بازدید 4431

منطقه ویژه اقتصادی در خوی ایجاد شود

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم رفع مشکلات این شهرستان‌ها گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان خوی باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 20 October 2016
سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مسئولان شهرستان‌های خوی و چایپاره گفت: شهرستان خوی از ظرفیت‌های ملی برخوردار است که در صورت توجه به این ظرفیت‌ها به توسعه اقتصاد کشور کمک خواهد شد.

به گزارش  خانه ملت، نماینده مرم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود معادن سنگ در شهرستان خوی، سنگ‌های استخراج شده برای انجام کارهای تکمیلی به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود این در حالی است که می‌توان صنایع تکمیلی را در همین شهرستان ایجاد کرد تا زمینه صادرات سنگ در شهرستان خوی تسهیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های توریستی و گردشگری در شهرستان خوی گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت به شهرستان خوی در خصوص توانمندی‌های این شهرستان در موضوع توریست درمانی مذاکراتی انجام شد که البته باید به نتیجه برسد.

کبیری ادامه داد: با توجه به فاصله کم شهرستان چایپاره تا مرز ترکیه می‌توان زمینه‌های استفاده از این ظرفیت را بیشتر فراهم کرد البته در این راستا باید زیرساخت‌ها آماده شود.

وی با اشاره به آثار تاریخی متعدد در شهرستان خوی گفت: وجود مقبره‌های شمس تبریزی و پوریای ولی در شهرستان خوی می‌تواند زمینه بازدید توریست‌ها را فراهم کند و نباید فراموش کرد علیرغم وجود قابلیت‌های گسترده در خوی این شهرستان تاکنون به توسعه مطلوب دست نیافته است.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی در خوی زمینه صادرات برق را فراهم کرده است که باید این نیروگاه توسعه یابد.

کبیری ادامه داد: تنها راه مرزی ریلی کشور به سمت اروپا از طریق مرز رازی در خوی است که باید به آن بیشتر توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به وجود خاک‌های حاصلخیز در شهرستان خوی افزود: در حالی روستاهای منطقه با مشکل کم آبی روبرو هستند که دو رودخانه بزرگ در این شهرستان وجود دارد بنابراین باید به اختصاص سهم مناسب آب به زمین‌های کشاورزی خوی توجه شود.

کبیری با بیان اینکه محرومیت های خوی و چایپاره باید رفع شود، افزود: باید به عدم توزیع ظرفیت‌های اشتغال در شهرستان خوی توجه جدی شود.

نماینده مردم خوی در مجلس گفت: باید ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان خوی به سرانجام برسد و در این رابطه باید کمیسیون اقتصادی مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت جاده‌های منطقه افزود: شهرستان خوی در زمینه تولید عسل، تخمه آفتابگردان و فرش دستباف از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است که باید تقویت شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تقویت مراکز درمانی خوی و ضرورت افزایش پروازها در فرودگاه این شهرستان افزود: باید به مشکلات شهرستان خوی به صورت جدی رسیدگی شود تا زمینه توسعه همه جانبه و اشتغالزایی در این شهرستان فراهم شود.

گفتنی است در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مسئولان شهرستان‌های خوی و چایپاره، امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان‌ها با خوشامدگویی به نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی گزارشی از وضعیت شهرستان‌های خوش و چایپاره به نمایندگان مجلس ارائه دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها