بازدید 16082

مردمی که از دست داعش فرار کردند

با ورود عملیات آزادسازی موصل به هفته دوم، تعداد بیشتری از مردم این شهر اشغالی از دست داعش می گریزند.
کد خبر: ۶۳۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 23 October 2016
با ورود عملیات آزادسازی موصل به هفته دوم، تعداد بیشتری از مردم این شهر اشغالی از دست داعش می گریزند.

به گزارش تسنیم، روزانه دهها نفر از مردم موصل و اطراف آن تلاش می کنند از دست داعش فرار کرده و خود را به نیروهای عراقی برسانند. پیش بینی می شود 1/5 میلیون نفر در موصل در بند داعش باشند که نگرانی هایی در مورد سرنوشت آنها و نیز نحوه رسیدگی به وضعیت آنان در حین عملیات و پس از آن وجود دارد.

روز گذشته سازمان ملل نسبت به استفاده داعش از سپر انسانی به شدت ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد داعش حدود 550 خانوار را به گروگان گرفته و آنها را در موصل و اطراف موصل به‌عنوان سپر انسانی مستقر کرده است. منابع محلی به گزارشگران سازمان ملل گفته‌اند که روز دوشنبه 200 خانوار از صومال و 350 خانوار نیز از نجفیه به موصل برده شده‌اند.

از سوی دیگر داعش از زمان حمله نیروهای عراقی به موصل دست به اعدام های گروهی زده و طی دو روز 284 نفر از جمله زنان و کودکان را اعدام کرده است. شاهدان عینی می‌گویند داعش برای خاک کردن اجساد اعدامی‌ها آنها را با بولدوزر به یک گودال بزرگ پرتاب می‌کند و سپس روی آنها خاک می‌ریزد.

عکس های زیر که طی روزهای اخیر گرفته شده مردمی که موفق شده اند از دست داعش فرار کنند و خود را به نیروهای عراقی و کمپ های آوارگان در اطراف موصل برسانند را نشان می دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل