بازدید 11747
هاشمی در گفت و گو با «تابناک»:

نگفتن دلایل کنار گذاشتن وزیران باعث ایجاد شایعات شد/ تغییرات کابینه اوج بی تدبیری بود

متاسفانه مشخص نشدن دلیل کنار گذاشته شدن وزیران باعث شده تا برخی شایعات درباره بعضی وزیران و دلایل تعویض آنها در برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی مطرح شود.
کد خبر: ۶۳۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 24 October 2016

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تغییرات کابینه در شرایط فعلی اوج بی تدبیری دولت بود، گفت: مشخص نشدن دلایل تغییر وزیران باعث بروز برخی شایعات پیرامون دلایل کنار گذاشته شدن برخی از وزیران و دلایل تعویض آنها شده است.

محمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره دلایل ایجاد تغییر در بدنه کابینه در فاصله 9 ماه مانده به پایان عمر دولت یازدهم، اظهار کرد: هنوز همان نظری را دارم که 2 ماه پیش طی مصاحبه ای آن را اعلام کردم. به نظرم تغییرات فعلی در بدنه کابینه اصلا توجیهی ندارد.

وی افزود: انجام این تغییرات هم وزارتخانه ها را متزلزل می کند و هم اینکه با انجام چنین تغییراتی معلوم نیست که برنامه اداره یک وزارتخانه تغییر کند؛ چون تا مجلس رأی اعتماد بدهد و وزیر مستقر شده و همکارانش را برای پیشبرد بهتر امور تغییر بدهد و برنامه اداره وزارتخانه را عوض کند، عمر دولت به پایان رسیده است.

دبیر سابق کمیته سیاسی حزب کارگزارن سازندگی تصریح کرد: اگر هم قرار نیست برنامه وزارتخانه با تغییر وزیر عوض شود و همکاران او هم به همین واسطه تغییر نکنند، خوب این کار را وزیر قبلی هم می توانست تا پایان دولت انجام دهد و دلیلی برای کنار گذاشتن افراد قبلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از سویی مشخص نشد دلیل کنار گذاشته شدن 3 وزیر کابینه چه بوده و آنها عزل شده یا استعفاء کرده اند، گفت: اگر عزل شده اند معنایش این است که دولت نقد نقادان را قبول دارد و عملکرد وزیرانی که کنار رفته اند اشکال داشته است. اگر اشکالی در کار نبوده، طبیعتا وزیر باید فرصت دفاع از عملکرد خود را پیدا می کرد؛ مثلا اگر وزیری با استعفاء کنار می رفت، دلیل کنار گذاشته شدنش مشخص می شد.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر باتوجه به اینکه نحوه و دلایل کنار گذاشته شدن وزیران برکنار شده مشخص نشده ، این موضوع منشاء شایعاتی درباره آنها شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع تغییری در این موقعیت در بدنه دولت را نادرست می دانم، عنوان کرد: اصولا ثبات یکی از اصول قطعی مدیریت است، لذا بنده آن چیزی که در ارتباط با تغییر این 3 وزیر اتفاق افتاد را بی تدبیری می دانم.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: قطعا با تغییر وزیران سه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و امور جوانان در شرایط فعلی به این 3 وزارتخانه خسارت وارد می شود؛ بنابراین من هیچ تدبیری را در این تغییرات نمی بینم و به نظرم این مساله اوج بی تدبیری هم بوده است.

به گفته وی، این بی تدبیری دولت یکی از نظر زمانی و دیگری از حیث معلوم نشدن دلیل تغییر 3 وزیر بود. مثلا وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود که آماده دفاع از عملکرد خود در مجلس و پاسخگویی به استیضاح کنندگان است. بهتر بود این فرصت به او داده می شد.

هاشمی گفت: متاسفانه مشخص نشدن دلیل کنار گذاشته شدن وزیران باعث شده تا برخی شایعات درباره بعضی وزیران و دلایل تعویض آنها در برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی مطرح شود.

وی درباره 3 گزینه پیشنهادی برای سه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و امور جوانان و اینکه این انتخاب ها از سوی رئیس جمهور انتخاب مناسبی بوده است یا خیر؟ یادآور شد: شناخت زیادی از وزیران پیشنهادی ندارم که بخواهم درباره توانمندی یا عدم توانایی آنها اظهار نظر کنم، اما نکاتی را بر اساس تجربیات و سوابق مدیریتی خودم بیان می کنم.

عضو مستعفی حزب کارگزاران گفت: در این شرایط هر وزیری ولو توانمند، نمی تواند موفق باشد؛ چون تا بخواهد قوام بگیرد، سال تمام شده و آن طرف سال هم مساله انتخابات را درپیش داریم و معلوم نیست چه اتفاقی پس از آن بیافتد.

وی خاطر نشان کرد: من به لحاظ تجربه ای که دارم و از لحاظ اجرایی می گویم. اینکه وزیری در شرایط فعلی بیاید و بخواهد تغییرات کیفی در وزارتخانه ایجاد کند، همکارانش را برای انجام بهتر کارها تغییر بدهد و منابع بیشتری جذب کند؛ امکانش نیست. چون چنین فرصتی وجود ندارد، ولو اینکه وزیر پیشنهادی فردی قوی و کارآمد باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر