بازدید 6031

آشکار و پنهان توطئه سعودی در شلیک به ناو آمریکا

شلیک های صورت گرفته به ناو آمریکایی میسون در دریای سرخ اتفاقی است که با ادعای پنتاگون علیه ایران خبر از توطئه جدید سعودی برای تنش با ناوگان جمهوری اسلامی داد.
کد خبر: ۶۳۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 22 October 2016
رژیم سعودی توطئه جدیدی را پس از ناکامی در سوریه،عراق و یمن آغاز کرده است. ریاض به شدت نیازمند آن است که جنگ های نیابتی خود را به جنگ مستقیم میان آمریکا با ایران تبدیل کند،برهمین اساس توطئه جدید ریاض در باب المندب آغاز شده است.

براساس گزارش ها ظرف هفته گذشته حداقل در 3مورد به ناو آمریکایی شلیک هایی صورت گرفته است و ایالات متحده اطلاعات روشنی درباره این اتفاق ندارد. در میان سرگیجه آمریکا در دریای سرخ، «ژنرال جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا، با متهم کردن گروه انصارالله به انجام حملات موشکی  به کشتی‌های امریکایی، ادعا کرد احتمالاً این موشک‌ها را ایران در اختیار انصارالله قرار داده‌است. این در حالی است که یمنی‌ها ادعای شلیک به سوی ناوهای امریکایی را رد کرده‌اند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجۀ کشورمان، اظهارات منتسب به یک ژنرال امریکایی دربارۀ «نقش احتمالی ایران» در حملۀ موشکی به سمت ناوهای امریکایی در دریای سرخ را داستانی تخیلی و خیال‌پردازانه، مشکوک و بی‌اساس خواند.

سخنگوی وزارت خارجۀ ایران در واکنش به این ادعا افزود: «دولت امریکا باید به جِد مراقب اقدامات آنانی باشد که مدتی است در یک تجاوز وحشیانه و تحمیلی در  باتلاق جنگ یمن دست‌وپا می‌زنند و در یک تصور باطل برای نجات خود از ورطۀ این شکست مفتضحانه، می‌خواهند با افزایش تنش و گسترش دامنۀ جنگ و خشونت، دیگران را به صحنۀ جنگ بی‌حاصل یمن وارد نمایند.»

جنایت سعودی در یمن

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اعتراض شدیدالحن به سکوت مجامع جهانی در مساله کشتار مردم یمن توسط عربستان گفت: جنایتی که رژیم سعودی بر علیه مردم یمن مرتکب شد را تاکنون رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مرتکب نشده است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار سعودی ها نشان می دهد که باطن سعودی ها از اشغالگران قدس خبیث تر است و آنها در جنایات خود هیچ مرزی برای آدم کشی ندارند.

وی در ادامه گفت:  رژیم سعودی امروز روی بنیامین نتانیاهو ، اریل شارون و ده ها جنایت کار دیگر صهیونیستی را با کشتار مردم مسلمان یمن سفید کرده است.

حقیقت پور با بیان این که رژیم سعودی بر خلاف کنوانسیون های بین المللی تمامیت ارضی یمن را نقض کرده است و مردم این کشور محق به پاسخ گویی هستند ، گفت: انتقام خون مردم یمن اتفاقی است که با هوش و مقاومت محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم یمن در طول 20 ماه تهاجم همه جانبه ائتلاف سعودی تاکنون ایستادگی کرده اند و در آینده با توجه به کشتار به وقوع پیوسته آنها با خودکفایی و غنائم جنگی درس عبرت به متهاجمین سعودی می دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت:  آتش خشم ملت یمن با گلوله های انتقام مقاومت به قلب جنایتکاران حاکم بر سرزمین اصابت خواهد کرد.

 

فرافکنی پنتاگون علیه ایران در باب المندب

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اعتراض به سکوت مجامع جهانی در قبال جنایات سعودی علیه مردم یمن گفت: متاسفانه تاکنون بیش از 6هزار تن کشته و صدها هزارنفر توسط ائتلاف سعودی کشته شده اند که جنایت جنگی محسوب می شود اما مدعیان حقوق بشر تاکنون سکوت کرده اند.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا که به عنوان متحد سعودی تسلیحات و تجهیزات کشتار جمعی در اختیار متهاجمین سعودی قرار داده است تاکنون در چند نوبت ادعاهای ساختگی را علیه ایران مطرح کرده است.

وی ضمن رد اتهامات مطرح شده توسط پنتاگون علیه ایران در ارتباط با شلیک مشکوک به ناو آمریکایی گفت: اقدام واشنگتن فرافکنی برای پنهان کردن فاجعه انسانی تحت عملیات ائتلاف سعودی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور ناوگان جمهوری اسلامی در منطقه باب المندب برای حمایت از ناوگان تجاری ایران است اما ظرف چندروز گذشته پروپاگاندای رسانه ای غرب مدعی حضور نظامی ایران برای توجیه ادعای پنتاگون بوده ایم.

وی در ادامه گفت: آنچه که ایران تاکنون در حمایت از مردم یمن انجام داده حمایت انساندوستانه بوده است و تهران اقدامی نظامی تاکنون انجام نداده است.

رحیمی با اشاره به موضع گیری سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمانه گفت: آمریکایی ها بهتر است به جای فرافرکنی باید مسئولیت خود را در شراکت با جنایات سعودی پاسخگو باشند.

وی در انتها تاکید کرد: تنش زایی میان آمریکا با ناوگان جمهوری اسلامی مساله ای است که سعودی ها دنبال می کنند اما برای آمریکایی ها تبعات ناخوشایندی در پی خواهد داشت.

 

 

توطئه چند وجهی نجات ائتلاف سعودی توسط آمریکا

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رژیم سعودی در جنگ یمن به شکلی کشنده تحقیر شده است و تاکنون متحمل هزینه های گزاف مادی با تلفات سنگین انسانی شده است.

نماینده مردم میبد و تفت با تشبیه جنگ یمن به جنگ ویتنام گفت: رژیم سعودی گمان می کرد با تکیه بر زرادخانه های تسلیحات لوکس آمریکایی می تواند یمن را شکست دهد اما به نتیجه نرسید تا ناچار به تشکیل ائتلاف سعودی شود که این راهکارهم به نتیجه نرسیده است.

وی در ادامه گفت: رژیم سعودی در یمن زمین گیر شده است و متحدین خود را در این نبردنابرابر یک به یک از دست می دهد که منجر به تشدید رفتارهای جنون آمیز ریاض شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکومیت کشتار10 هزار یمنی در جریان تهاجم سعودی گفت: ماجرای کشتار هفته گذشته صنعا که 700 کشته و زخمی برجای گذاشته ریاض را به عنوان جنایتکار جنگی در معرض انتقادات افکار عمومی قرار داد.

وی تصریح کرد: در ماجرای کشتار صنعا اتفاقی که افتاد این است که نیروهای سعودی در ابتدا جنایت خود را کتمان کردند اما روز گذشته جنایت خود را پذیرفتند ولی مدعی شدند که مرتکب اشتباه شده اند.

این نماینده مجلس دهم گفت: براساس برخی اسناد فاش شده ، رژیم سعودی گمان می کرد علی عبدالله صالح و رهبر نیروهای حوثی در مراسم ختم صنعا حضور داشته اند و شهادت 140 یمنی برای ریاض توجیه پذیر بوده است اما تیر آنها به سنگ خورد.

وی گفت: رژیم سعودی علاوه بر تحقیر میدانی با فشارافکار عمومی در ارتباط با جنایت جنگی مواجه است و حالا برای فرار از وضعیتی که در آن گرفتار شده است تنها امید به یک منجی دارد و تلاش می کند پای آمریکا را به جنگ یمن بازکند.

دهقانی فیروزآبادی با مضحک خواندن ادعای شلیک نیروهای حوثی به ناوهای آمریکایی گفت: حملات صورت گرفته توسط جنگنده های آمریکایی تعرض به تمامیت ارضی یمن بوده و محکوم است.

وی تصریح کرد: براساس خبرهای درز پیدا کرده شلیک موشک به ناو آمریکایی توسط مزدوران منصورهادی صورت پذیرفته اما آمریکا از کنار این موضوع بی تفاوت عبور کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به موفقیت های ارتش یمن و نیروهای مردمی در نقطه زنی نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی و ماجرای غرق شدن ناو امارات گفت: نیروهای حوثی اگر اقدام به شلیک علیه ناو آمریکایی کرده بودند دیگر اثری از آن باقی نمانده بود.

وی در انتها تاکید کرد: مداخله آمریکا در جنگ یمن اتفاقی است که می تواند برای ارتش آمریکا در باب المندب هزینه تراش باشد و ریاض تنها به دنبال نجات با کمک آمریکا است.

 

اجرای سناریوی جدید سعودی

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد شدیدالحن از رویکرد آمریکا در خاورمیانه گفت: ایالات متحده با ادعای شلیک نیروهای مردمی یمن به ناو آمریکایی و طراحی اتهام علیه ایران تلاش می کند حضور خودر را در باب المندب توجیه کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دخالت های آمریکا به عنوان یک قدرت استعماری در همراهی با ائتلاف رژیم سعودی منجر تکرار کشتار مردم کشورهای عراق،افغانستان ، پاکستان و حتی لیبی در یمن شده است.

وی با بیان این که فاجعه کشتار هفته گذشته مردم یمن توسط جنگنده های ائتلاف سعودی با تجهیزات نظامی آمریکایی منجر به رسوایی سنگینی برای واشنگتن شده است،گفت: آمریکا می خواهد با اتهام تراشی علیه تهران خود را از دخالت در جنایت جنگی تبرئه کند.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: شلیک به ناو آمریکایی اقدامی طراحی شده توسط مزدوران سعودی است تا اهداف ریاض با هماهنگی واشنگتن تامین شود.

وی گفت: نیروهای مردمی حوثی و ارتش یمن قابلیت های بالایی در نقطه زنی دریایی دارند که نمونه آن را در انهدام ناومتهاجم امارات مشاهده کردیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: تیر مردم یمن خطا نمی رود و اگر شلیکی صورت گیرد دیگر اثری از ناو آمریکایی باقی نمی ماند ، مساله اساسی اینجاست که مردم یمن تاکنون با خویشتنداری با آمریکایی ها برخورد کرده اند.

وی گفت: امریکایی ها با توجه به شکست های تحقیرآمیز رژیم سعودی دنبال سناریوی جدید در منطقه هستند اما همه باید بدانند که یمن ویتنام خاورمیانه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها