بازدید 1524

كفاشيان: قول دادن، روش‌كار قطبي است

ما ضعف‌هايي داشتيم كه نتوانستيم به جام جهاني برويم و اگر قوي بوديم الان خودمان را در جام جهاني مي‌ديديم. ما به اين مسابقات احتياج داريم و بايد با تيم‌هاي قوي و بزرگ بازي كنيم تا به فرم ايده‌آل برسيم.
کد خبر: ۶۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹ 09 September 2009
اين روزها انتقادها از افشين قطبي به اوج رسيده و اين در شرايطي است كه تيم ملي ايران در دو بازي دوستانه مقابل بحرين و ازبكستان به هيچ عنوان نتوانست نمايش قابل توجهي داشته باشد.

تيم ملي مثل سال‌هاي گذشته مجبور است با تيم‌هاي درجه 2 آسيا بازي كند ولي كفاشيان حتي انجام مسابقات را هم براي ايران مفيد مي‌داند. رئيس فدراسيون فوتبال در مورد انتقادهاي اخير از بازي‌هاي دوستانه تيم‌ملي و مسائل مختلف ديگر با همشهري گفت‌وگو كرد.

* قبول داريد كه ايران در دو بازي اخير به هيچ عنوان نمايش خوبي نداشت؟

به نظر من تيم ملي هنوز به فرم اصلي خود نزديك نشده و افشين قطبي در تلاش است تا با انجام بازي‌هاي مختلف، تيم ملي را به شرايط ايده‌آل برساند. من فكر مي‌كنم بازيكنان نبايد به دليل عدم صعود به جام‌جهاني انگيزه‌هايشان كمتر شود. به هر حال ما ضعف‌هايي داشتيم كه نتوانستيم به جام جهاني برويم و اگر قوي بوديم الان خودمان را در جام جهاني مي‌ديديم. ما به اين مسابقات احتياج داريم و بايد با تيم‌هاي قوي و بزرگ بازي كنيم تا به فرم ايده‌آل برسيم.

* ولي خيلي از بازيكنان تيم ملي در مصاحبه‌هاي خود از نداشتن روحيه و انگيزه حرف مي‌زنند. به نظر شما چگونه بايد از اين شرايط خارج شويم؟

نمي‌دانم، شايد آنها پول مي‌خواهند.

* بعيد به نظر مي‌رسد منظور آنها مسائل مالي باشد چرا‌كه معتقدند عدم صعود به جام‌جهاني انگيزه را در آنها كم كرده است.‌

فوتبال فقط جام جهاني نيست و ما مسابقات جام ملت‌هاي آسيا، تورنمنت‌هاي مختلف و بازي‌هاي دوستانه را در پيش داريم و بايد مقابل تيم‌هاي قوي دنيا قرار بگيريم تا حقانيت و اعتبار فوتبال ايران را ثابت كنيم.

* ولي تا به امروز مقابل هيچ يك از تيم‌هاي بزرگ قرار نگرفته‌ايم و اين حرف‌ها فقط در حد شعار بوده است.

به هر حال بازي‌كردن با تيم‌هاي بزرگ نيازمند امكانات و سرمايه‌گذاري قوي است و ما نمي‌خواهيم از اين موضوع فرار كنيم. وقتي امكانات محدود باشد به طور حتم مشكلاتي به وجود مي‌آيد.

* خبر داريد ژاپن شنبه‌شب با تيم ملي هلند بازي كرد؟‌

خير.

* بالاخره تيم ملي چه زماني قرار است با تيم‌هاي مطرح دنيا بازي كند؟

ما در اين زمينه فكرهايي كرده‌ايم و دوست داريم كه چنين بازي‌هايي را برگزار كنيم ولي به طور مثال نمي‌دانيم تيم ملي ژاپن چقدر هزينه كرده است. ما هم بايد در اين مورد رايزني‌هاي خاص خودمان را انجام دهيم و البته مشكلات را هم در نظر بگيريم. به عنوان مثال همچنان در‌حال مذاكره با آمريكا هستيم تا شايد انجام اين بازي قطعي شود. در ضمن دوست نداريم به تيم‌هاي مطرحي مثل آرژانتين يك يا دو ميليون دلار پول بدهيم ولي با تيم دوم آنها بازي كنيم چرا‌كه بعضي از اين تيم‌ها فقط براي تجارت كردن، قبول مي‌كنند كه مقابل تيم‌هاي آسيايي قرار بگيرند.

* قصد نداريد با تيم‌هاي مطرح دنيا از جمله فرانسه، برزيل، هلند، آلمان، ايتاليا، اسپانيا مذاكره كنيد تا شايد با جواب مثبت يكي از اين تيم‌ها روبه‌رو شويم؟

ما در اين زمينه با چند مدير برنامه صحبت كرده‌ايم و قرار است شرايط مختلفي كه آنها دارند به ما اعلام شود، از طرفي بايد بحث هزينه‌ها را هم در نظر بگيريم.

* فكر نمي‌كنيد با توجه به اينكه به جام جهاني صعود نكرده‌ايم، تيم‌هاي مطرح دنيا ديگر به عنوان يك تيم مطرح آسيايي به ايران نگاه نمي‌كنند؟‌

خير. از نظر آنها ما هيچ فرقي با ژاپن، عربستان يا كره‌جنوبي نداريم و همه، اين چهار تيم را در آسيا در يك سطح مي‌دانند. در ضمن فراموش نكنيد كه ما مقابل اين تيم‌ها موفقيت‌هايي را به دست آورده‌ايم و اينطور نبوده كه هميشه مقابل ژاپن، عربستان يا كره بازنده باشيم. در مورد انجام بازي‌هاي دوستانه ايران هم بايد بگويم كه ارتباطات بين‌المللي ژاپن يا كره از ما قوي‌تر است و اين ارتباطات فقط مربوط به مسائل ورزشي نمي‌شود.

* قبول داريد بازي دوستانه مقابل بحرين هيچ سودي براي ايران نداشت و در زمان نامناسبي برگزار شد؟‌

خير، بالاخره ما بايد با اين تيم‌ها بازي كنيم تا كار جلوتر رود.

* قبول داريد كه تيم ملي ضعف فني دارد؟‌

قطعا ضعف دارد، اگر ضعف نداشت ما به جام‌جهاني مي‌رفتيم.

* نمي‌خواهيد در اين مورد از قطبي توضيح بخواهيد؟

او كارش را انجام مي‌دهد و هر چند وقت يك بار در مورد شرايط تيم ملي با ما صحبت مي‌كند. در ضمن كميته فني هم عملكرد كادر فني را بررسي مي‌كند كه اين موضوع مربوط به نقاط ضعف و قوت تيم ملي و همچنين مسائل مختلف ديگر مي‌شود.

* قطبي مدتي پيش قول داد كه ايران قهرمان جام‌ملت‌هاي آسيا شود. فكر مي‌كنيد قول او عملي شود؟

قول دادن روش كار قطبي است و بهتر است كه خودش در اين مورد صحبت كند.

* سرنوشت بازي دوستانه با آمريكا در نهايت به كجا خواهد رسيد؟

من چند روز پيش با رئيس فدراسيون فوتبال آمريكا صحبت كردم و فعلا اتفاق جديدي نيفتاده است.

* از تيم ملي فاصله بگيريم. در چند هفته اخير باز هم انتقادها نسبت به قضاوت ضعيف داوران در ليگ برتر به اوج رسيد. قبول داريد كه قضاوت آنها ضعيف بوده است؟

به نظر من همه داوران در دنيا اشتباه مي‌كنند و اين مسئله فقط مربوط به ايران نيست. در ضمن آنهايي كه انتقاد مي‌كنند فقط يك عده خاص هستند كه مردم آنها را مي‌شناسند و شايد به دنبال توجيه باخت هستند.

* در مورد ساعت بازي استقلال و سايپا هم حرف و حديث‌هاي مختلفي مطرح شد. در اين مورد صحبت مي‌كنيد؟‌

من واقعا نمي‌دانم چرا بعضي‌ها اعتراض كردند چون ساعت 22:30 زمان بسيار مناسبي است و ديدن فوتبال در اين ساعت لذت‌بخش است. در ضمن ما به باشگاه استقلال گفتيم كه اگر دوست داريد اين بازي همان ساعت 21 برگزار شود ولي پخش تلويزيوني نخواهد شد.

* چند روزي است كه علي سعيدلو جايگزين علي‌آبادي شده است، آيا با رئيس جديد سازمان تربيت‌بدني جلسه‌اي در مورد مشكلات فدراسيون فوتبال و مسائل مختلف ديگر داشته‌ايد؟

خير. با سعيدلو جلسه‌اي نداشته‌ام او به تازگي رئيس سازمان شده و به مرور زمان با روساي فدراسيون‌ها جلسه خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل