بازدید 2901

کاهش سوددهی بخش بانکداری عربستان

براساس گزارش اخیر بخش بانکداری عربستان، سود خالص این بخش در این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی حدود 5.2 درصد کاهش یافته و به 9.95 میلیارد ریال سعودی (2.7 میلیارد دلار) رسیده است.
کد خبر: ۶۳۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴ 22 October 2016
براساس گزارش اخیر بخش بانکداری عربستان، سود خالص این بخش در این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی حدود 5.2 درصد کاهش یافته و به 9.95 میلیارد ریال سعودی (2.7 میلیارد دلار) رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این درحالی است که سود خالص بخش بانکداری عربستان در مدت مشابه سال گذشته حدود 10.5 میلیارد ریال سعودی (2.8 میلیارد دلار) بوده است.

براساس گزارش بخش بانکداری عربستان به بورس این کشور، سود این بخش در شش ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 1.1 درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش، سود بخش بانکداری عربستان در 9 ماه اول سال جاری بالغ بر 33.3 میلیارد ریال سعودی (8.87 میلیارد دلار) بوده است، درحالی که این رقم در سال 2015 میلادی، 33.6 میلیارد ریال سعودی (8.97 میلیارد دلار) بوده است.

بانک های عربستان شامل 12 بانک است که همه آنها در فهرست بورس این کشور قرار دارند که آخرین آنها بانک بازرگانی الأهلی است که در آخرین ماه های سال گذشته، به جمع بانک های موجود در فهرست بورس عربستان اضافه شده است.

در عربستان همچنین 12 شعبه از بانک های خارجی فعالیت دارند که این سوددهی را شامل نمی شود.

کاهش شدید قیمت نفت که مهم ترین منبع درآمدی عربستان را تشکیل می دهد و نیز هزینه های جنگ یمن، مشکلات اقتصادی این کشور تک محصولی را دو چندان کرده است، به همین دلیل، همه این مسائل دست به دست هم داده تا تکاپوی رهبران ریاض برای برون رفت از تنگناهای مالی پیش روی این کشور شدت گیرد. 

در این ارتباط «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان پنجم مهرماه فرمان کاهش حقوق و مزایای وزیران و اعضای مجلس شورا را صادر کرد.

بر اساس این فرمان حقوق کارکنان رده های پایین تر نیز افزایش پیدا نمی کند و سهم اضافه کاری و مرخصی سالانه به همراه حقوق آنها کاهش می یابد. 

از دیگر اقدامات ریاضتی سرمداران ریاض برای مقابله با کاهش قیمت نفت، افزایش عوارض ورود و خروج به عربستان است که این امر خود سبب شده تا بسیاری از کشورها از جمله مغرب، مصر و الجزایر سفر عمره گزاران خود به آن کشور را تحریم کنند. هر دلار آمریکا برابر با 3.75 ریال عربستان است.
منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر