بازدید 28974
۱
واکنش یک رسانه آمریکایی به پخش یک سریال سیاسی آمریکایی؛

«خانه پوشالی» همان چهره مورد اشاره ایران یعنی یک شیطان بزرگ را به نمایش می‌گذارد

رابین رایت همچنین به توجه ویژه ایران به انتخابات آمریکا و پخش مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تلویزیون ایران و ترجمه همزمانش اشاره کرده؛ آن هم وقتی که سخن از تعرض جنسی ترامپ و به زندان انداختن کلینتون در این مناظره‌ها به میان آمده است.
کد خبر: ۶۳۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 19 October 2016
واکنش بازیگر «خانه پوشالی» به پخش این سریال در ایران
«رابین رایت» نویسنده نشریه نیویورکر، در یادداشتی به نمایش این سریال در ایران واکنش نشان داده و با اشاره به تمرکز رسانه‌های ایران بر انتخابات آمریکا، آنچه این سریال آمریکایی از فضای سیاسی آمریکا نمایش می‌دهد، تصویر مطلوب برای محافظه کاران در ایران خوانده و در همین راستا تلاش کرده تا تصورش را درباره فضای کنونی ایران پیرامون انتخابات پیش روی در آمریکا به تصویر بکشد.
 
به گزارش «تابناک»؛ پخش فصل اول سریال «خانه پوشالی / House of Cards» از شبکه نمایش سیمای ایران، انعکاس بین المللی بسیار وسیعی داشته است. تازه‌ترین واکنش از سوی «رابین رایت» است که در نقش «کلر اندروود» همسر «فرانک اندروود» با بازی کوین اسپیسی، درخشیده و جوایزی که برای نقش مکمل برده، از تعداد جوایز کوین اسپیسی بازیگر محوری این سریال به مراتب بیشتر بوده و تحسین‌های وسیع منتقدان را در فصل‌های مختلف این سریال را به همراه داشته است.
 
اکنون رابین رایت نویسنده نیویورکر در یادداشتی که در نیویورکر درباره پخش این سریال در ایران پخش این سریال را به نزدیک شدن به زمان انتخابات آمریکا مرتبط کرده و به سانسور بخش‌هایی از این سریال در نسخه به نمایش درآمده اشاره کرد؛ ممیزی که البته اگر انجام نمی‌شد، امکان نمایش این سریال در ایران وجود نداشت. این نویسنده، سریال «خانه پوشالی / House of Cards» را مجموعه جذابی برای محافظه کاران ایران قلمداد کرده که همان چهره مورد اشاره ایران از آمریکا یعنی یک شیطان بزرگ را به نمایش می‌گذارد.واکنش یک رسانه آمریکایی به پخش سریال «خانه پوشالی» در ایران
 
این نویسنده از یکی از وب‌سایت‌های داخلی ایران برای اثبات ادعایش نقل قول می‌کند که نوشته بوده خانه پوشالی به طرز ماهرانه‌ای، فریب در فضای سیاسی پیچیده تمدن لیبرال آمریکا را نشان می‌دهد که خیانت و جنایت در پشت پرده آن جریان دارد. رابین رایت همچنین به توجه ویژه ایران به انتخابات آمریکا و پخش مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تلویزیون ایران و ترجمه همزمانش اشاره کرده؛ آن هم وقتی که سخن از تعرض جنسی ترامپ و به زندان انداختن کلینتون در این مناظره‌ها به میان آمده است.
 
نویسنده نیویورکر به توییت رهبر انقلاب نیز اشاره می‌کند و تأکید دارد حتی ایشان نیز در این زمینه موضع‌گیری داشته است؛ توییتی که حاوی موضع‌گیری اخیر رهبر انقلاب با این مضمون است که «رقابت های انتخاباتی در امریکا و موضوعات مطرح میان دو کاندیدا، نمونه ای بارز و آشکار از نتایج نبود معنویت و ایمان در صاحبان قدرت است. / US presidential race & issues two candidates raised is a typical result of lack of spirituality & faith among those in power.»
 
رابین رایت در ادامه سخنی از این سریال به میان نمی‌آورد و بر نوع نگاه رسانه‌های ایران و سیاسیون کشورمان نسبت به انتخابات آمریکا با ذکر مثال‌هایی درباره کاریکاتورهای منتشر شده تمرکز می‌کند؛ کاریکاتورهایی که عمدتاً رقابت‌های سیاسی بر سر کرسی ریاست جمهوری آمریکا را به چالش و استهزا  می‌کشد. به تعبیر دیگر، رابین رایت در ادامه این یادداشت با تکیه بر انگیزه‌هایی که برای پخش سریال «خانه پوشالی» در ایران برشمرده بود، اقدام به ارائه تصویری از فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران در قبال انتخابات ریاست جموری آمریکا نموده است.
 
این روزنامه نگار شناخته شده در یادداشتش تأکید می‌کند، برای تهران مهم‌ترین رویکرد سرنوشت توافق هسته‌ای یا همان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. او با نقل قول از یکی از نشریات ایرانی پرداخته که تاکید کرده آمریکا کامل برنامه اقدام مشترک را اجرا نمی‌کند و این وضعیت، یکی دیگر از نمونه‌های عدم صداقت سیاستمداران آمریکایی است. او در بخش دیگری از یادداشتش با اشاره به اینکه محافظه کاران موافق سازش با آمریکا نیستند، از سردبیر کیهان نقل قول کرده که گفته بود: «عاقلانه‌ترین برنامه «ترامپ دیوانه» پاره کردن برجام است».
 
رابین رایت در نهایت با نقل قول‌هایی از فواد ایزدی به جمع بندی یادداشتش پرداخته است. این نویسنده از قول ایزدی نوشته است: «به طور کلی سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه و روابط ایالات متحده با اسرائیل، عربستان، سوریه و... در اینجا زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است؛ بنابراین دیدن چگونگی برگزاری انتخابات آمریکا، کیفیت رفتار سیاستمداران آمریکای با یکدیگر و آنچه در مورد ایران و سایر کشورهای خاورمیانه فکر می‌کنند، مورد علاقه ایرانی‌هاست.»
 
نیویورکر در پایان بندی مطلبش درباره «خانه پوشالی» نیز از فواد ایزدی نقل قول کرده است: «برای افرادی که دید منفی نسبت به سیاستمداران آمریکایی دارند، این سریال آن ایده را تقویت می‌کند. من حدس می زنم مردم متوجه هستند که جریان سیاسی ایالات متحده است حداقل به اندازه روند سیاسی ایران پیچیده است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱
نگران نباش رایت جان ! ما تو ایران انقدر غرب زده داریم که حتی با فیلمهایی که خودتون هم دست خودتون رو میکنید اگاه نمیشن . چون یه درجه بالاتر از غرب زدگی هستند !!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل