بازدید 2253

بانک های بزرگ درصدد خروج از انگلیس هستند

'آنتونی براون' مدیر اجرایی انجمن بانکداران انگلیس در یادداشتی که روز یکشنبه در نشریه آبزرور منتشر شد، هشدار داد که بانک های بزرگ انگلیسی به دلیل افزایش نگرانی ها از برگزیت درصدد خارج کردن سیستم عملیات اجرایی شان از این کشور هستند.
کد خبر: ۶۳۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 23 October 2016

'آنتونی براون' مدیر اجرایی انجمن بانکداران انگلیس در یادداشتی که روز یکشنبه در نشریه آبزرور منتشر شد، هشدار داد که بانک های بزرگ انگلیسی به دلیل افزایش نگرانی ها از برگزیت درصدد خارج کردن سیستم عملیات اجرایی شان از این کشور هستند.

  به گزارش ایرنا، 'آنتونی براون' در این یادداشت عنوان کرد که انتظار می رود که این بانک های بزرگ در ماه های نخست سال 2017 میلادی خروج از انگلیس را شروع کنند.

مدیر اجرایی انجمن بانکداران انگلیس نوشت: 'دست های آنها ( بانک های انگلیسی) آماده فشار دادن دکمه جابجایی' است.

وی همچنین گفت که بسیاری از بانک های کوچک نیز در حال برنامه ریزی برای انتقال عملیاتشان به خارج از انگلیس قبل از کریسمس هستند.

'آنتونی براون' در این یادداشت نوشت: سیستم بانکی انگلیس احتمالا بیش از سایر بخش های اقتصادی چه به لحاظ میزان تاثیر و درجه پیامدها، از برگزیت متاثر خواهد شد.

وی در همین حال هشدار داد که 'بحث های عمومی و سیاسی در زمان حاضر سبب شده است که ما در مسیری اشتباه 'قرار گیریم .

آنتونی براون افزود: در میان سیاست مداران انگلیسی و اروپایی کسانی هستند که به دنبال اهداف 'ضد تجاری ' و قرار دادن موانع تجاری در مسیر خدمات مالی بعد از برگزیت هستند.

وی گفت : این در حالی است که میزان وام های بانک های مستقر در انگلیس در حال حاضر 1.1 تریلیون پوند است که 'حفظ این قاره شناور مالی' بسیار مهم است.

مدیر اجرایی انجمن بانکداران انگلیس همچنین بیان داشت که شماری از شهرهای اروپایی به دنبال جذب بانک هایی هستند که قرار است از این کشور به ویژه 'سیتی لندن'، خارج شوند.

آبزرور همچنین عنوان کرد که براساس گزارش یک نهاد بانکی در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیش از 70 هزار فرصت شغلی مالی در این کشور در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

این نشریه نوشت: یک منبع نزدیک به 'دیوید دیویس' وزیر برگزیت انگلیس گفت که دیویس و 'فیلیپ هاموند' وزیر دارایی کابینه 'ترزا می ' در هفته گذشته به دنبال دادن پیشنهادهایی به منظور تضمین حفظ وضعیت فعلی 'سیتی لندن ' بعد از برگزیت بوده اند.

آبزرور افزود: به هر حال تصمیم دولت انگلیس برای کنترل جریان آزاد نیروی کار که از سوی بسیاری از مقامات دولتی پذیرفته شده است ، هرگونه شانسی را برای حفظ موقعیت کنونی از بین خواهد برد.

انجمن بانکداران انگلیس که 200 مقر بانکی عضو آن هستند، پیش از همه پرسی 23 ژوئن هشدار داده بود که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آثار منفی بر صنعت بانکداری انگلیس خواهد داشت.

انجمن بانکداران انگلیس گفته بود که در بررسی های صورت گرفته، قریب به 60 درصد از بانک های عضو این انجمن گفته اند که هرگونه خروج از اتحادیه اروپا می تواند بر سازمان های آنها تاثیر منفی بگذارد ضمن اینکه 25 درصد از این بانک ها بیان داشته اند که تاثیرات برگزیت می تواند 'گسترده' باشد.

آنتونی براون' مدیر اجرایی انجمن بانکداران انگلیس نیز پیشتر گفته بود: بررسی ما نشان می دهد که بانک ها تقریبا هیچ اشتیاقی برای ترک اتحادیه اروپا ندارند.

وی بیان داشته بود: بلوک اتحادیه اروپا ( مشتمل بر 28 کشور)، بازاری مهم برای صنعت بانکداری انگلیس که بیش از نیم میلیون کارمند دارد و سالانه بیش از 31 میلیارد پوند مالیات پرداخت می کند و بزرگ ترین صنعت صادراتی این کشور شمرده می شود، بشمار می آید.

در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) نیز 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد ماده 50 پیمان لیسبون را تا اواخر مارس 2017 فعال سازد که این مساله آغاز گر روند مذاکرات درباره خروج انگلیس از این اتحادیه خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر