بازدید 5456

نگاه عربستان به روسیه برای گسترش همکاری با کشور‌های غیر عضو اوپک

خلید الفلیح وزیر انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه گفت که همتای روسی خود الکساندر نواک را دعوت کرده است تا با وزیران انرژی کشور های عربی در ریاض دیدار داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 23 October 2016
به گزارش «تابناک اقتصادی» به نقل از خبرگزاری رویترز، خلید الفلیح وزیر انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه گفت که همتای روسی خود الکساندر نواک را دعوت کرده است تا با وزیران انرژی کشور های عربی در ریاض دیدار داشته باشد. تلاش الفلیح در جهت گسترش همکاری با کشور های غیر عضو اوپک برای ایجاد ثبات در بازار نفت است.

فلیح گفته است: "روسیه یکی از بزرگ‌ترین کشور های تولید کنندۀ نفت ... و یکی از تأثیرگذارترین کشورها در جهت ثبات بخشیدن به بازار نفت است."

او گفته که نواک دعوتش را پذیرفته است "که نشان از ارادۀ خالص برای ادامۀ همکاری و هماهنگی با کشور های تولید کننده و صادر کنندۀ نفت برای ثبات بیشتر بازار دارد."

نواک روز جمعه گفته است که پیشنهاداتی را آماده کرده که در نشست ریاض ارائه می‌دهد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت ماه گذشته در الجزایر توافق کردند تولید خود را تا سطح 32.5 - 33 میلیون بشکه نفت در روز کاهش دهند. این اولین توافق برای کاهش تولید از سال 2008 بوده است.

فلیح همچنین گفت که قیمت پایین نفت به کاهش سرمایه گذاری‌ها در این صنعت انجامیده است که این می‌تواند موجب کاهش عرضه در آینده شود و تأثیر منفی‌ای بر روی اقتصاد جهانی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها