بازدید 5027
پیمانه اقتصادی

از «سوءاستفاده۸میلیون دلاری از کارت‌بازرگانی» تا «کارمندانی که برای رفت‌و‌آمدشان هم حقوق می‌گیرند»

این پیمانه اقتصادی امروز، موضوعاتی همچون: بورس در هفته گذشته، بازار جهانی طلا و نقره، سکه در بازار هفته، نظر سیف درباره نرخ ارز، افزایش قیمت نفت خام، بزرگترین تولید کننده نفت، غول پتروشیمی در راه ایران، شاخص بازارکار در یک تصویر، حقوق برای رفت و آمد و فرودگاه‌هایی برای نپریدن را در بر دارد.
کد خبر: ۶۳۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 21 October 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت، خودرو و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، پیمانه اقتصادی امروز، موضوعاتی همچون: بورس در هفته گذشته، بازار جهانی طلا و نقره، سکه در بازار هفته، نظر سیف درباره نرخ ارز، افزایش قیمت نفت خام، بزرگترین تولید کننده نفت، غول پتروشیمی در راه ایران، شاخص بازارکار در یک تصویر، حقوق برای رفت و آمد و فرودگاه‌هایی برای نپریدن را در بر دارد.

بازار سرمایه هفته پایانی مهرماه را چگونه گذراند؟

شاخص بازار اول که در هفته گذشته کار خود را با 54418 واحد به پایان رساند این هفته با افزایش 259 واحدی به رقم 54677 واحد و همانند شاخص بازار اول، شاخص بازار دوم با افزایش 1222 واحدی به رقم 170581 واحد رسید. شاخص شناور آزاد نیز با افزایش 376.60 واحدی،رقم 86966 واحدی را به ثبت رساند.شاخص صنعت نیز با افزایش 454 واحدی در ارتفاع 65270 واحد ایستاد و درنهایت در این هفته نیز شاهد این بودیم که شاخص قیمت(وزنی- ارزشی) که در پایان هفته گذشته در ارتفاع 27567.80 خاتمه داده بود، با افزایش 136.60 واحدی به سطح 27704 واحد رسید.
 


بیشترین افرایش شاخص بورس در این هفته مختص به چهارشنبه 1395/07/28 با افزایش 242 واحد بود و بیشترین افزایش شاخص فرابورس نیز در هفته اخیر را در روز سه شنبه 1395/07/27 با افزایش 4.20واحدی مشاهده شد. در این هفته شاهد افزایش بیش از  0.56 درصدی شاخص بورس و افزایش بیش از 0.13 درصدی شاخص فرابورس بودیم.

اونس طلا کمتر از 1270 دلار معامله شد

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از بازار، هر اونس طلا با افزایش 1 سنت نسبت به روز قبل به قیمت 1267 دلار و 2 سنت فروخته شد. همچنین هر اونس نقره با کاهش 1 سنت نسبت به روز گذشته با 17 دلار و 6 سنت، قیمت گذاری شد. در بازار جهانی، هر اونس پلاتین نسبت به روز قبل، 3 دلار و 7 سنت گرانتر از روز قبل شد و به قیمت 947 دلار و 4 سنت فروخته شد. همچنین هر اونس پالادیوم با کاهش 15 سنت نسبت به آخرین قیمت خود، به رقم 640 دلار و 5 سنت رسید.

تغییرات سکه و طلا در بازار تهران

رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: قیمت طلا و سکه به دلیل کم‌بودن دادوستد و نداشتن مشتری در هفته گذشته از ثبات بالایی برخوردار بوده است.



سیف: یکسان سازی نرخ ارز به زودی انجام می‌شود

ولی‌الله سیف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص زمان و نحوه یکسان سازی نرخ ارز، اظهار داشت: یکسان سازی نرخ ارز در شرف تحقق و در حال حاضر نیز مقدمات آن آماده شده است. وی افزود: تمامی زمینه سازی های مورد نظر در این زمینه انجام و زمان اجرای آن به زودی اعلام خواهد شد. رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که نرخ ارز در این جریان چطور تعیین می شود، گفت: بانک مرکزی تعیین قیمت نخواهد کرد و امر قیمت گذاری توسط بازار انجام خواهد شد.

ميانگين قيمت فروش دلار آمريكا در بازار آزاد ارز در مهرماه

از «سوءاستفاده۸میلیون دلاری از کارت‌بازرگانی» تا «کارمندانی که برای رفت‌و‌آمدشان هم حقوق می‌گیرند»

سوء استفاده ۸ میلیون دلاری از کارت بازرگانی یک خانم

بر اساس اسناد موجود در سالهای 94 و 95 سود جویان با استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف اقدام به واردات 8 میلیون دلار ظروف شیشه‌ای به کشور از طریق گمرکات جنوب کشور کرده‌اند و با توجه به آنکه صاحب اصلی کارت با دریافت مبلغ ناچیز کارت را در اختیار غیر قرار داده و توان مالی چندانی ندارد عملا ضرر سنگین مالیاتی به دولت وارد شده است. به گزارش تسنیم، در این رابطه سود جویان در اواسط سال 1394 برای فردی به نام ز. م با مدرک تحصیلی سیکل اقدام به تهیه کارت بازرگانی می‌کنند. بر اساس اسناد موجود دو فقره کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی برای این فرد صادر می‌شود. از آنجا که زمان تسویه بدهی مالیات برای وارد کننده معمولا یک ساله در نظر گرفته می‌شود سو استفاده کنندگان از این حاشیه امنیت برای واردات بدون پرداخت مالیات بهره می‌برند. 

افزایش قیمت نفت خام برنت، اوپک و WTI

به گزارش «تابناک اقتصادی» در بازار جهانی معاملات نفت خام، بر اساس آخرین اطلاعات معاملات، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا WTI با افزایش 26 سنت نسبت به روز قبل با قیمت 50 دلار و 94 سنت فروخته شد. همچنین نفت خام برنت نیز افزایش قیمت را تجربه کرد. به طوریکه هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 51 دلار و 82 سنت معامله شد که نسبت به روز قبل، 22 سنت گران تر بود. و نفت خام اوپک نیز به مانند ذو نوع نفت خام بیان شده، در مسیر افزایش قیمت حرکت کرد. بنابر این گزارش، هر بشکه نفت خام اوپک با افزایش 27 سنتی نسبت به روز گذشته، به قیمت 48 دلار و 51 سنت معامله شد.

روسیه بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان شد

تولید نفت در روسیه به بیشترین میزان ممکن از سال 1991 تاکنون رسیده و حتی رکورد زمان شوروی را نیز پشت سر گذاشته است. خبرگزاری روسیا سگودنیا روز جمعه با اعلام این خبر، افزود: تولید نفت روسیه در ماه جاری میلادی روزانه به 11 میلیون و 200 هزار بشکه نفت رسیده است. این خبرگزاری نوشت: این میزان تولید نفت در روسیه از زمان فروپاشی شوروی سابق تاکنون بی سابقه برآورد شده است. بالاترین میزان تولید نفت در زمان شوروی نیز سال 1988 به میزان 11 میلیون و 70 هزار بشکه در روز ثبت شده است.

غول پتروشیمی دانمارک آماده بازگشت به ایران شد

شرکت «هالدو تاپسو» دانمارک به منظور همکاری و مشارکت در صنایع پتروشیمی ایران با محور تامین کاتالیست، دانش فنی و سرمایه گذاری در دوران پسا برجام اعلام آمادگی کرد. به گزارش مهر علاوه بر شرکت تاپسو، مذاکراتی با چندین شرکت اروپایی همچون «تیسن کروپ» آلمان هم به منظور مشارکت و سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران انجام گرفته به طوری‌که این شرکت آلمانی هم خواستار مشارکت و همکاری در طرح‌های PVC صنعت پتروشیمی ایران شده است.

وخیم ترین شاخص بازار کار در یک تصویر

نرخ بیکاری بلندمدت نشاندهنده مدت زمان رسیدن به شغل است که طبق آخرین بررسی های موسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت وبرنامه ریزی این نرخ به 40 درصد رسیده است. یعنی 40 درصد بیکاران بیش از یک سال طول می کشد که به شغلی برسند.

از «» تا «»

کارمندان اروپایی برای رفت‌و‌آمدشان هم حقوق می‌گیرند

به گزارش وبسایت «ایندی ۱۰۰»، بالاترین دادگاه اروپا موسوم به دیوان دادگستری اروپا، قانونی تصویب کرده است که به موجب آن ساعاتی که کارمندان در رفت و آمد به محیط کار صرف می کنند بخشی از ساعت کاری روزانه شان محسوب خواهد شد و بابت آن حقوق خواهند گرفت. بخشی از حکم صادر شده توسط دیوان دادگستری اروپا از این قرار است: «این واقعیت که سفر کارمندها به کار از خانه آغاز شده و به خانه ختم می شود، ناشی از تصمیم کارفرما مبنی بر بستن محیط کار (پیش و پس از فعالیت) بوده و خواست خود کارمندها نیست.» در بخشی دیگر از حکم این دادگاه، کارمندهایی که در روزهای تعطیل بیمار شوند، می توانند حقوق آن روز را در مرخصی سالانه از کارفرکای خود طلب کنند.

بازگشت 100 هزار ریال به مشترکان تلفن ثابت

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات گفت:مبلغ 100 هزار ریال مندرج در قبض تلفن ثابت بابت بدهی ثبت نام، اشتباه بوده و به مشترکان بازگردانده می شود.

فرودگاه‌هایی برای نپریدن!

نبود ناوگان متناسب با فرودگاه های کوچک ایران عملا بسیاری از آنها را از کارایی انداخته و آمار شهریور ماه شرکت فرودگاه ها نیز این امر را تصدیق می کند. بر اساس این آمار در طول ماه گذشته حدود 43 هزار پرواز در تمام فرودگاه های ایران انجام گرفته است که در این میان سهم تنها چهار فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی و شیراز بیش از 50 درصد پروازهاست. به گزارش ایسنا، در ماه گذشته 35 فرودگاه از مجموع 49 فرودگاه فعال ایران، حتی یک درصد از کل پروازهای انجام شده را نیز به خود اختصاص نداده اند و در این آمار نام فرودگاه های مراکز استانی چون کرمان، زاهدان، رشت، ارومیه، گرگان، سنندج، یاسوج، شهرکرد، همدان، اراک و زنجان به چشم می خورد. بر اساس گزارش منتشر شده از شهریور ماه، 20 فرودگاه ایران حتی صد پرواز در ماه را نیز تجربه نکرده اند و عملکرد بعضی فرودگاه ها حتی به یک پرواز در طول هر روز نیز نمی رسد. در این ماه فرودگاه های خوی و زنجان با 18 پرواز، بم با16  پرواز، جیرفت و رفسنجان با 12 پرواز و شاهرود تنها با هشت پرواز ساکت ترین فرودگاه های کشور را تشکیل داده اند.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل