بازدید 5069

درخواست اردوغان از پوتین برای حمایت ترکیه

رییس‌جمهور ترکیه گفت: برای مبارزه با تروریسم به حمایت ولادیمیر پوتین نیاز است.
کد خبر: ۶۳۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 24 October 2016

رییس‌جمهور ترکیه گفت: برای مبارزه با تروریسم به حمایت ولادیمیر پوتین نیاز است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه "روسیه-1" اعلام کرد: برای همکاری با روسیه در مبارزه با تروریسم، این آمادگی را داریم که هر اقدامی که لازم باشد را انجام دهیم.

وی با اشاره به سقوط جنگنده روسی توسط نیروی هوایی ترکیه در مرز سوریه که منجر به قطع چند ماهه روابط میان دو کشور شده بود، گفت: این اتفاق برای ما نیز "ناراحت‌کننده و تاسف‌بار" بود. کسانی که در این موضوع دخیل بودند بازداشت شده و به مقامات قضایی تحویل داده شده اند. بازجویی‌ها ادامه دارد. در حال حاضر کسی که باعث کشته شدن خلبان روسی شده است در زندان به سر می‌برد.

اردوغان در ادامه اظهاراتش با اشاره به روابط اقتصادی میان دو کشور پس از سرگیری روابط، گفت: ‌پس از قطع روابط برخی پروژه‌های بزرگ مانند ساخت نیروگاه هسته‌ای "آک کیو" به تعلیق در آمد، در صورتی که این پروژه برای ما بسیار حیاتی و مهم است و در این پروژه زمان بسیاری از دست دادیم اما بعد از بهبود روابط این پروژه از سر گرفته شد.

رییس‌جمهور ترکیه با اشاره به همکاری روسیه و ترکیه در زمینه گردشگری، گفت: ساحل‌های ترکیه امن است و ما منتظر توریست‌های بیشتر از سوی روسیه هستیم.

وی با اشاره به ادعای مبنی بر دشمنی ترکیه با کردها با رد این مساله، بیان کرد: در حال حاضر در برخی از وزارتخانه‌های ما کردهای ترکیه در حال فعالیت هستند و ما مشکلی با کردها نداریم.

اردوغان در ادامه اظهاراتش با اشاره به کودتای 15 ژوئیه گفت: از ولادیمیر پوتین به دلیل مواضعش در حمایت از ترکیه پس از کودتای نافرجام قدردانی می‌کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر