بازدید 4926
مذاکره با 16 شرکت بین‌المللی برای گسترش پروژه های نفتی

نیاز ایران به جذب 200 میلیارد دلار سرمایه برای افزایش تولید نفت

مطابق اعداد و ارقامی که وزیر نفت اعلام کرد، ایران به دنبال گسترش تولید میادین نفت و گاز خود است، و برای این منظور به 200 میلیارد دلار سرمایه در مدت چهار سال آینده نیازمند است.
کد خبر: ۶۳۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 21 October 2016
به گزارش «تابناک اقتصادی» به نقل از بلومبرگ، ایران در حال مذاکره با 16 شرکت بین‌المللی انرژی برای کمک به اجرا و مدیریت 50 پروژۀ نفت و گاز طبیعی در کشور است. ایران قصد دارد با این کار تولیدِ خود را پس از سال‌ها تحریم بین‌المللی افزایش دهد.

غلامرضا منوچهری معاون شرکت ملی نفت ایران، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که این پروژه‌ها حتی با قیمت نفت بشکه ای 40 دلار نیز عملی هستند. او گفته است که میدان نفتی آزادگان جنوبی، اولین قراردادی ست که اعلام خواهد شد و احتمالاً نیاز به 10 میلیارد دلار سرمایه است تا تولید نفت این میدان  600.000 بشکه در روز افزایش یابد.

منوچهری گفت: "شرکت‌های بسیاری هستند که تمایل خود را برای همکاری با شرکت ملی نفت ابراز کرده‌اند... من مطمئن نیستم چه موقع اولین قرار داد را امضاء خواهیم کرد. امیدوارم زودتر از یک سال باشد."

مطابق اعداد و ارقامی که وزیر نفت ایران، بیژن نامدار زنگنه، روز سه شنبه اعلام کرد، ایران به دنبال گسترش تولید میادین نفت و گاز خود است، و برای این منظور به 200 میلیارد دلار سرمایه در مدت چهار سال آینده نیازمند است. 

صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه اعلام کرد که شرایط اقتصادی ایران در حال پیشرفت است و برای امسال 4.5 درصد رشد را پیش بینی کرد، که در مقایسه با رشد 0.4 درصدی در سال 2015 رشد چشمگیری خواهد بود.

زنگنه گفته است که ایران می‌خواهد تولید خود را به 4 میلیون بشکه نفت در روز برساند تا به سهم پیش از تحریم خود از بازار برگردد. طبق داده‌هایی که بلومبرگ به دست آورده، تولید نفت ایران در ماه سپتامبر، 3.63 میلیون بشکه در روز بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان