بازدید 2049

عدم تحقق سهم25درصدی تعاونی‌هادراقتصاد ملی

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور در جمع اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران نسبت به عدم دستیابی به سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد انتقاد کرد و در عین حال گفت که مجلس جدید آماده دریافت نظرات کارشناسی و همکاری با بخش واقعی تعاون است.
کد خبر: ۶۳۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 24 October 2016
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور در جمع اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران نسبت به عدم دستیابی به سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد انتقاد کرد و در عین حال گفت که مجلس جدید آماده دریافت نظرات کارشناسی و همکاری با بخش واقعی تعاون است.

به گزارش فارس، جبار کوچک‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست بررسی موانع لایحه اصلاحیه قانون بخش تعاون از عملکرد اتاق‌های تعاون استانی انتقاد کرد و اظهار داشت: این ضعف در اتاق‌های تعاون وجود دارد که به طور کامل پیگیر مسائل و مشکلات بخش تعاونی نیستند و باید این موضوع رفع شود.

وی افزود: با وجود اینکه قدرتی در برنامه پنجم توسعه کشور به اتاق‌های تعاون داده شده، شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و بسیاری دیگر از ظرفیت‌های قانونی از جمله این موارد هستند. در این باره معتقدم که اگر دولت به وظایف خود عمل نمی‌کند، تعاونی‌ها به صورت مستقل حرکت جمعی را شروع کنند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه باید میزان اجرای بندهای برنامه پنجم توسعه کشور مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد،گفت: میزان اجرا و عدم اجرای برنامه پنجم توسعه را به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی منتقل کنید تا از وزاری مربوطه در سوالات جداگانه‌ای مطالبه کنید.

وی افزود: اخیراً متوجه شدم که تعاونی‌ها یک اتحادیه تعاونی فرش با عضویت 4 هزار نفر دارند اما ریالی در بودجه‌های سنواتی ردیف اختصاصی ندارند اما یک اتحادیه فرش که خود را وابسته به دولت می‌داند مبلغ بسیار خوبی را هر ساله دریافت می‌کند در حالی که 200 عضو  دارد.

کوچک‌نژاد گفت:‌ تعاونی‌های فرش نه ردیف اعتباری دارند و نه حمایتی از سوی دولت می‌شوند و ایراد دیگر اینکه مشکلات حمایتی و وجود تبعیض در آنان منجر به تضعیف بخش تعاون شده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تا در بخش تعاون تحول جدی صورت پذیرد، گفت: عمر برنامه پنجم توسعه کشور تمام شد اما در برنامه ششم توسعه کشور مصوبه‌ خوبی داشتیم که بسیاری از نمایشگاه‌ها به اتاق تعاون واگذار شود تا منابع جدیدی صرف توسعه و تحول در این بخش ایجاد شود.

عضو فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: معتقدیم که در برنامه ششم توسعه باید نقش تعاونی‌ها جدی‌تر و جایگاه اتاق‌های تعاون نسبت به گذشته ارتقاء یابد تا در موضوع مطالبه‌گری نقش پررنگ‌تری ایفا کند؛ آنچه که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود قطعاً در صحن علنی هم رأی خواهد آورد.

کوچک‌نژاد در پیشنهادی به رئیس اتاق تعاون گفت که برنامه‌ها و موارد مهمی که برای ارتقای سهم تعاون در اقتصاد وجود دارد را در قالب نامه‌ای به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه افراد باسابقه‌ای در هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران فعالیت می‌کنند،‌گفت: قطعاً با این سابقه و تجربه‌ای که در بخش تعاون کشور داریم باید زمینه‌های آگاه‌سازی نمایندگان مجلس و سایر مسئولان کشور را فراهم کنید و این انتظار از سوی نمایندگان مجلس نسبت به فعالیت‌های اتاق تعاون ایران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار