بازدید 22215
آخرین تحولات عملیات آزاد سازی موصل:

چاوش اوغلو: جنگنده های ترکیه آماده شرکت در عملیات موصل هستند / حشد الشعبی: با نیروهای ترکیه همانند داعش برخورد خواهیم کرد +ویدیو

عملیات آزاد سازی موصل امروز در حالی وارد هفته دوم خود میشود که درگیریها با تروریست های داعش در مناطق شمال، جنوب شرق، جنوب و شرق موصل تقریبا به اوج خود میرسد. در حالی که طی روزهای ابتدایی عملیات پیشروی های نیروهای عراقی و کرد با همراهی نیروهای ائتلاف با سرعت انجام میشد، اکنون تاکتیک های جنگ نامتقارن داعش پیشروی را با کندی مواجه کرده است.
کد خبر: ۶۳۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 24 October 2016

عملیات آزاد سازی موصل امروز در حالی وارد هفته دوم خود میشود که درگیریها با تروریست های داعش در مناطق شمال، جنوب شرق، جنوب و شرق موصل تقریبا به اوج خود میرسد. در حالی که طی روزهای ابتدایی عملیات پیشروی های نیروهای عراقی و کرد با همراهی نیروهای ائتلاف با سرعت انجام میشد، اکنون تاکتیک های جنگ نامتقارن داعش پیشروی را با کندی مواجه کرده است.

به گزارش «تابناک» هفته دوم از عملیات آزاد سازی موصل اکنون در حالی آغاز میشود که روز گذشته فرماندهان عملیاتی خبر از یک درگیری طولانی مدت و سخت با داعش داده اند. اکنون مناطق زیادی از جبهه شرق و جنوب شرق موصل از چنگ تروریست ها بیرون کشیده شده است و همچنان درگیریها در این جبهه ها ادامه دارد.

یکی از مهمترین اتفاقاتی که روز گذشته رخ داد به آتش کشیدن یک معدن در جنوب موصل بود که منجر به انتشار گاز سولفور در هوای شهر موصل شد. همچنین درگیریهای شدید در منطقه بعشیقه بین نیروهای کرد و تروریست ها در نهایت در روز گذشته منجر به تسلط پیشمرگه بر این منطقه شد.

آپاچی های ائتلاف در بعشیق / ادامه ضد حملات داعش / عملیات نیروهای عراقی با استفاده از ماسک مخصوص


از جمله تحولات دیگر در روز گذشته خبر عجیبی بود حاکی از آن که جنگنده های ترکیه عملیات آزاد سازی در منطقه بعشیقه را پشتیبانی کرده اند. این در حالی است که همچنان بحث های زیادی در مورد حضور ترکیه در این عملیات مطرح شده است و یکی از محورهای اصلی سفر اشتون کارتر به عراق نیز همین موضوع بوده است.

اما امروز نیز همچنان درگیریها در منطقه بعشیقه بین نیروهای کرد و تروریست ها ادامه دارد. آخرین اخبار حاکی از آن است که اکنون این منطقه به کلی در محاصره پیشمرگه قرار دارد و نیروهای کرد آماده یک حمله تمام کننده هستند. این در حالی است که صبح امروز داعش در یک ضد حمله در منطقه سنجار یا شنغال به نیروهای کرد حمله کرده و خساراتی را به آنها وارد آورده است.

***

گفته میشود هلیکوپترهای آپاچی ائتلاف در اطراف منطقه بعشیقه به پرواز در آمده و قرار است حمله نیروهای کرد به داعش در این منطقه را پوشش داده و حمایت کنند. از سوی دیگر اکنون فرماندهان ارتش عراق در منطقه قیاره جلسه نهایی برای حمله و آزاد سازی تلعفر طی 48 ساعت آینده تصمیم گیری میکنند. در همین حال پیشروی های ارتش عراق در منطقه حمدانیه ادامه دارد و نیروهای عراقی در فاز تهاجمی قرار دارند. گفته میشود که سربازان عراقی حاضر در عملیات همگی با استفاده از ماسک های مخصوص مشغول انجام خدمت هستند.

آپاچی های ائتلاف در بعشیق / ادامه ضد حملات داعش / عملیات نیروهای عراقی با استفاده از ماسک مخصوص


***

ساعتی پیش نیروهای عراقی عملیات خود در شرق موصل را برای پاکسازی منطقه برطله از بقایای حضور تروریست های داعش آغاز کردند. ژنرال حیدر العبید فرمانده نیروهای عراقی در این خصوص اظهار کرده است که این عملیات احتمالا تا آخرین ساعات امروز ادامه خواهد داشت و در نهایت منجر به پاکسازی کامل برطله شهر مسیحی نشین در 9 کیلومتری شرق موصل خواهد شد. این شهر هفته گذشته به دست نیروهای عراقی فتح شد.


***

نیروهای عراقی در ادامه عملیات امروز خود موفق شدند تا منطقه طلول النصر، تل الشواک، الشویره و البکر را در شرق موصل آزاد کنند. در همین حال نیروهای عراقی به نیروهای کرد در منطقه الخضر پیوسته اند و عملیات مشترک این دو نیرو در این جبهه ادامه دارد. از سوی دیگر در حالی که روز گذشته اخبار غیر رسمی حاکی از شرکت نیروهای ترکیه در عملیات موصل منتشر شده بود، امروز مقامات عراقی هرگونه دخالت ترکیه در این عملیات را تکذیب کرده اند.

طی بیانیه ای که فرماندهی مشترک عملیات عراق منتشر کرده است سخنگوی این نهاد هرگونه دخالت ترکیه در عملیات موصل به وسیله توپخانه یا جنگنده را به کلی تکذیب کرده است. ییلدریم نخست وزیر ترکیه روز گذشته گفته بود که به درخواست نیروهای پیشمرگه ترکیه با استفاده از توچخانه صحرایی و توپ های هویتزر از عملیات این نیروها در منطقه بعشیقه حمایت و پشتیبانی کرده است.



***

درحالی که نیروهای پیشمرگه هنوز درگیر تبادل آتش سنگین با تروریست های داعش در منطقه بعشیقه هستند، تصاویر ارسالی از منطقه عملیات نشان میدهد که اولین گروه از شهروندان محاصره شده در روستای فاضلیه در حال خارج شدن از این روستا هستند. این روستای تقریبا بزرگ در نزدیکی بعشیقه قرار دارد و روز گذشته از چنگال تروریست های داعش بیرون کشیده شده:


عملیات مشترک نیروهای عراقی و کرد در الخضر / تکذیب شرکت ترکیه در عملیات موصل / آزاد سازی چهار روستا در جنوب حمام العلیل

***

پرچم عراق بر فراز ساختمان های روستای خفسان در نزدیکی حمام العلیل و در جنوب این بخش به اهتزاز درآمد و این روستا نیز از چنگ تروریست ها خارج شد. تروریست های داعش مدعی شده اند که ضد حملات آنها در این منطقه به نیروهای ارتش عراق منجر به کشته شدن 20 نیروی نظامی عراقی شده است. این خبر تاکنون تایید نشده. در همین حال درگیری های شدید در الرطبه که روز گذشته توسط تروریست های داعش تصرف شد ادامه دارد. در آن سوی جبهه گفته میشود که نیروهای پیشمرگه در حال پیشروی به سمت موصل هستند و اکنون در 9 کیلومتری حوالی موصل هستند.


***

ادامه پیشروی های ارتش عراق در جنوب موصل و در نزدیکی حمام العلیل منجر به آزاد سازی چهار روستای دیگر در این منطقه شد. روستاهای الرصیف، حراره، صف التوث و التوبیه در این منطقه پس از یک تبادل آتش تقریبا سنگین میان نیروهای ارتش عراق و نیروهای ویژه ارتش عراق از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شد. در همین حال جنگنده های اف 16 عراق مقر و مواضع تروریست ها در قلب موصل را به شدت بمباران کرده اند. هم اکنون نیروهای عراقی در حال پیشروی به سمت الشوره در جنوب موصل هستند. از آن سوی در جبهه شرق نیروهای ارتش عراق یورش دیدی به سمت کارملش در نزدیکی العباسیه برده اند.

***

شورای تامین امنیت اقلیم خودمختار کردستان طی بیانیه ای امروز اعلام کرد که هشت تن از تروریست های داعش که در حملات اخیر به شهر کرکوک عراق شرکت داشته اند دستگیر شده و در میان آنها مغز متفکر طراح این عملیات نیز حضور دارد. به گفته این بیانیه نام طراح این عملیات ماذن العبید است که توسط مردم دستگیر شده و تحویل نیروهای امنیتی شده است. این بیانیه در خصوص چگونگی انجام این حمله اشاره میکند که بیش از 100 تروریست داعشی با استفاده از 4 دستگاه کامیون از یک شکاف امنیتی بین شهر دقاق و بشیر وارد کرکوک شده بودند.


***

در همین حال خیر میرسد که تعدادی از نیروهای ویژه نظامی کانادایی در عملیات موصل به همراه نیروهای ارتش عراق شرکت دارند. تصاویر منتشر شده زیر به گفته برخی منابع خبری این نیروهای ویژه را در حین عملیات نشان میدهد.

دستگیری مغز متفکر و طراح حمله به کرکوک / آزاد سازی 4 روستای دیگر در جنوب موصل توسط ارتش

دستگیری مغز متفکر و طراح حمله به کرکوک / آزاد سازی 4 روستای دیگر در جنوب موصل توسط ارتش

***

حجم حملات هوایی ائتلاف بر علیه داعش به اوج ر سیده است: مقامات آمریکایی امروز اعلام کردند که حملات جنگنده های ائتلاف آمریکا در عراق در حمایت از نیروهای عراقی در حال حاضر به اوج خود رسیده است. این خبر در حالی از سوی مقامات آمریکایی منتشر میشود که بیش از یک هفته از شروع عملیات آزاد سازی موصل گذشته است. برت مک گرک سخنگوی ائتلاف آمریکا امروز در توییتر اعلام کرده است که در روز هفتم عملیات همه اهداف تعیین شده با موفقیت مورد حمله قرار گرفته و از 17 تا 23 اکتبر مجموعا 332 حمله هوایی با 1176 مورد مهمات صورت گرفته است.

به گفته مک گرک این حملات منجر به نابودی 136 موضع اساسی داعش، 18 تونل که تروریست ها از آنها برای مخفی شدن استفاده میکرده اند، و نابودی و منهدم شدن 26 خودروی بمب گذاری شده از سوی داعش شده است.

دستگیری مغز متفکر و طراح حمله به کرکوک / حضور نیروهای نظامی ویژه کانادایی در عملیات موصل



***

نیروهای عراقی موفق شدند تا به شکل کامل بر منطقه کارملش در شرق موصل مسلط شوند. بعد از تسلط نیروهای ارتش عراق بر این بخش صلیب یک کلیسا مجددا بر محل اصلی خود نصب شد. در همین حال مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ساعتی قبل اعلام کرد که چهار جنگنده ارتش این کشور آماده شرکت در عملیات موصل هستند. این اعلام علیرغم تاکیدات مکرر مقامات عراقی برای عدم مداخله ترکیه در این عملیات است. 


***

فرمانده نیروهای عراقی در جبهه موصل اعلام کرد که 20 خودروی زرهی متعلق به تروریست های داعش که از سمت سوریه به موصل می آمدند در راه خود منهدم شده اند. در همین حال گفته میشود که بمباران شدید مواضع داعش در موصل ادامه دارد و نیروهای عراقی موفق شده اند تا بلندی های مشرف به محورهای جنوبی موصل را به تسلط خود در آورند و به دروازه الشوره نزدیک شوند.

در همین حال در پی اظهارات چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در خصوص آمادگی جنگنده های این کشور برای حضور در عملیات موصل، فرمانده نیروهای حشد الشعبی اعلام کرد که با نیروهای ترکیه همانند نیروهای داعش برخورد خواهیم کرد زیرا آنها نیز اشغال گر به حساب می آیند.

 
تعداد بازدید : 37
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۹
نیروهای ارتش و بسیج عراق باید تا می توانند نیروهای گروهک بارزانی را محدود و اجازه تحرک به آنها ندهند این گروهک با کشاندن پای ترکیه به عراق آینده مبهمی برای این جنگ رقم زده موصل با وجود داعش بسیار امن تر از موصل با حضور گروهک بارزانی خائن و ترکیه نامرد است
جای بسی تعجب است که تابناک بعضی نظرات بدون حاشیه را سانسور ولی تعدادی پیامهای با حاشیه بدون سند ، مشکل ساز و... منتشر می کند البته احساس می شود که احتمالاً تصمیم گیران خبرها متفاوت هستندو یا جوان و کم تجربه . لذا می طلبد که مطالب حساسیت زا منتشر نشود بخصوص تابناک که پر بیننده ترین سایت خبری معتدل است .
مثلا در مورد همین خبر هرگز ترکیه طالب دوستی با کردها نبوده و نیست و نخواهد بود فراموش کردید مدام مقداری از خاک عراق را بمباران می کرد بعلت از بین بردن افراد پ ک ک ( کردهای ترکیه مخالف دولت مرکزی ترکیه ) در حالی که کردهای عراق بسیار رابطه خوبی با ما ایرانی ها دارند و داشته اند البته ممکن است شیطنیتهایی از سوی غرب دیکته گردد که تجزیه عراق هدف باشد ولی کردها زرنگ تر از انندکه حداقل به دام ترکیه بیافتند مقداری فکر و پژوهش و تامل مناسب است
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
عباس عزیز کردهای ترکیه هرجا که به نفعشان بوده با ایران همکاری کرده اند، این روزها طبق نقشه های آمریکا و با راهنمایی و آموزش نظامی اسرائیل کارهای خود را پیش می برد. آمریکا می خواهد پیشمرگه را جایگزین داعش نماید، برای همین با کمکهای نظامی و اطلاعاتی خود در یک جنگ نمادین آنها را کمک می کند که بهتر پیش بروند و از طرفی نیروهای داعش نیز از پیشمرگه تلفات کمتری می گیرند و کمتر مقاومت می کنند ولی تا آنجا که می توانند در مقابل ارتش و حشد الشعبی به شدت مقاومت می کنند تا قسمت کمتری از موصل در اختیار آنها قرار بگیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
اتفاقا حافظه تاریخی ایرانیها گاها خوب کار می کند دوران جنگ صدام و شهدایی که در جبهه کردستان داده ایم فراموش نخواهد شد
عراق آخرش مال ايران خواهد بود . هم بخاطر مذهب تشيع هم بخاطر هم تباري با كردها
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
این حرفها تخم تفرقه می کارد.ایران طمعی به عراق ندارد و عراق همواره بعنوان همسایه ما مورد احترام خواهد بود
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
آقا کمتر شیعه سنی کنید سنی ها هم برادران ما هستند ببینید کشور چین و هند را با دو میلیارد جمعیت و چند تا خدا و چند تا مذهب اصلا دعوا ندارند ولی ما مسلمانان با یک خدا و یک پیامبر و یک قبله و یک کتاب، دایم در جنگیم با یکدیگر، مواظب حیله های دشمن مخصوصا انگلیس باشید و از این طریق به کلیه جوانان شیعه و سنی مخصوصا تحصیلکرده اعلام می کنم در کنار همدیگر جهت هم افزایی تکنولوژی مسلمانان دست در دست همدیگر ک
نیم
اولا گروهک نه چرا که نیروهای پیشمرگه جنگجویان یک میلیونی دارن که الان حداقل پنجاه هزار پیشمرگه در برابر داعش سینه سپهر کردن یادمان باشه تنها نیروی نظامی زمینی که تا حالا بر داعشیان وحشی پیروز شدن پیشمرگه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
گروهک های مسلح کرد به دستوراستعمارغرب جایگزین داعشند جدیدتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
این هم یادمان باشد که موصل دودستی و با دخالت مستقیم توسط بارزانی به داعش داده شد
ناشناس
| Philippines |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
البته در تلاشهای پیشمرگه ها هیچگونه بحثی نیست اما غلط است که بگوییم تنها نیرویی که برابر داعش پیروز شده پیشمرگه بوده چرا که ارتش سوریه و عراق و بالاخص حشد الشعبی و مقاوت حزب الله لبنان پیروزی های بسیار چشمگیری بر داعش و النصره داشته اند که آزادی بسیاری از مناطق فعلی در سوریه و عراق از دستاوردهای همین پیروزی هاست
ترکیه باید در موصل باشد تا مقر پ ک ک تروریست نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
با این استدلال خاک تمام عراق برای ترکیه حلال است و مجوزی برای اشغال این کشور توسط ترکیه خواهد بود!! اینطور نیست؟
ناشناس
| Iraq |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
بدجور از رجب پدر داعش حمایت می کنی خاک پاک کردستان قدمگاه مغول وداعشی نیست
جناب اقای زینال بندری امیدوارم خدا شما رو شفا بده اگه بخوای بدونی که هفتاد میلیون کرد همیشه ودر هر حال از کرامت شرافت وانسانیت وحقوق خود دفاع میکنند هیچوقت انها رو گروهک خطاب نمیکردی پس بدان واگاه باش که کردها ملتی شریف صلح دوست وبا شرافتی هستند که هیچوقت به هیچ کشوری تجاوز نکرده اند همیشه مورد حمله قرار گرفتن واز شجاعانه ازخود دفاع کردن بااین حرفهای شما اب دریا کثیف نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
جنابعالی ظاهرا تازه ایران تشریف آورده اید می توانید در مورد کوموله، دموکرات و اخیرا پژاک کمی جستجو نمایید تا اینطور عجولانه اظهار نظر نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
هفتاد میلیون کرد؟ یا هفت میلیون؟
با سلام واقعا از شما سایت محترم تابناک بعید است که به این راحتی اجازه توهین مسلم به ملت نجیب کرد که در طول تاریخ همیشه مورد ظلم واقع شده رو به هرکسی می دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
هیچگونه جسارت و توهینی نسبت به هیچ قوم و نژادی پذیرفته نیست چه کرد باشد چه ترک و لر و غیره ولی خطاب کردن کردها بعنوان ملت کمی مشکوک است و بوی نفاق و تفرقه بین نژاد های یک ملت و جدایی طلبی میدهد که از آرزوهای دشمنان ملت ایران است.در استفاده از کلمات کمی بنظرم باید دقیقتر بود.
جناب زینال بندری مثل اینکه شما با کردها مشکل داری ، نکند شمارا نقره داغ کرده اند
ترکیه اجازه نخواهد داد عده ای تروریست کرد و داعش شهرهای تورکمن نشین رو اشغال کنن
پاسخ ها
شهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
ناشناس 15:15 به یاد داشته باش داعش و دیگر تروریستها را ترکیه پانتورک عزیز تو آنها را پشتیبانی می کند.اگر اینطور نیست اگر تونستی بدون هماهنگی از مرز ترکیه عزیزت به عراق یا سوریه بروی؟
ناشناس
| Philippines |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
بنظر نمیرسد ترکیه دارای چنین جایگاه و قدرتی باشد.کشوری که وقتی روسیه گوجه فرنگیش را تحریم کرد مجبور به عذرخواهی شد باید اندازه و جایگاهش را بعنوان یک کشور در این نبرد میدانی بداند.بازیگران بسیار قدرتمند تر از ترکیه در صحنه حضور دارند .
امید تبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
قلم پای ترکیه عثمانی را خرد میکنیم
حشدالشعبی مگه توی نبرد موصل جایگاهی داره که واسش تیتر میزنید ؟!
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
شادمهرجان فعلا که ترکیه داعش و تروریست پرور جایگاه مهمی در موصل و شمال سوریه دارد.
ناشناس
| Philippines |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
بله و قسمتی از نبرد میدانی موصل در اختیار این نیرو قرار دارد و با پبگیری اخبار مربوط مطلب برایتان بیشتر واضح میشود
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
از این حشد الشعبی هر چی بگید بعید نیست، اینا هیچ چی از داعش کم ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
نه. تو داری
ترکیه هم با حشد الشعبی مانند پ ک ک رفتار خواهد کرد.
امید است ترکیه اشتباه محاسبه نکند و برای یک دستمال قیصریه را وارد اتش بزرگتری نکند که دودش در آخر تو چشم خودشان میرود . گول عرب های خلیج فارس را نخورد و سعی کند فقط مرزهای خودش را حفظ کند.
نکنه اردوغان و دارو دسته اش تو سایت تابناک هم نفوذ کردند؟
نا امید شدیم
تابناک دیگه چرا؟
درود بر ایران بزرگ از سند تا مدیترانه....
الان ایران داره از پ ک ک وطاابانی نیروی مخالف بارزانی تشکیل میده تا درگیری هفت سال پیش بین اربیل وسلیمانیه تشدیدبشه خدابه این کردها عقل بده فکرمی کنندباتشکیل دولت بجایی میرسن ولی مستعمره امریکا واسراییل میشن الان دراروپامرزی نیست
ترکیه توهم پانترکیسم دارد
با دوستان مروت با دشمنان مدارا

البته مدارا به روشِ تقویت ارتباطاتِ دیپلماسی
نه ذلت و خواری
زینال حتما خاطره بدی از کوردها دارد درکش کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
فلفل بندري
هنوز خون شهداي اين مملكت بر دستان كوموله و پژاك و ديگر گروههاي تروريستي كردي كه با چراغ سبز اسرائيل و آمريكان خشك نشده است.قبل از اينكه مزه يريزي برو با بزرگتر هات صحبت كن تا اونا خاطرات شهداي اين مرز و بوم به دست اين اهريمن ها را برات تعريف كنند . به نظر ميرسه سن خودت به اين داستان ها قد نده.
من یک فارسم ، ولی به واسطه خویشاوندی و برخورد کاری ؛ انسان تر ، صبورتر ، با محبت تر از کرد در این سرزمین ندیدم ، بسیار نیکوست همه ما تاریخ را یک بار هم که شده مطالعه کنیم تا کاستی هایمان را نسبت به این مردمان با اصالت و نجیب ادا کرده باشیم که :
کس نداند جز ذات پروردگار
که فردا چه بازی کند روزگار
کردهای بارزانی خائنانی نامرد و سودجویانی فاسد هستند..همین حمله چند روز پیش داعش به کرکوک و کشته شدن تعداد زیادی شیعه رو فراموش نکنید..داعشیانی ک اسیر شدن اعتراف کرده بودن که از ایست بازرسی های پیشمرگه عبور کردن..ینی ۴۸ داعشی با کلی تجهیزات از چند ایست بازرسی پیشمرگه رد شدن و این یعنی خیانت در ملاعام..چرا؟ چون قرار بود شیعه در کرکوک کشته بشه و همین هم شد..یک خانواده از کوچیک و بزرگ ذبح شدن و ۴۰ نفر دیگه هم ب شهادت رسیدن..مرگ بر خائن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل