بازدید 9157
مروری بر روزنامه های شنبه اول آبان ماه؛

از پيغام مهم اصلاح‌طلبان به روحاني تا طرح سياسي عارف!

روزنامه های امروز نیز تحلیل های خودشان را در مورد جابجایی ها و تغییرات در دولت را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع انتخابات و فعالیت اصولگرایان و اصلاح طلبان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۳۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 22 October 2016

روزنامه های امروز نیز تحلیل های خودشان را در مورد جابجایی ها و تغییرات در دولت را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع انتخابات و فعالیت اصولگرایان و اصلاح طلبان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

تیتر روزنامه های شنبه اول آبان

وطن امروز: ترامپ: اگر برنده شوم نتیجه را می پذیرم

حمایت: دبیرشورای عالی امنیت ملی: تروریست های تکفیری منطقه در سرازیری شکست قرار گرفته اند

آرمان: ایران، شانس ترامپ برای پیروزی؟

آفتاب یزد: هانیه توسلی گزینه وزارت ارشاد!

ایران: تداوم حرکت باقوت و سرعت بیشتر

اعتماد: طرح سیاسی عارف

کیهان: آمریکا کلاهبرداری کرد، دولت یقه داخلی ها را گرفت!

همشهری: دستگیری 5مدیر در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

جوان: رد شده های مجلس نهم با مجلس دهم وزیر می شوند!

شرق: بالاخره بخریم یا نخریم

جام جم: 6 میلیارد دلار، هزینه زایش داعش

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز موضوع تغییر و تحولات در دولت را در کانون توجه قرار داده اند.

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «رد‌‌شده‌هاي مجلس نهم با مجلس دهم وزير مي‌شوند! » نوشت: «شايد اگر بشر تاكنون به چرخش زمين و كهكشان‌ها پي نبرده بود، حالا ديگر دانشمندان با معرفي سه وزير رد شده در مجلس نهم به مجلس دهم و اميد به رأي اعتماد گرفتن آنان مي‌توانستند به چرخش روزگار ايمان بياورند! نجفي كه براي وزارت آموزش و پرورش نتوانست از مجلس نهم رأي اعتماد بگيرد، در مصاحبه‌اي گفته خودش و دانش‌‌آشتياني از گزينه‌هاي اصلي وزارت آموزش و پرورش هستند و براي بررسي‌هاي بيشتر مشكلات وزارتخانه از رئيس‌جمهور وقت گرفته و تا شنبه (امروز) همه چيز قطعي مي‌شود.

نجفي كه به خاطر ناراحتي‌ قلبي نتوانست در پست معاونت رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، دوام بياورد و به نوعي خانه‌نشين شد، حالا دارد مشكلات يك وزارتخانه پرماجرا و پرهياهو را بررسي مي‌كند. شايد يكي از اين مشكلات صداي بلند بچه‌ها و معلمان است كه ممكن است براي قلب او ضرر داشته باشد!

نجفي اما درباره وزراي پيشنهادي براي دو وزارتخانه ديگر برخلاف تكليف خودش، قطعي اعلام نظر كرده و گفته «رضا صالحي اميري» و «مسعود سلطاني‌فر» هم يك‌شنبه براي وزارتخانه‌هاي ارشاد اسلامي و ورزش به مجلس معرفي مي‌شوند. اين دو فرد پيشنهادي هم اتفاقاً نتوانستند براي وزارتخانه ورزش و جوانان از مجلس نهم رأي اعتماد بگيرند و حالا در چرخش روزگار يكي براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ديگري براي وزارت ورزش مناسب تشخيص داده شده‌اند و لابد حرف‌هاي پشت‌پرده نيز با مجلس دهم زده شده تا مسير كاملاً هموار شود. به اين ترتيب صالحي اميري كه با رأي منفي 143 نماينده مجلس نهم نتوانست وزير ورزش شود حالا چه بسا با رأي مثبت مجلس دهم، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهد شد تا بازي به هم خورده دولت در وزارت ورزش، اين بار در وزارت فرهنگ با شوتي كه صالحي اميري به توپ فرهنگ مي‌زند آغاز شود و ادامه يابد. اما سلطاني‌فر كه 148 رأي منفي مجلس نهم از 283 رأي مأخوذه، او را از وزارت ورزش دور كرده بود، حالا از مجلس دهم چشم به صندلي اين وزارتخانه دارد تا هم خيال كي‌روش راحت شود! و هم مردم كه معيشت خود را به راحتي پاي هياهوي قهرماني‌هاي ورزشكاران از ياد مي‌برند، احساس «تغيير» كنند! »

سخنان روحانی در مورد هواپیما

سخنان آقای روحانی در مورد خرید هواپیما با انتقاد اصولگرایان و استقبال اصلاح طلبان روبه رو شده است.

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «آمریکا کلاهبرداری‌ کرد/ دولت یقه داخلی‌ها را گرفت!» نوشت: « ایشان گفته است که «اگر هواپیما نخریم، می‌گویند، نتایج برجام چه شد و اگر بخریم، می‌گویند که لوکس و ساخت جدید است. مشخص نیست برخی‌ها در چه وادی سیر می‌کنند و یا اینکه عمرشان خیلی طولانی است ما خبر نداریم.»

باز هم در فقره خرید هواپیما رئیس جمهور موضوع را به گونه‌ای از جانب منتقدان مطرح کرده که با واقعیت آن انتقادها فاصله دارد. نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور در حد لزوم موضوعی نیست که با آن مخالفت شده باشد. دیگر آنکه گفته منتقدان آن است که غربی‌ها و خاصه آمریکا در روند تحویل همین هواپیماهای مسافربری نیز بسیار مانع تراشی کردند. آنچه مورد انتقاد واقع شد این مانع تراشی بر سر تحویل هواپیمای مسافربری از یک سو و خرید برخی مدلهای غیرضروری هواپیما از سوی دیگر بود ضمن آنکه در گرگ و میش برجام دولت محترم ناگهان صحبت از قرارداد تعداد انبوه هواپیما برای کشور کرد که آن تعداد، مورد بحث و انتقاد قرار گرفت.»

روزنامه شرق در تیتر یک امروز خود با عنوان «بالاخره بخريم يا نخريم » به نوعی از اظهارات رئیس جمهور استقبال کرده است.

انتخابات 96

روزنامه آرمان در خبری با تیتر «پيغام مهم اصلاح‌طلبان به روحاني » به نقل از فياض زاهد می نویسد: « به تازگي اصلاح‌طلبان به آقاي روحاني پيغام فرستاده‌اند كه هيچ نيازي نيست كه آقاي روحاني نسبت به برخي مسائل عصباني باشد و عصبانيت خود را بروز دهد. اصلاح‌طلبان به آقاي روحاني عنوان كردند نياز نيست شرايط را به شكلي براي افكار عمومي تداعي كند كه ايشان قصد دارد اقداماتي را انجام دهد اما برخي نهادهاي قدرت مانع از اين اقدامات مي‌شوند. از نظر اصلاح‌طلبان آقاي روحاني بايد اعتماد نظام سياسي ايران را حفظ كند و اجازه ندهد فضاي حاكميت سياسي در ايران دو قطبي شود. نياز نيست آقاي روحاني با اظهارات آوانگارد فضاي سياسي ايران را پر تب و تاب كند.»

روزنامه اعتماد در گفت و گو با عارف نیز با عنوان « طرح سياسي عارف » به نقل از وی نوشت: « طرح اعتمادسازي و گفت‌و‌گو ميان اصلاح طلبان و نظام را ادامه مي دهم. بايد مفصل‌تر درباره آن صحبت كرد. اما در همين حد بگويم كه ذهنيت‌ها و پيش‌داوري‌هايي وجود داشت كه خوشبختانه مسير خوبي را رفتيم و به نتايج خيلي خوبي در حل آنها رسيديم. الان خيلي از آن ذهنيت‌هايي كه بر مبناي اختلاف نظرها ايجاد شده بود حل شده است و اين مسير را حتما ادامه مي‌دهيم. »

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان