یا علامه دهری که راجع به هر موضوعی (سیاسی ، اجتماعی ، هنری و ... ) اظهار نظر می کنی .
آنتی زینال جون فرماندهان ارتش در موصل تحت نفوذ بارزانی خائن شما بودند قرار نیست توی یه پادگان دو هزار نفری همه توی شب بیدار بشینن و نگهبانی بدن اونهایی که نگهبانی میدادن گویا از فک و فامیلهای بارزانی بودن
نگرانی اولاند بسیار بجاست چرا که آنها را نفرستاده اند تا برگردند آنها مسلمانان اروپایی اند و به این نحو با فریب از اروپا رانده شدند تا در اروپا نباشند و مسلمانان خاورمیانه نیز با هم مشغول باشند تا چه پیش اید
اقای زانیال بندری شاید دوران سربازی با بچهای کورد همه دوره بوده عقده ی به دل گرفته باشد اینجور که معلوم هست بدون سند ومدرک ملتی رو خیانتکار فرض می کند اگه به یاد داشته باشی ملت کورد عراق سالها زیر ظلم وستم صدام وحتی بمباران شیمایی حلبچه که بیاد داری انوقت میگی کورد بنشینن ونگاه کن واگه از خودشان دفاع کنن خیانتکارن در سوریه هم همینطور در مقابل ظلم ایستادگی کردن خیانت نیست ظلم رو ندیدن وانکار حق یک ملت خیانت هست
هر تروریست مال هرکشوری است باید به کشورش بازگردانده شود ...همین ......................................
تابناک برای افکار سنجی و تلقین از زینال و انتی استفاده های جالبی میکنه
برکلا...
خوشمان امد
کردها اگر می توانستند دفاع کنند از سنجار که شهری کردی محسوب می شود دفاع می کردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار