بازدید 25604
دهن کجی مسئولان به دانش آموزان و خیرین مدرسه ساز؛

اشغال ساختمان نوساز مدرسه توسط مدیران آموزش و پرورش! +سند

ماجرا از این قرار که مدرسه‌ای نوساز که به دست بنیاد خیریه «برین» در این شهرستان تاسیس و تجهیز شده و در واپسین روزهای سال گذشته افتتاح شد، پیش از آنکه در سال تحصیلی جدید میزبان دانش آموزان شده و توسط ایشان به بهره برداری برسد، تغییر کاربری داده شده و پذیرای مدیرکل شهرستان و همکاران وی شده است.
کد خبر: ۶۳۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹ 24 October 2016
مسئولان آموزش و پرورش که می‌بایست بیش از هر کسی نگران وضعیت دانش آموزان و کمبودهایشان باشند، در اقدامی عجیب و بهت آور، ساختمان نوساز یک مدرسه را به اشغال خود در آوردند!

به گزارش «تابناک»، اگر قرار باشد برخی از ریشه‌دارترین اقدامات خیریه در کشورمان را معرفی کنیم، بی شک ساخت مدرسه یکی از آنها خواهد بود. اقدامی خیرخواهانه که زیربنای توسعه کشور، یعنی سوادآموزی را مدنظر قرار داده و در نوع خود، اتفاقی بسیار جالب توجه در جهان به شمار می‌آید.

از این رو که شرایط را برای اجرای یکی از اصول قانونی اساسی کشورمان فراهم می‌آورد و امکان تحصیل رایگان را در اختیار دانش آموزانی که ساکن مناطق محروم هستند، قرار می‌دهد. وظیفه‌ای که بر عهده دولت مردان قرار دارد اما کمبودهای مالی مانع از تحقق می‌شود و خیرین مدرسه‌ساز جور ایشان را می‌کشند.
 

اتفاقی که ثمرات بسیار درخشانی برای کشورمان به همراه داشته و استقبال مردم از نهادهای خیریه فعال در این زمینه را موجب شده است. استقبالی که ظاهرا از دید برخی مسئولان طبیعی و پابرجاست و هیچ عاملی نخواهد توانست کمرنگش کند؛ آنقدر که بی هیچ دغدغه ای به دستاوردهای خیرین مدرسه ساز هم دست می‌اندازند و برای خود مصادره اش می‌کنند!

اتفاقی بسیار عجیب که در شهرستان پردیس رخ داده و تا این لحظه ورود مسئولان ارشد به ماجرا نیز نتوانسته موجب رفع و رجوع و اصلااحش شود. آن هم در شرایطی که یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد و کمترین آسیب وارد آمده به مردم در این خصوص، تمدید محرومیت از مدرسه مناسب برای یکسال دیگر است.

ماجرا از این قرار که مدرسه‌ای نوساز که به دست بنیاد خیریه «برین» در این شهرستان تاسیس و تجهیز شده و در واپسین روزهای سال گذشته افتتاح شد، پیش از آنکه در سال تحصیلی جدید میزبان دانش آموزان شده و توسط ایشان به بهره برداری برسد، تغییر کاربری داده شده و پذیرای مدیرکل شهرستان و همکاران وی شده است.

اشغال ساختمان نوساز مدرسه توسط مدیران آموزش و پرورش! +سنداتفاقی بسیار عجیب که البته پایان ماجرا نیز نیست چراکه تصاویر منتشر شده از ساختمان مدرسه نشان می‌دهد تابلوی حاوی نام خیری که بانی آن بوده نیز با تابلوی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان پردیش جابجا شده و حرمت بانی این بنا حتی در این اندازه نیز نگاه داشته نشده است. بنایی که در اسفندماه سال 94 کلاس های درس آن با میز و نیمکت های نو پرشده و چشم انتظار دانش آموزان بود اما حالا نه نشانی از میز و نیمکت در آن به چشم می‌خورد و نه دانش آموزی رنگ در و دیوارش را دیده است.

رویدادی که نه مورد تایید بنیاد برین و خیرین همراه با آن است و نه قانونی است چراکه بر اساس قانون، تغییر کاربری و حتی تغییر نام مدارس خیرساز مجاز نیست. موضوعی که با تکیه بر آن، بنیاد برین پیگیری ماجرا را در دستور کار قرار داده و خواستار بازگشت اوضاع «آموزشگاه علاقبند شماره 2» به کاربری مدرسه شده است.

مدرسه ای که قرار بوده در دو شیفت کاری مورد استفاده قرار گرفته و در هر نوبت میزبان حدود 600 دانش آموز باشد اما این گونه نشده و بعید است تخلیه سریع و بدون فوت وقت آن نیز بتواند منجر به تحقق اهداف آموزشی اش برای سال جاری تحصیلی گردد. نکته مهمی که بر اساس آن جا دارد چشم انتظار مجازات عاملان این اتفاق باشیم.

این در حالی است که می‌بینیم واکنش مسئولان آموزش و پرورش به این اقدام عجیب و غیرقانونی، به ارسال یک نامه به امضای مرتضی رئیسی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور محدود مانده و حتی صدور این نامه به تاریخ دوازدهم مهرماه (حدود بیست روز پیش) نیز به تخلیه این مدرسه منجر نشده است.
 
 
دستور معاون وزیر برای تخلیه اداره آموزش و پرورش و بازگشت کاربری ساختمان به مدرسه که پس از بیست روز هم اجرایی نشده است.
دستور معاون وزیر برای تخلیه اداره آموزش و پرورش و بازگشت کاربری ساختمان به مدرسه که پس از بیست روز هم اجرایی نشده است.

تداوم قانون شکنی عجیبی که اگر به مایوس شدن خیرین مدرسه ساز منجر شده یا کاهش مشارکت ایشان در پروژه هایی از این دست را موجب شود، آنچنان خسارت بزرگی به کشور و سرمایه های آینده میهنمان وارد خواهد آورد که هیچ کدام از قانون شکنان و مسئولانی که با ایشان مماشات می‌کنند، قادر به جبرانش نخواهند بود.

در پایان گفتنی است «تابناک» آمادگی دارد در راستای مشخص شدن ابعاد دیگرماجرا، پاسخ مسئولان آموزش وپرورش، به ویژه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان پردیس را منتشر نماید و در صورت لزوم در گزارش های بعد، جزئیات دیگری از این رویداد عجیب را به اطلاع عموم برساند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۴۳
خداوکیلی هرچقدر فکر کردم چی بگم که یه کم ازشدت نارحتیم کم بشه جز نفرین به کسانی که به فکر راحتی خودشون وسوءاستفاده از بیت المال هستند چیزی به ذهنم نرسید کجا داریم زندگی میکنیم افسوس
با سلام به خوانندگان عزیز تابناک
شبیه این ماجرا برای پدر من اتفاق افتاد که شاید تعریف آن برای شما خالی از لطف نباشد.
ایشان در زمان دولت قبل قصد داشت برای خیرات و مبرات خود مدرسه ای را در شهرستان داراب استان فارس بسازد که پس از طرح موضوع در حضور نماینده اداراب در مجلس و برگزاری جلسه با فرماندار و مدیر وقت آموزش و پرورش شهرستان و تعیین زمین اهدایی که متعلق به پدرم بود، در مرحله طراحی و تهیه نقشه با این درخواست مواجه شد که در این زمین بخشی نیز برای استفاده مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در نظر گرفته شود و ایشان هزینه ساخت آن بخش را نییز تقبل نمایند که بلافاصله پس از اطلاع از نیات سودجویانه کل مسئله توسط پدرم به حالت تعلیق در آمد و متاسفانه داستان ساخت یک مجتمع بزرگ آموزشی که می توانست محلی برای رشد و نمو فرزندان این آب و خاک باشد متوقف گردید.
در صورت صحت موضوع سریعا باید این مکان اموزشی به کاربری اموزشی تبدیل و مدیران تصمیم گیر انی عزل گردند
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
چشم
همین الان اقدام میکنیم
شهرستان اداره کل ندارد و در سطح اداره است - لطفا به تابلو دقت فرمایید
یلام
بسیار کارزشت و ناپسندی انجام شده واین بدعت نامیمون را هر که گذاشته آخرت خود را خراب و به کشور و بچه های این مملکت خیانت کرده
سلام دقیقا" عین همین اتفاق سه سال پیش در منطقه 16 چهارصد دستگاه نازی آباد افتاد و مدرسه شهید رجایی را پس از افتتاح و حتی یک نصف روز استفاده آموزشی در اختیار مدیران منطقه قرار دادند و حتی میز و صندلی نو راه به دانش آموزان ندادند.
عواملی که باعث این کار شده اند باید سریعا توبیخ شوند و از سمتهای خود برکنار شوند.
حتما پیگیری کنید .
با سلام
اين خبرها مردم و دلسرد ميكنه.واقعا متاسفم
به چند نفر مدافعین بیت المال نیازمندیم
یه عده چشمشون میخوره به ساختمون بزرگ نوساز، واسه مدیریتش تحریک میشن
با عدم استعفای فانی استیضاح وی بروی دولت روحای رو میبرد
#اختلاس 8000 میلیادی صندوق فرهنگیان
باسلام
متاسفانه این مسئله سابقه دارد، در شهر کرمان نیز مدرسه ای که با بودجه یونسکو ساخته شده توسط مسئولین آموزش و پرورش اشغال گردیده
این مشکل به راحتی قابل حله.کافیه که خیرین مدرسه ساز عزیز، زحمت بکشن و یک مدرسه دیگه واسه دانش آموزان بسازن. این که اینقدر سر و صدا نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
خیلی بانمکی
یخ نکنی
در شهرستان راور کرمان، یکی از مدارس نوساز به اداره آموزش و پرورش تبدیل شده است. لطفا پیگیری فرمایید.
برخی از مدارس دولتی پس از تخریب و بازسازی تبدیل به مدارس نمونه دولتی و مردمی و غیره می شوند و دانش آموزان باید در مدرسه دیگری به تحصیل بپردازند نه در مدرسه نوساز.
باید هر چه سریعتر مدرسه را تحویل دهند تا این مساله درس عبرتی باشد برای سایر مدیران
اينكه اولين بار نيست در شهرستانهاي استان خوزستان نیز مدارس نوساز به اداره آموزش و پرورش تبدیل شده اند
من اگه جای اون خیر مدرسه ساز بودم میرفتم همشون رو با اردنگی مینداختم بیرون و مدرسه رو هم دیگه به آموزش و پرورش نمیدادم
واویلا از بی قانونی تو این مملکت!!!!
فقط باید ....
چه کار کثیفی
ای داد از این همه بیداد
خدایا توبه !! مدرسه ساختن برا بچه های مردم بعد خودشون رفتن اونجا ساکن شدن :| سر به کدوم بیابون بذارم ...
این کار خودِ دزدی است
این تنها موردازتصرفهای غیرقانونی اموزش وپرورش نیست درتمام شهرهای کشورچه بسیارمدارسی که به صورت غیرمجاز(درواقع غیرقانونی)تغییرکاربری داده وبه فضای اداری تبدیل شده است منتهی متاسفانه چون فرزندان مسیولان دراین مناطق زندگی نمیکنند هیچکس دراین مملکت متوجه موضوع نیست
خوب به فکر کمبودها بودن دیگه :) !!!
هر دم از این باغ بری می رسد
این چه گزارشی است
یعنی میفرمائید آقای مدیر کل دفتر کار مناسب خودرا برای مهیا کردن محل تحصیل تعدادی کودک که معلوم نیست بعد از اتمام تحصیل مدرسه وحتی دانشگاه به خیل بیکاران جامعه اضافه خواهند شد یا موفق به یافتن شغل میشونداز دست بدهد؟ این چه انتظار بیهوده ای است؟
پس شان وجبروت مدیر کلی ایشان چه میشود ؟مگر ایشان این پست را به راحتی بدست آورده اند که به این راحتی از مزایای آن بگذرند عجب توقعاتی دارید والا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد اینها میخواند به دانش آموزان چی یاد بدند؟
در نظر بگیرید وقتی در تهران اینقدر بی قانونی ملاحظه می شه در شهرستانها این مسئولین محترم چه می کنند!!
هر دم ازین باغ بری می رسد ...
با وجود دارا بودن چنین مدیرانی از سوی آموزش و پرورش فاتحه آینده فرزندمان را باید بخوانیم
یعنی واقعا سرباید کوبید به در و دیوار، نمیدونم بخندم گریه کنم ، خدایا چه کنیم از دست آدمهای نادان؟
تابناك لطفأ منعكس كن انقدرررررر آموزش و پرورش شهرستان ها برخورد بد و توهين آميز با خيرين مدرسه ساز مي كنن كه واقعا آدم پشيمون ميشه از كاري كه كرده تا وقتي مدرسه رو تحويل ندادي عزيزي وقتي ساختي تحويل دادي ديگه هر بلايي خواستن سر مدرسه ميارن و ميگن به شما ربطي نداره
بد نيست از تبديل مدرسه به ناحيه يك اداره آموزش و پرورش در عظيميه كرج هم صحبت كنيد
این اتفاق سال ها پیش در نیشابور رخ داده است
دبیرستان عترت سابق بعد از نوسازی، توسط آمورش پرورش اشغال و با تغییر کاربری تبدیل به اداره اموزش و پروش شد و در عوض ساختمان سابق اموزش پرورش تبدیل به دبیرستان عترت گشت.
لطفا این مساله هم پیگیری شود.
باید پس از این مدرسه خواری هم به لیست زمین خواری، دریا خواری، کوه خواری و خواری های دیگه اضافه بشه
نمیدونم اینها چی میخوان به بچه های مردم یاد بدن؟؟؟؟؟؟
این کار ند سال پیش. توسط اداره آموزش و پرورش منطقه زاغه لرستان انجام شد.
خیرین باید مدرسه را پس بگیرن!!!!!!!!
آقای بیسواد خان یک شهرستان که مدیر کل و اداره کل ندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان