بازدید 3324

چرا عده‌ای پیام انقلاب را نمی‌گیرند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه پنجشنبه در مصلی تفرش گفت: شهدا، ایثارگران و حتی دشمنان ما از شعارهای جمهوری اسلامی هم متوجه شدند. این حرکت ملت ادامه‌دار است. پس چرا عده‌ای در داخل کشور پیام انقلاب را نمی‌گیرند؟
کد خبر: ۶۳۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 21 October 2016
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه پنجشنبه در مصلی تفرش گفت: شهدا، ایثارگران و حتی دشمنان ما از شعارهای جمهوری اسلامی هم متوجه شدند. این حرکت ملت ادامه‌دار است. پس چرا عده‌ای در داخل کشور پیام انقلاب را نمی‌گیرند؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه پنجشنبه 29 مهرماه 1395 در اولین کنگره سرداران و فرماندهان و شهدای شهرستان تفرش گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای سرافراز شهرستان تفرش را و به نوبه خودم از مسئولان محترم، خانواده‌های شهدا و جانبازان عزیز این شهر برای برگزاری این کنگره تشکر می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تفرش یکی از شهرهای قدیمی و با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است. در این شهرستان هم جایگاه علم و علما را می‌بینیم و هم جایگاه دانش و دانشمندان و هم جایگاه شهدا را و خود این مجموعه در این شهرستان نشانگر این است که این شهر با بینش و برکت بنیان گذاشته‌شده است. این منطقه مانند یک قلعه نظامی می‌ماند و در گذشته کوه‌ها برای اینجا امنیت طبیعی فراهم کرده‌اند. این کوه‌ها کشاورزی و باغات و منابع آب مردم را در برگرفته‌اند و بنیان این شهر در این مکان نشان‌دهنده دانش و سلحشوری است. اینجا نقطه‌ای است که کوه‌ها برایش سد دفاعی فراهم کرده‌اند. در طول تاریخ هم، انسان‌های بزرگی در این شهر زیسته‌اند که از برکت الهی این شهرستان و شعور و فهم بالای مردمانش سرچشمه می‌گیرد. مقام معظم رهبری با سفر خود و اشاره به شجره سادات حسینی که از تفرش تا تبریز گسترده شده‌اند، گوشه‌ای از برکت این شهر را منتشر کرده‌اند. ما افتخار می‌کنیم که رهبر انقلاب از نوادگان ساداتی هستند که ابتدا در این شهر مقیم شدند. دانشمندان و شخصیت‌های بزرگی مانند پروفسور حسابی، قوام زاده ، وثوق و ... در این شهر بوده‌اند. شهدای گرانقدری هم در این شهر زاده شده‌اند. امثال شهید سعید سلیمانی، زمانی غفاری عباسی عسکری، حسین کوهینی دارستانی، کمالی مقدم‌ها و سرآبادانی ها. با این شایستگی‌ها، تفرش قطعه‌ای از بهشت انسانیت است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت:این کنگره برای 400 شهید این شهر برگزار شده که نیمی‌شان برای لشکر 17 علی بن ابیطالب و لشکر روح‌الله هستند و نیمی دیگر در لشکرهای دیگر به فیض شهادت رسیده‌اند. این جغرافیای شهادت ، نشان‌دهنده انجام مأموریت شهدای شما در خارج از لشکرهای استان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران یک ملت چندبعدی است . هم کارنامه بزرگ فرهنگی دارد و هم بعد علم و علمایی دارد که مراجع بزرگی را در دامنش تربیت‌کرده و در کتاب شهید مطهری به خدمات متقابل ایران و اسلام اشاره‌شده و هم در این کشور سیاست‌مداران بزرگی مانند امام و رهبر انقلاب را در خود داشته است. سرداران بزرگی در این کشور تربیت‌شده‌اند. چنین ملتی می‌تواند تمدن ساز باشد. ملت‌های چندبعدی می‌توانند تمدن ساز باشند. انقلاب اسلامی ، نشانه بروز یک حادثه بزرگ در آینده است که ملت ایران دوباره می‌خواهد تمدن بزرگی را بسازد. این انگیزه در جهاد شهدا پیداست . این ایثار برای این بود که شهدا و خانواده هاشان فهمیده‌اند که این انقلاب پیام مهمی دارد. جانبازان ما متوجه این پیام بودند. دشمنان ما هم متوجه شدند و این انقلاب را هرگز رها نکرده‌اند. جنگ و تحریم و فتنه را آزموده‌اند اما رها نمی‌کنند . در سیمای این انقلاب خبر بزرگی است. شبیه خبری که ساحران به فرعون رساندند که موسی (ع) به دنیا نیاید. آن‌ها می‌دانند که خبری در راه است. در صحبت‌های امام و مقام معظم رهبری می‌دانند که خبر از تأسیس یک نظام جامع الهی وجود دارد .

چرا عده‌ای در داخل کشور پیام انقلاب را نمی‌گیرند؟دکتر رضایی گفت: شهدا، ایثارگران و حتی دشمنان ما از شعارهای جمهوری اسلامی هم متوجه شدند. این حرکت ملت ادامه‌دار است. ما شعار دادیم که با ظلم و استکبار می‌جنگیم. در تمام دنیا ملت ایران هست که به آمریکا می‌گوید تو شیطان بزرگی و با تو می‌خواهیم مبارزه کنیم و به دنبال عدالت جهانی هستیم. ما با جنگ و ویرانی و تجاوز به مرزها مخالفیم. ما از مظلومین دفاع می‌کنیم. این شعارهای بزرگی است و عده‌ای به ما می‌گویند که از این شعارها دست‌بردارید. مبارزه با جنگ و ویرانی و تجاوز و برقراری امنیت و آرامش در ملت‌ها، ارزش‌های اصلی ماست. ما می‌خواهیم مردم منطقه آزادی و مردم‌سالاری داشته باشند. چه در عربستان و چه دیگر کشورها. آمریکایی که در اروپا و ژاپن مردم‌سالاری را تقویت کرده اما در خاورمیانه و کشورهای اسلامی به دنبال دیکتاتورها می‌روند.

وی افزود: این ارزش‌ها و شعارها، پیامی دارد. ایرانی‌ها می‌خواهند استقلال و مردم‌سالاری را در منطقه گسترده کنند. دشمنان ما از این شعارها متوجه شده‌اند که ادامه حیات جمهوری اسلامی برای آن‌ها خطرناک است. پس متحد شده‌اند تا ما را متوقف کنند. از طریق صدام، منافقین و فتنه‌گرها و آل سعود پیش‌آمده‌اند اما هرگز موفق نمی‌شوند.

رضایی گفت: این انقلاب یک پیام و صدایی دارد که شنیده شده و طنین‌افکن شده و هر روز که می‌گذرد بعد جدیدی از این انقلاب معرفی می‌شود. قبل از جریان تکفیری‌ها، کسی بدان صورت حضرت زینب (س) را نمی‌شناخت. در این پنج سال زینب (س) و کربلا و راهپیمایی اربعین دارد به دنیا معرفی می‌شود. این صدای انقلاب با قدرت در دنیا دیده و شنیده می‌شود. در این سی سال نظام‌های حاکم بر دنیا متزلزل شده‌اند. بلوک شرق فرو ریخت و استخوان‌هایش شکسته شد. عده‌ای به دنبال سرمایه‌داری رفتند و حالا می‌فهمند که امروز این خبرها نیست. سرمایه‌داری غرب با مشکل‌های مختلفی روبرو شده . از جمله قدرت اقتصاد چین، غرب را پشت سرگذاشته است . جنبش ضد وال‌استریت در 800 شهر جهان، سرمایه‌داری غرب را به چالش کشیدند. این اعتراض فقط به خاطر حقوق و دستمزد نبود. آن‌ها می‌گفتند که 99 درصد مردم را یک درصد سرمایه‌داران مدیریت می‌کنند. انشاءالله چراغ غرب که رو به افول است خاموش خواهد شد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: سؤال ما این است که شهدا و ایثارگران پیام انقلاب را گرفتند . دشمنان ما هم این پیام را دریافت کردند. پس چرا عده‌ای در داخل کشور پیام انقلاب را نمی‌گیرند و این صدا را نمی‌شنوند. چرا در امور کشور با تردید فرصت‌ها را از دست می‌دهند؟ این‌که دشمنان ما پیام ما را گرفتند و احساس خطر کردند به این خاطر است که اگر به رهنمودهای امام و رهبری عمل کنیم، ایران قدرت جهانی می‌شود. دنیا از این می‌ترسد. می‌خواهند بین جوانان و دفاع مقدس فاصله بیندازند چون می‌دانند منابع مالی و انسانی در این کشور وجود دارد که اقتصاد را شکوفا می‌کنند و مشکلات را حل می‌کنند. بیکاری را کنار می‌گذارند. ما که می‌توانیم اتم را بشکافیم نمی‌توانیم خودروی خوب تولید کنیم؟ ما دقت موشک هامان به بالاترین حد رساندیم نمی‌توانیم ماشین‌آلات کشاورزی خودمان را تولید کنیم؟ دشمنان می‌خواهند بین انقلاب و نسل سوم و چهارم فاصله بیندازند چون می‌هراسند از اینکه مردم ما دست به زانوی خود بگیرند و اقتصاد جهان را هم فتح کنند.

چرا عده‌ای در داخل کشور پیام انقلاب را نمی‌گیرند؟فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به شهدای سربلند شهرستان تفرش گفت: من شهید سعید سلیمانی را در جبهه‌ها زیاد می‌دیدم. جوانی که تبدیل به ژنرال بزرگی شده بود. دشمنان نمی‌خواهند این راه طی شود. عده‌ای از مرد دین هم می‌ترسند و می‌گویند جلو نرویم. پیام شهدا این است که ببینید ما برای چه رفتیم. پیام انقلاب را بشنوید. راه ما را ادامه بدهید. انتظار جدی دارند شهدا از ما که راهشان را در باقی امور ادامه دهیم؟ کجاست فداکاری و برادری و وحدت و ولایت‌پذیری روزهای اول انقلاب؟ ادامه این راه سعادت ما را تضمین خواهد کرد. از خدا می‌خواهم که همه مسلمانان مظلوم در عراق و سوریه و یمن، با بسته شدن طومار تکفیری‌ها، سربلند شوند.

پیش از سخنرانی دکتر محسن رضایی، سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان، حضور بقیه الشهدا و یادگار شهدا دکتر محسن رضایی در جمع خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران تفرش خیرمقدم گفت و از عموم مسئولین و آحاد مردم به خاطر شرکت در این کنگره تشکر کرد.

در ادامه از کتاب سرداران شهید تفرش که دربرگیرنده زندگی‌نامه هفده سردار و فرمانده شهید این شهرستان است توسط فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر