بازدید 2433

طولانی ترین خط انتقال برق کشور فردا افتتاح می‌شود

مجری طرح‌های انتقال نیرو شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی از بهره‌برداری خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند – مهر شازند خبر داد و گفت: این خط به طول ۳۲۲ کیلومتر فردا با سفر رئیس جمهور به اراک به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۳۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 22 October 2016

مجری طرح‌های انتقال نیرو شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی از بهره‌برداری خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند – مهر شازند خبر داد و گفت: این خط به طول ۳۲۲ کیلومتر فردا با سفر رئیس جمهور به اراک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، مهران گلابکش با بیان اینکه خط گتوند- مهر شازند طولانی ترین خط کشور و یکی از مهمترین خطوط انتقال برق کشور است، اظهار کرد: با تکیه بر ساخت داخل و عبور از صعب‌العبور ترین مسیرهای کوهستانی و مناطق صنعتی و کشاورزی در استان‌های خوزستان، لرستان  و مرکزی احداث شده که این مسئله باعث افزایش پایداری شبکه و تبادل انرژی جنوب به مرکز می‌شود.

به گفته وی دلیل اصلی طولانی شدن این خط انتقال، عبور زمین‌های کشاورزی، صنایع، ‌ مردم و مناطق صعب العبور بوده که همین مسئله نیز موجب کندی کار شده است اما در کنار این مسئله کمبود نقدینگی در کشور را نمی توان در تسریع پروژه نادیده گرفت.

وی هدف از اجرای این پروژه را تبادل انرژی و ارتباط شبکه برق جنوب غرب با مرکز به منظور تثبیت پایداری شبکه سراسری دانست و افزود: برای راه‌اندازی و احداث این کریدور استراتژیک ۱۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ضمن تاکید به این مسئله که تامین تجهیزات و عملیات اجرای این کریدور سراسری از جمله ساخت و نصب برج‌ها و سیمکشی با تکیه بر توان داخل تامین و اجرا شده است، تصریح کرد: به جز کابل فیبر نوری که قبلا از کره جنوبی تامین شده و در حال حاضر نیز این نوع کابل در کشور تولید می‌شود مابقی تجهیزات این طرح ساخت داخل است.

وی در خصوص مشخصات خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند-مهرشازند عنوان کرد: طول این خط مجموعا ۳۲۲ کیلومتر بوده که ۳۱۶ کیلومتر آن از کریدور سراسری به صورت تک مداره و ۶ کیلومتر آن به صورت دو مداره پیاده سازی شده و استان‌های خوزستان، لرستان و مرکزی تحت پوشش این خط قرار گرفته‌اند.

وی شروع عملیات را معطوف به ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۸۵ دانست و گفت: در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۵ این پروژه راه‌اندازی می‌شود. گفتنی است که تاریخ ابلاغ پروژه برای سال ۱۳۸۳ بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار