بازدید 3128
آیت‌الله‌مکارم:

زیارت اربعین پاسخ دندان‌شکنی به تکفیری‌هاست

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه زیارت اربعین پاسخ دندان‌شکنی به تکفیری‌هاست، گفت: پیام امام حسین(ع) علیرغم میل باطنی دشمن در دنیا گسترش می‌یابد البته حساسیت دشمن نیز به این زیارت افزایش‌یافته که باید همه مراقب دسیسه‌های دشمنان بود.
کد خبر: ۶۳۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 24 October 2016
مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه زیارت اربعین پاسخ دندان‌شکنی به تکفیری‌هاست، گفت: پیام امام حسین(ع) علیرغم میل باطنی دشمن در دنیا گسترش می‌یابد البته حساسیت دشمن نیز به این زیارت افزایش‌یافته که باید همه مراقب دسیسه‌های دشمنان بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ابراز امیدواری کرد که برنامه زیارت اربعین امسال نیز همچون سال‌های گذشته به‌صورت منظم برگزار شود.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه زیارت اربعین یک سرمایه بزرگ است، اظهار داشت: این زیارت عظمت جهان تشیع را نشان می‌دهد و بااینکه تبلیغ خاصی در این زمینه صورت نمی‌گیرد اما مردم به‌صورت خودجوش در مراسم اربعین شرکت می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش صداوسیما در خصوص برگزاری پیاده‌روی اربعین گفت: همچنین رسانه‌های برون‌مرزی نیز باید مسئله زیارت اربعین را جدی گرفته و اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه صورت گیرد.

وی بابیان اینکه با تشکیل ستاد اربعین زیارت اربعین در زمینه‌های مختلف در حال نظام‌مند شدن است، افزود: همچنین به دلیل وجود فرقه‌های مختلف مذهبی در کشور عراق زائران باید از اهانت به مذاهب دیگر خودداری کنند و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه زیارت اربعین پاسخ دندان‌شکنی به تکفیری‌ها است، خاطرنشان کرد: پیام امام حسین(ع) علیرغم میل باطنی دشمن در دنیا گسترش می‌یابد البته حساسیت دشمن نیز به این زیارت افزایش‌یافته است که باید همه مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حضور 20 میلیونی مردم در زیارت اربعین گفت: باید با استفاده فرهنگی از این زیارت بر شکوه و عظمت آن افزود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: ما هرساله شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین هستیم و همگان اذعان دارند که مدیریت بیش از 20 میلیون زائر در زیارت اربعین بهتر از مدیریت حج آل سعود است.

وی بیان کرد: مردم ایران باید به مردم عراق احترام بگذارند چراکه ایرانی‌ها در عراق مهمان هستند و باید به دستورات دولت عراق عمل کنند، همچنین باید مردم با گذرنامه و به‌صورت قانونی از مرزها عبور کنند تا خللی در انجام باشکوه این مراسم به وجود نیاید.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر رعایت قوانین کشور عراق توسط زائران ایرانی افزود: همچنین برخی مداحان بابیان مطالب غلوآمیز بهانه به دست دشمنان می‌دهند که باید حد لازم را در مداحی‌ها و سخنرانی‌های خود رعایت کنند.

وی با تأکید بر مراقبت زوار اربعین در خصوص حجاب و اختلاط خاطرنشان کرد: همچنین رعایت حال مستمندان بر همگان واجب است و باید از اسراف در غذاها در زیارت اربعین جلوگیری شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر