بازدید 6972

ژنرال «دوستم» خط مقدم جنگ در «فاریاب» را ترک کرد

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به دلیل همکاری نکردن مسئولان امنیتی شمال این کشور با وی، خط مقدم جنگ در ولایت فاریاب این کشور را ترک کرد.
کد خبر: ۶۳۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 24 October 2016
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به دلیل همکاری نکردن مسئولان امنیتی شمال این کشور با وی، خط مقدم جنگ در ولایت فاریاب این کشور را ترک کرد.

به گزارش مهر به نقل از«آوا»، «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بعد از 10 روز اقامت در ولایت فاریاب و جنگ علیه طالبان در شهرستان «غورماچ» این ولایت، خط مقدم جنگ علیه طالبان را ترک کرد و قرار است به زودی به کابل بازگردد.

وی حدود 10 روز قبل با هماهنگی شورای امنیت ملی و شخص «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان برای سرکوب طالبان و به دست گرفتن رهبری جنگ به ولایت فاریاب رفت.

با این حال دوستم و نیروهای همراهش روز گذشته خط مقدم جنگ در شهرستان غورماچ ولایت فاریاب را ترک کرد و به «جوزجان» رفت.

گفته می شود که معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از همکاری نکردن فرماندهان محلی و مسؤلان امنیتی در شمال  این کشور، جبهه جنگ در فاریاب را ترک کرده است.

ژنرال دوستم مدعی شده است که مسؤلان ارشد ارتش ملی افغانستان، پلیس ملی و نیروهای امنیتی در شمال این کشور برای نابودی طالبان با وی همکاری نکرده و دست به کارشکنی زده اند.

در همین حال برخی از گزارش ها حاکی از آن است که معاون اول ریاست جمهوری از مقامات مسئول امنیتی در شمال این کشور بارها درخواست کمک و تجهیزات نظامی کرده است اما هیچ یک از مقامات مسئول در این زمینه با وی همکاری نکرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس