بازدید 2733

تکذیب ادعای مشارکت ترکیه در عملیات موصل

عراق به شدت ادعاهای ترکیه در خصوص مشارکت نیروهایش در عملیات آزادسازی موصل را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۳۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 24 October 2016
عراق به شدت ادعاهای ترکیه در خصوص مشارکت نیروهایش در عملیات آزادسازی موصل را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از تلویزیون العالم،  بغداد ادعاهای ترکیه را در خصوص مشارکت نیروهایش در عملیات آزادسازی موصل قاطعانه تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش؛فرمانده نیروهای مشترک عراقی در عملیات آزادسازی موصل بیانیه ای در این زمینه صادر کرد که سرتیپ یحیی رسول سخنگوی این فرماندهی در آن اظهارات مقامات ترکیه را تکذیب و تاکید کرد نیروهای این کشور به هیچ شکلی در عملیات آزادسازی موصل مشارکت ندارند.

دفتر رسانه ای حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز با تکذیب قاطع این ادعاها تاکید کرد نیروهای ترکیه هیچ نوع مشارکتی در عملیات آزادسازی موصل ندارند.

بن علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه ادعا کرده توپخانه ارتش ترکیه بنا به درخواست نیروهای کرد پیشمرگ، مواضع داعش را در شهر بعشیقه  در نزدیکی موصل گلوله باران کرده است.

پافشاری ترکیه بر مشارکت یا تکرار این مطلب به رغم مخالفت بغداد و درخواست از آنکارا برای بیرون بردن نیروهایش از پادگان بعشیقه در شمال شرق موصل، نشان دهنده تمایل شدید ترکیه به تغییر نقشه عراق در این منطقه است.

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان نیز در خصوص طمع ورزی های ترکیه در موصل، که ممکن است آنکارا مشابه این طمع ورزی ها را در خصوص حلب نیز ابراز کند، هشدار داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان