بازدید 2318
توسط مجلس:

شرایط انتخاب مدیران بانک‌ها و موسسات مالی اصلاح شد

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه، شرایط انتخاب مدیران عامل بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را اصلاح کردند.
کد خبر: ۶۳۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 23 October 2016
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه، شرایط انتخاب مدیران عامل بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را اصلاح کردند.

تبصره ۳ از ماده ۲۳ لایحه  لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه صراحت داشت به اینکه انتخاب مدیرعامل و هیأت مدیره بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری پس از صدور تأیید صلاحیت حرفه‌ای آنان از سوی بانک مرکزی امکان‌پذیر است و این افراد باید حداقل دارای ۱۰ سال سابقه در زمینه‌های مالی، بانکی و بازرگانی و دانشنامه کارشناسی مرتبط باشند.

شرایط احراز، نحوه اعتراض و رسیدگی به آن با پیشنهاد مشترک بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود.


با توجه به ایراد شورای نگهبان نسبت به این تبصره، مجلس آن را اصلاح کرد که بر اساس آن در تبصره ۳ ماده ۲۳ بعد از عبارت صلاحیت حرفه‌ای عبارت وثاقت و امانت اضافه و عبارت و بازرگانی حذف و همچنین عبارت نحوه احراز شرایط جایگزین عبارت شرایط احراز شد.

نمایندگان مجلس در ماده ۲۹ این لایحه نیز عبارت ذی‌نفع در صورت اعتراض می‌تواند به مرجع صالح قضایی مراجعه کند به انتهای ماده اضافه کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل