بازدید 4217

استراتژی روسیه برای افزایش قدرت نفوذش در مذاکرات اوپک

در حالی که روسیه برای مذاکرات روز دوشنبه با اوپک خود را آماده می‌کند، سعی می‌کند از تاکتیک برخی کشور های عضو اوپک استفاده نماید تا قدرت نفوذ خود را افزایش دهد.
کد خبر: ۶۳۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 23 October 2016
در حالی که روسیه برای مذاکرات روز دوشنبه  با اوپک خود را آماده می‌کند، سعی می‌کند از تاکتیک برخی کشور های عضو اوپک استفاده نماید تا قدرت نفوذ خود را افزایش دهد.

به گزارش «تابناک اقتصادی» به نقل از بلومبرگ،  تنها چند روز پیش از این که وزیر انرژی روسیه، الکسندر نواک، برای مذاکرات نفتی عازم وین شود، مقامات روسی به توانایی‌شان برای افزایش تولید نفت به بالاترین میزان تأکید داشته‌اند. مقامات روسی هم صدا با برخی از اعضای دیگر اوپک شدند که ادعا می‌کنند گروه اوپک قدرت تولیدشان را دست کم گرفته است استراتژی‌ای که می‌تواند در هر معاملۀ عرضه ای برای آن‌ها کارآمد باشد.

جیمز هِندِرسون، محقق ارشد مؤسسۀ مطالعات انرژی آکسفورد طی تماس تلفنی به بلومبرگ گفته است، "آنچه بیشتر کشور های عضو اوپک پیش از هر نشست اوپک انجام می‌دهند، صحبت راجع به چشم انداز تولید خودشان است، لذا هنگامی که به توافقاتی می‌رسند، آن توافقات الزاماً به آن خوبی‌ای نیست که انتظار داشتند. من فکر می‌کنم که روسیه نیز در حال انجام چنین بازی‌ای است."

استراتژی روسیه برای افزایش قدرت نفوذش در مذاکرات اوپک

در چشم انداز بلند مدت، روسیه گفته است که می‌خواهد تولید نفت خود را تا سال 2020 به 11.1 میلیون بشکه در روز برساند. وزیر انرژی روسیه گفته است که چشم انداز دراز مدت، تأثیر اندکی بر روی مذاکرات با اوپک دارد. او بیان داشته که حتی اگر توافقی به دست آید، لازم نیست که روسیه استراتژی خود را تغییر دهد. "فریز نفتی، تا ابد به طول نخواهد انجامید، بلکه تنها برای مدت کوتاهی است، شاید برای 6 ماه. بنابراین به هیچ وجه تأثیری بر برنامۀ ما ندارد."

به نظر می‌رسد روسیه دارد سعی می‌کند داستان خیلی خوش‌بینانه ای از یک صنعت نفتی مولد ارائه کند تا هدف خودش را در مذاکرات دنبال کند، این کاری است که برخی از اعضای اوپک نیز انجام می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار