بازدید 2218
وزیر کشور:

نابرابری در کشور نتیجه عدم تعادل فرصت هاست

وزیر کشور گفت: عدم توازن و تعادل و نابرابری و فقر عمومی در کشور نتیجه عدم تعادل و توزیع نامناسب امکانات، فرصت ها و فعالیت ها است.
کد خبر: ۶۳۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 24 October 2016
 وزیر کشور گفت: عدم توازن و تعادل و نابرابری و فقر عمومی در کشور نتیجه عدم تعادل و توزیع نامناسب امکانات، فرصت ها و فعالیت ها است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی دوشنبه شب در چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور در دانشگاه خاتم افزود: به عنوان حکومت اسلامی باید به نیازها و مطالبات مردم که به آنها مدیون هستیم و هم دنیای اسلام که به ما رو آورده و توقع دارند و نیز تقویت قله های اقتصادی و امنیتی و افزایش توان تکنولوژی پاسخ داده شود.

وزیر کشور با بیان این که تاکید بر این است که توسعه و پیشرفت علم برای توسعه و پیشرفت کشور باشد گفت: پیشرفت علم باید متناسب با قدرت پاسخگویی و انطباق آن با دنیا باشد.

وی ادامه داد: به منظور این که با تمام دانشگاه ها و علمای جهان مسابقه بدهیم، این نشان از بلند همتی داشته و نگاه های مختلفی در این مساله است که باید بدانیم چه کار کنیم.

وزیر کشور گفت: عدم توازن و تعادل و نابرابری و فقر عمومی در کشور نتیجه عدم تعادل و توزیع نامناسب امکانات، فرصت ها و فعالیت ها، مهاجرت، حاشیه نشینی، جرم و جنایت و بزهکاری است و توقع داریم بخش خصوصی بیاید و بگوید دانشگاه می سازد و این کار را نمی کند و بر اساس رابطه عرضه و تقاضا این کار را می کند و باید مشکل این بخش حل شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: در بحث توسعه و علم همیشه بین صفر تا 100 ، به گونه ای توقع داریم که تمام دانشگاهیان به جایی برسند که درون آن علم حرکت کند و این توقع درستی نیست. تعدادی از دانشگاه ها باید پیشگام و پیشرو بوده و بقیه دنبال آنها حرکت کنند.

رحمانی فضلی همچنین گفت: نظام برنامه ریزی ما از 40 سال پیش تاکنون یک نظام بخشی کلان بوده است و نگاه بخشی کلان نمی تواند پیوند منظومه ای بین دستگاه ها را برقرار کند و نظام اداری آمده و همه امکانات را در مرکز متمرکز کرده و دیگر مناطق مورد غفلت واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار