بازدید 19489
با اظهارات معاون رئیس جمهور و نامه فراکسیون امید؛

«فانی» را هم به کوزه استعفا انداختند! +تکمیلی

با توجه به سخنان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مبنی بر اینکه آقای فانی، روزهای آخر خدمت خود را می گذراند و همچنین دو نامه فراکسیون امید به رئیس جمهور و شخص وزیر، به نظر می رسد تکلیف برای همه روشن شد. رئیس جمهور استعفای وزیر آموزش و پرورش را پذیرفت و جانشین وی را نیز منصوب کرد.
کد خبر: ۶۳۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 19 October 2016
از دیروز تاکنون اخبار مختلفی در رابطه با تعداد وزاری استعفا داده منتشر شده است. برخی منابع مدعی بودند که وزرای سه وزارت خانه فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استعفا کرده اند که در نهایت استعفای آقای فانی وزیر آموزش و پرورش تکذیب شد. این در حالی است که فرایند استیضاح وی توسط مجلس در حال پیگیری است و سه شنبه هفته آینده این استیضاح انجام خواهد گرفت.

به گزارش «تابناک»، شواهد حاکی است حتی امروز آقای فانی در جلسه هیأت دولت حضور داشته است، هرچند وزیر اراشاد و ورزش حضور نداشته اند. البته در دیدار صبح امروز جمعی از نخبگان کشور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب نیز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در غیاب فانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های وزیر آموزش و پرورش تلویحاً خاطرنشان کرد، آقای فانی روزهای آخر خدمت خود را می‌ گذراند. این اخبار ضد و نقیض در حالی ادامه پیدا می کند که برخی اطلاعات حاکی از آن است که به احتمال زیاد دوران وزارت آقای فانی نیز در آموزش و پرورش به پایان رسیده است.
 
فانی وزیر آموزش و پرورش نیز به کوزه استعفا افتاد! 

همچنین لحظاتی پیش برخی منابع خبری مدعی شده اند که فراکسیون امید طی ۲ نامه جداگانه به رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار استعفای علی اصغر فانی از سمت وزارت آموزش و پرورش شد. بنا بر این گزارش، فراکسیون امید در نامه دیگری به رئیس جمهور درخواست کرد استعفای وزیر آموزش و پرورش را به دلیل هزینه های سیاسی ناشی از استیضاح بپذیرد.

پیش از این نیز اصلاح طلبان به نحوه عملکر آقای فانی انتقادهای شدیدی را وارد کرده بودند. به عنوان مثال چندی پیش، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در یادداشتی در صفحه شخص خود نسبت به زد و بندهای آقای وزیر انتقاد کرده بود. رمضان زاده در بخشی از این انتقاد نوشته بود: « در دولت آقای روحانی،(فانی) وزیر شدند و من خوشحال که یک کارکشته آموزش پرورش وزیر شده اند.مدتی گذشت سر و صدای اهالی آموزش و پرورش درآمد که آقای وزیر به شدت اهل مماشات شده اند.حاشا و کلا! آقای فانی و مسامحه؟تا اینکه این روزها بحث استیضاح ایشان و سپس پس گرفتن آن پیش آمد. خبرهایی از مجلس و استان ها می رسد که آقای فانی به هر خواسته استیضاح کنندگان تن می دهد تا وزیر بماند و وزیر مانده است!استاد شرمنده ام! درسی که می دادید این نبود!دو روز ماندن در مقام ارزش فدا کردن اصول و حقوق مردم را ندارد.»

این فعل و انفعالات نشان از آن دارد که به احتمال بسیار، فرایند استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی شده است و اصلاح طلبان و فراکسیون امید نیز از این استیضاح حمایت خواهند کرد؛ بنابراین، بهترین گزینه برای دولت و مجلس استعفای فانی خواهد بود، زیرا هزینه استیضاح هم برای مجلس دهم و هم برای دولت زیان بار خواهد بود.

حال با توجه به صحبت های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مبنی بر اینکه آقای فانی فانی روزهای آخر خدمت خود را سپری می‌کند و همچنین دو نامه فراکسیون امید به رئیس جمهور و شخص وزیر، به نظر می رسد تکلیف برای همه روشن شده و باید با سومین وزیر دولت یازدهم نیز خداحافظی کرد و منتظر بود آیا دوباره گزینه های سنتی قبلی برای این پست مطرح یا افراد جدیدی برای این پست مشخص خواهند شد؟

تکمیلی

در حالی خبر استعفای سه وزیر منتشر شده که امروز امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره استعفای فانی بیان داشت که منتظر تصمیم رئیس جمهور هستیم. وی همچنین گفت، وزرای ارشاد و ورزش در جلسه امروز هیأت دولت حضور نداشتند. با عدم حضور این دو وزیر مشخص شد، رئیس جمهور استعفای جنتی و گودرزی را پذیرفته است. وی با تأیید خبر نامه فراکسیون امید مجلس اظهار داشت، باید تا ساعات آینده منتظر تصمیم رئیس جمهور درباره فانی باشیم.

حال پس از تصمیم رئیس جمهور برای ترميم كابينه، وزير آموزش و پرورش نیز به حسن روحاني نامه نوشته است. علي اصغر فاني نوشته، به رغم آمادگي كامل براي حضور در جلسه استيضاح و ارائه گزارش عملكرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد و پاسخ به سؤالات نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، آمادگي خود را براي عمل به هر گونه تصميم حضرت عالي درخصوص ادامه كار خويش نيز اعلام مي کنم.
 
«فانی» را هم به کوزه استعفا انداختند! 

متن کامل نامه به شرح زیر است؛

حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي دكتر حسن روحاني

رئيس جمهور محترم؛

با سلام و تحيات 

پس از اطلاع از نظر جناب عالي درخصوص ضرورت ترميم كابينه كه در جلسه روز چهارشنبه 28 مهرماه 95 هيأت محترم دولت ابراز فرموديد ؛ علي رغم آمادگي كامل براي حضور در جلسه استيضاح و ارائه گزارش عملكرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد و پاسخ به سؤالات نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي ، بدين وسيله آمادگي خود را براي عمل به هرگونه تصميم حضرت عالي درخصوص ادامه كار خويش نيز اعلام مي نمايم. والامراليكم

«رب ادخلني مدخل صدق واخرجني مخرج صدق واجعل لي من لدنك سلطانا نصيرا»

 

استعفا پذیرفته شد

اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: استعفای وزیر آموزش و پرورش از سوی رئیس‌جمهور پذیرفته شد و بدین ترتیب، استیضاح وی در هفته آینده لغو می‌شود. وی افزود: بطحایی معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۸
این همه هیاهو و فراموشی مشکلات اقتصادی مردم در این سروصدا ها!
برای بعضی ریاست از همه چیز حتی کشور مهمتر است
پاسخ ها
علی باغشنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
خوب شد که رفت کاش تدبیر و امید هم برود تا کارکنان قرار دادی آموزش وپرورش امید بیشتری به کار داشته باشند
سورنا تو کی استعفا می دی

همش می گن من شریف درس خوندم! حالا که چی ، چه تحولی وضعیت علمی کشور پیدا کرده !!!
فقط رزومه سازی، همش خالی بندی، اگه این همه مقاله و همایش علمی فایده داشت ؟ چرا مملکت اینهمه مشکل داره!

البته این داستان مقاله سازی و بازی از ارثیه دولت قبل بود!
مشکلات آموزش و پرورش با آمدن و رفتن وزیر اصلاح نميشود،این وزارتخانه مشکلات بنیادینی دارد، که شاید مهمترین آن نیروی انسانی بی انگیزه، ضعف برنامه ریزی و نوع نگاه به آموزش و پرورش باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
برید یک سر به مدارس بزنید
اگر فانی می ماند فرهنگیان به روحانی رای نمی دادند . اموزش و پرورش را به ویرانه تبدیل کرد . کاش سه سال پیش استعفا مداد یا عزل می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
دقیقا
من با وجودی که به این دولت علاقمندم ولی در حق فرهنگیان ظلم کرد...
آقاي فاني از بهترين وزراي كابينه بودند و استعفاي ايشان فقط پس از فشارهاي سياسي جناح مخالف رخ داد تا دولت تدبير و اميد را در تنگنا قرار دهند غافل از اينكه روحاني در قلب مردم ايران جاي دارد و با تعويض يك يا دو وزير، نه تنها از محبوبيت او كاسته نمي شود بلكه شانس او براي پيروزي در انتخابات 96 را دو چندان خواهد كرد.
پاسخ ها
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
خوابی یابیدار اگه دقت کرده باشی فشارسیاسی از طرف جناح خودش بوده
این هم آمد و چند روز پیرهن بدون یقه پوشید و رفت . تاثیر وزرا در اداره مملکت همینقدر است
تغییر وزیر خوبه اما مادامی که شیوه تغییر نکنه و افراد مفسد دیگر در سیستم اند همین اش است و همین کاسه
مشکلش چی بود؟
از تغییر در وزارت خانه ی آموزش وپرورش خوشحالم
اصلا مشکل مردم ورزش وارشاد نیست که مشکل مردم بیکاری ومسائل اقتصادی است
سلام کاش این دولت بی برنامه هم بره
فاتحه
وزیری که توانایی دفاع کردن از خودش را هم نداشت چگونه می توانست از حق و حقوق میلیونها دانش اموز و معلم دفاع کند؟؟؟؟
بنده به عنوان يکي از فرهنگيان اگه توي اين چند ماه فکري به حال آموزش و. پرورش نشه ايجانب به دولت تدبير و ا
من از کارکنان قراردادی آ وپ هستم او سه ونیم سال ما را زجر داد خدا ازش نگذره انشاء ا... سال آخر دولت تدبیر باشه .
فانی ضعیف کار کرد
فانی ضعیف کار کرد
قسمت اعظم مشکلات آموزش وپرورش همین حضور اقای بطحایی بود حال ایشان سرپرست شده
اینها همش برای این است که دوباره رای بیورد وریس جمهور شود واین تغییرات همش سیاسی کاریست
فکر کنم بی ارتباط با ماجرای که در صندوق ذخیره فرهنگیان زدند نباشه ...........
این عکس اولی که گذاشتید عکس فانی نیست هااااااااااااااا !!!
تابناک عزیز! جناب فانی منفورترین وزیر حداقل بین فرهنگیان محترم قم بودند
پس این همه تکذیبیه ها برای چه بود؟؟
باسلام
سپاس خداوند منان را که رئیس جمهور محترم بالاخره این تصمیم را اتخاذ کردند، آن هم در بحبوحه ی نزدیک شدن به انتخابات و شاید هم با هدف جمع کردن رای مثبت فرهنگیان ساده و مورد اجحاف.
روحانی با تدبیر متشکریم،خدا نگذره از نادانهایی که نجفی را نذاشتن وزیر شه!!!
ای کاش اول در مجلس استیضاح در رابطه با خالی شدن صندوق بازنشستگی فرهنگیان توضیح میداد بعد استعفا میداد
آقای یا خانم مشفقی لابد دست اندر کار و یا صاحب مدرسه غیر انتفاعی هستی خدا از فانی و امثال فانی نگذرد مسئو لین و مدیر یک مدرسه بچه بنده کار گر را از مدرسه فراری دادن و در قبال اخذ پرونده در خواست نصف شهریه را دارند وتنها مدرک هم اینکه بخشنامه داریم
ضعیف ترین وبدون برنامه ترین وزیرکابینه روحانی وآموزش وپرورش دوران انقلاب فانی بود
پاسخ ها
م.ف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
.گل گفتین
اگر ایشان فقط سعی می کرد با درخواست و تخصیص بودجه ای اندک تعدادی از مدارس نقاط محروم تعمیر و مرمت گردد تا تعدادی از بچه های این مرز و بوم در کلاسهای بعضا بی سقف و مخروبه درس نخوانند بهترین خدمت را به مردم می کرد....
باید هم بدون استیضاح بره
برای فانی الفاتحه ...
حقش بود او اموز پرورش خراب را خرابتر کرد
واقعا فانی ضعیف عمل کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل