بازدید 35991
آخرین تحولات روز دوم عملیات آزادسازی موصل؛

شهروندان موصل 11 تروریست را در یک روستا به هلاکت رساندند / نابودی مراکز عملیاتی و انبار مهمات داعش توسط جنگنده های ارتش عراق / شهرداری حمدانیه به کنترل ارتش درآمد +ویدیو

در حالی عملیات آزادسازی موصل وارد دومین روز خود می شود که در اولین روز، آتش سنگین نیروهای کرد و ارتش و بسیج مردمی عراق، منجر به خسارات و تلفات سنگین داعش در موصل شده است. جنگنده های ائتلاف نیز از روز گذشته، همچنان مشغول بمباران مرکز و شرق موصل هستند تا روند پیشروی به قلب شهر با سهولت بیشتری همراه باشد.
کد خبر: ۶۳۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 18 October 2016
در حالی عملیات آزادسازی موصل وارد دومین روز خود می شود که در اولین روز، آتش سنگین نیروهای کرد و ارتش و بسیج مردمی عراق، منجر به خسارات و تلفات سنگین داعش در موصل شده است. جنگنده های ائتلاف نیز از روز گذشته، همچنان مشغول بمباران مرکز و شرق موصل هستند تا روند پیشروی به قلب شهر با سهولت بیشتری همراه باشد.

به گزارش «تابناک»، اولین روز عملیات موصل با آزادسازی حدود 9 روستا در شرق و جنوب شرق این شهر همراه بود. نیروهای پیشمرگه کرد که از جبهه شرقی به سمت موصل در حرکت هستند، توانستند روستاهایی را در حومه خضیر پاکسازی کرده و راه خود را از جاده برطله به سمت موصل ادامه دهند.

همچنین ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی نیز از جنوب شرق موصل به سمت مرکز شهر در حرکت هستند و روز گذشته موفق به آزادسازی حدود 5 روستا در حومه حمام العلیل شده اند. پرچم عراق اکنون در شهر تاریخی نمرود برافراشته شده است، حال آنکه جنگنده های ائتلاف و نیروی هوایی عراق نیز به شدت مواضع داعش در موصل را زیر آتش گرفته اند.

***

اما دومین روز عملیات در حالی آغاز شده است که نیروهای پیشمرگه کرد اعلام نموده اند که پس از آزاد سازی تعدادی از روستاها و نواحی مهم شرق موصل از دست تروریست های داعش، عملیات خود را متوقف کرده تا نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، فاز دوم عملیات را ادامه دهند.

پیش از این نیز ژنرال های عراقی خبر داده بودند، بنا بر توافق اقلیم کردستان با دولت مرکزی، اولین حملات را نیروهای کرد صورت خواهند داد و نیروهای عراقی به شکل گسترده در فاز بعدی وارد عمل خواهند شد.

توقف عملیات توسط نیروهای کرد و شروع عملیات گسترده ارتش عراق / پرچم عراق در شهر نمرود افراشته شد

ژنرال شیخان از فرماندهان نیروهای پیشرمگه در این رابطه گفته است، افراد وی اهداف تعیین شده را با موفقیت آزاد کرده اند و اکنون مواضع خود در بخش خضیر را تحت کنترل و تقویت دارند. اکنون خط مقدم جبهه شرقی، حدود 20 کیلومتر با موصل فاصله دارد.


***

عملیات از سوی ارتش عراق در روز دوم ادامه دارد و نیروهای عراق و بسیج مردمی، اکنون در حومه صوفیه مشغول پیشروی از سمت جنوب شرق به سوی موصل هستند. گفته می شود که همچنان نیروهای تروریست داعشی با روش های انتحاری، سعی در جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی را دارند.

توقف عملیات توسط نیروهای کرد و شروع عملیات گسترده ارتش عراق / پرچم عراق در شهر نمرود افراشته شد

همچنین خبرها به نقل از وزیر دارایی پیشین عراق حاکی از آن است که ابوبکر البغدادی و متخصص انفجار گروه تروریستی داعش یعنی فوضی علی نعیمه، هنوز در موصل هستند. پیشروی نیروهای عراقی به دلیل روبه رویی با میدان های بمب و مین گذاری شده توسط داعش به کندی در حال انجام است.


***

نیروهای ائتلاف ضد داعش، همچنین می خواهند تا 48 ساعت آینده، اقدام به پخش هفت میلیون اعلامیه در سطح شهر موصل و از طریق هوا کنند که در این اعلامیه ها به شهروندان موصل هشدارهایی در خصوص چگونگی فرار از شهر و یا پناه گرفتن در نقاط امن برای دور ماندن از خطرات حملات هوایی داده شده است. این در حالی است که برخی شهروندانی که موفق به فرار از شهر شده اند به خبرنگاران گفته اند نیروهای داعشی برای مصون ماندن از حملات هوایی و زمینی، خود را در میان شهروندان مخفی کرده اند.


***

آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد طی بیانیه ای اعلام کرده است که تعداد 5 کمپ را برای اسکان حدود 45 هزار نفر فراهم کرده است و در تلاش است تا شش کمپ امدادی دیگر را نیز در حوالی موصل برقرار کند. با اضافه شدن این کمپ ها ظرفیت اسکان آوارگان از موصل به 120 هزار نفر خواهد رسید اما با این حال هنوز این کمپ ها برای تعداد آوارگانی که قرار است از شهر موصل فراری داده شوند کافی به نظر نمیرسد.

نیروهای عراقی اعلام کرده اند که ظرف 24 ساعت گذشته تا کنون 20 روستا در حومه شرق و جنوب شرق موصل را از تروریست های داعش پاکسازی کرده اند. خبرگزاری رویترز با نقل این مطلب اشاره کرده است که دود غلیظ آسمان آبی موصل را پوشانده است. همچنین این خبرگزاری اشاره کرده است که خمپاره اندازهای داعش مشغول شلیک به مواضع نیروهای کرد و ارتش عراق و همچنین هدف قرار دادن هواپیما های ائتلاف هستند.


***

دولت نیوزلند امروز اعلام کرد که مبلغی 1 میلیون دلار نیوزلند برابر با 718 هزار دلار را برای تهیه مایحتاج و ضروریات آسیب دیدگان از عملیات نظامی در موصل اختصاص خواهد داد. موری مک کولی وزیر امور خارجه نیوزلند با اشاره به این موضوع گفته است که این کمک از طریق نهاد بین المللی مهاجرت به آوارگان موصل اختصاص خواهد یافت. تا کنون نیوزلند مبلغ 25 میلیون دلار این کشور را برای کمک به جنگ زدگان در سوریه و عراق اختصاص داده است.

***

آخرین تحولات میدانی عملیات: فرماندهان PKK اعلام کرده اند که نیروهای آنها برای شرکت در عملیات موصل در مواضع خود مستقر شده اند. در همین حال نخست وزیر ترکیه بینالی ییلدریم ادعا کرده است که روز گذشته جنگنده های این کشور شهر موصل را مورد هدف قرار داده اند. نیروهای ویژه ارتش عراق اعلام کرده اند که بخش های وسیعی از حومه بخدیدا در شرق موصل را به تصرف خود در آورده اند. در همین حال جنگنده ها و هلیکوپترهای ارتش عراق برای عملیات هوایی در اربیل مستقر شده اند.

آزاد سازی 20 روستا در 24 ساعت گذشته / فرماندهان PKK خبر از شرکت در عملیات موصل توسط این گروه میدهند / ترکیه به نیرهای هوایی ائتلاف آمریکا در موصل ملحق شد

***

تروریست های داعش مدعی شده اند که تعداد زیادی از نیروهای ویژه ارتش عراق در نزدیکی روستای العباسیه در کمین تروریست ها قرار گرفته و کشته یا مجروح شده اند. هنوز صحت این خبر تایید نشده است. در همین حال گفته میشود که نیروهای عراقی در حومه بخدیدا بدون هیچ مقابله و درگیری توانسته اند وارد روستای قرقوش شوند. از سوی دیگر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز هشدار داده است که دانستن این نکته که بعد از عملیات موصل، چه کسی این شهر را کنترل خواهد کرد، اهمیت بسیار دارد.

***

اردوغان امروز اعلام کرده است: ما هرگز اعراب سنی در عراق را به حال خود رها نمیکنیم. رئیس جمهور ترکیه گفته است: ما داعش را از موصل و حزب دموکرات را از منبج بیرون خواهیم کرد. وی با ابراز نگرانی در مورد حضور شیعیان در عملیات موصل گفته است: 30 هزار نیروی نظامی شیعه قرار است وارد شهر سنی نشین موصل شوند.

اردوغان: اعراب سنی عراق را به حال خود رها نمی کنیم / داعش مدعی شد نیروهای عراقی در کمین تروریستها افتاده اند / نگرانی لاوروف درمورد تکلیف موصل بعد از عملیات

***

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که در صورتی که به تروریست های داعش اجازه داده شود از موصل خارج شده و به سمت سوریه حرکت کنند، روسیه اقدام نظامی و سیاسی متناسب را اتخاذ خواهد کرد. وی بیان کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم، شهر موصل به شکل کامل محاصره نشده است و امیدوارم این موضوع به دلیل عدم توانایی نیروهای محاصره کننده شهر باشد و نه به خاطر خواست ارادی آنها. اما این راهروی امن میتواند منجر به خروج تروریست ها از موصل و حرکت آنها به سمت سوریه باشد. اگر این اتفاق رخ دهد ما با بررسی وضعیت اقدام نظامی و سیاسی متناسب را صورت خواهیم داد. امیدواریم که ائتلاف آمریکا که به شکلی فعال در عملیات حضور دارد این موضوع را مد نظر قرار دهد.

لاوروف همچنین با ابراز نگرانی در مورد آینده موصل بعد از عملیات گفت: توازن قوای منطقه ای به واسطه رقابت بر سر این موضوع که چه کسی خاک موصل را تصرف میکند، متاثر شده است. آیا ارتش عراق وارد موصل خواهد شد؟ اگر اینگونه باشد، نقش گروه های شیعه چیست؟ گروه های کرد چه نقشی ایفا میکنند، جایگاه ترکیه کجاست؟

وی همچنین بیان گرده: گفته میشود 5 هزار نیروی نظامی ائتلاف آمریکا در این عملیات حضور دارند که به گفته واشنگتن نقش مشاوره ای دارند. خوب به نظر 5 هزار مشاور برای یک عملیات کمی زیاد به نظر میرسد.

در همین حال خبر از آن میرسد که تصمیم گیری بر سر آینده حاکمیت در موصل طی یک نشست بین المللی در روز سه شنبه هفته آینده و در پاریس برسی خواهد شد.

***

پنتگون دقایقی قبل اعلام کرد که عملیات آزاد سازی موصل همچنان طبق برنامه به پیش میرود. ارتش عراق اکنون مشغول موشک باران حومه روستای العباسی با استفاده از موشک های گراد هستند. همچنین کنترل منطقه پیرامون شهر الشرقاط به دست ارتش افتاده است. زاد سی نیروهای عراقی در جبهه خضیر و در نزدیکی قریه شیخ امیر تونلی را کشف کرده اند که به عمق 4 متر و توسط تروریست های داعش حفاری شده است. گفته میشود داعش از این تونل ها برای تک تیراندازی و محافظت در برابر حملات هوایی استفاده میکند.

***

نیروهای ارتش عراق موفق شده اند دو روستای دیگر را در نزدیکی منطقه حمدانیه از دست تروریست های داعش آزاد کنند. همچنین ارتش موفق شده است تا در نزدیک منطقه قیاره 56 حلقه چاه نفت را به کنترل خود در آورد.

***

نیروهای ارتش عراق موفق شده اند تا با موفقیت به شهر حمدانیه وارد شود و همچنان مشغول پیشروی به سمت مواضع داعش در موصل هستند. همچنین کنترل کامل قریه الشوره در بخش جنوب شرقی موصل به دست نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق افتاده است. نیروهای داعش با تایید از دست دادن مواضع خود در بخش شرق و جنوب شرق موصل به سمت مرکز شهر در حال عقب نشینی هستند.

ارتش عراق با موفقیت وارد حمدانیه شد / عقب نشینی داعش به سمت مرکز موصل

***

نیروهای ارتش عراق بعد از کنترل بخش مرکزی حمدانیه، اکنون در حال پیشروی از قیاره به سوی موصل و روستای تلول الناصر هستند. همچنین نیروهای پلیس و امنیتی مشغول ایزوله کردن الشوره پیرامون حمام العلیل هستند تا امنیت را در مسیر بغداد به موصل برقرار کنند.

***

در حالی که نیروهای عراقی در حال پیشروی به سمت موصل هستند، جنگنده های ائتلاف آتش خود را بر سر مواضع داعش در شهر سنگین کرده اند. دلیل اصلی این امر به گفته منابع خبری حاضر در عملیات افزایش حملات خمپاره ای نیروهای تروریستی داعش از درون شهر به سمت مواضع ارتش و جنگنده های ائتلاف است. نیروهای عراقی همچنین طی یک درگیری موفق به بازپس گیری کنترل روستاهای حومه تلول ناصر در شمال القیاره شده اند و به سمت این روستا در حال پیشروی هستند.

***

اخبار میدانی حاکی از آن است که مردم در روستایی بین حمام العلیل و القیاره سلاح به دست گرفته و 11 تروریست داعشی را در این منطقه به هلاکت رسانده اند. در همین حال انگلستان کمک های نظامی خود به پیشمرگه های کرد را تسریع و افزایش داده است. از سوی دیگر خبر میرسد که در حمدانیه نیروهای عراقی موفق شده اند تا ساختمان شهرداری را به کنترل کامل خود در آوردند. در عین حال جنگنده های اف 16 عراقی مراکز عملیاتی و انبار مهمات داعش را در مرکز موصل نابود کرده اند.


تعداد بازدید : 206
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۸
اردغان دوست داعش و رفیق امریکاست
اردغان ابتدا به مالکی حمله می کرد حال به حیدر عبادی مشکل دخالت اردغان است
به تو چه اردوغان
بدبخت بازنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
ترکیه بخاطر همکاری با داعش و ارتجاع مدرن عربی به یک بازنده تبدیل شده است و جنایت علیه کرد ها و خیانت به ترکمن های شیعه عراق او را رسوا و عصبانی کرده است
...اردوغان امروز اعلام کرده است: ما هرگز اعراب سنی در عراق را به حال خود رها نمیکنیم...

تو کی رو به حال خودش رها کردی که اینا رو رها کنی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
تصمیم در باره موصل بعد از داعش به عهده دولت و مردم عراق است نه کشورهای خارجی
به توچه اردوغان! این مردک آتش بیار جنگ فرقه ای شده. تو فعلا فکری به حال دیابکر و کشتار کردها بکن.
حشد الشعبی امروز صبح محل استقرار نیروهای ترکیه رو تو عراق محاصره کرده تا مانع از دخالت ترکیه تو موصل بشه. فک کرده کیه این اردوغان ؟ دولتش به زور از کودتا جون سالم بر برد
اگه می بینید که روز به روز بر تعداد داعشی ها افزوده می شود بخاطر رفعت دولت امریکاست وگرنه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
داعش ابزار اردوغان و امریکا و سعودی بود ولی موجب بیداری مردم عراق شد و ارتش حیدری عراق توانا کرد مکر ریاکاران معاصر به خودشان برگشت ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
رافت سروش جان نه رفعت
بعد از تصرف موصل فقط باید نیروهای پلیس در شهر بمانند
در غیر این صورت جنگ اصلی در موصل بین ارتش عراق و نیروهای بارزانی خواهد بود
همون شخصی که پشت پرده موصل را تقدیم داعش کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
خیالت راحت اگاهی مردم عراق ریاکاران ضد عراق را رسوا و عقیم خواهد کرد و همین موضوع باعث عصبانیت ارتجاع مدرن عربی و نوعثمانی ها شده است
اردوغان شمشیر را علیه شیعیان به دستور عربستان سعودی کشیده. ایران شیعه ارتباطات اقتصادی را با ترکیه قطع کند
اگر صادقانه نقل قول کرده اید لطفا تصویر و صدای مربوطه را نیز در سایت قرار دهید
مخاطبان محترم سایت تابناک عنایت داشته باشند که نقل قول ها کاملا جهت دار و مغرضانه ترجمه میشوند و متعاقب آن تحلیل و....
اردوغان حامی و محبوب همه مسلمانان منطقه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
حالت خوبه!!!! تو دیگه از کجا سر درآوردی... صبح بخیر برادر...
کردها با حمایت آمریکا و به بهانه مبارزه با داعش در صدد غصب اراضی اعراب و ترکمن ها هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
ترکمن ها شیعه هستند و بخشی از بسیج مردمی عراق بشمار می روند چیزی که اردوغان را دچار سردرگمی کرده است و او را در حمایت ار داعش به یک بازنده تبدیل نموده ....
دولت ترکیه و اردوغان نماد واقعی مبارزه با تروریسم هستند و در عین حال کمکهای شایانی به آوارگان سوریه کرده اند الان بیش از 3 میلیون آواره سوری در ترکیه جا و غذا داده شده اند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
بله.جا و غذا بهشون میده بعد با اسلحه برشون میگردونه تو عراق و .سوریه
این موضوع رو که همه میگن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
دولت ترکیه ریاکار است ..پشتیبان پنهان داعش و حالا بر خلاف میل مردم عراق و ترکمن های شیعه برای تفرقه مذهبی وارد معرکه شده است .....ترکیه بازنده تر از داعش است .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
ویرانی سوریه ناشی از دخاتهای بیجای ترکیه، تسلیح و تجهیز تروریستهای خارجی و مشاوره نظامی نیروهای این کشور به تروریستها در کنار پولهای عربستان می باشد.
تاریخ معاصر ترکیه رئیس جمهوری بی شعورتر از این آقای اردوغان به خودش ندیده.در حالیکه در کشورش صدها مشکل اجتماعی،اقتصادی و سیاسی داره مرتبا چشم به منافع دست نیافتنی و احمقانه در کشورهای همسایه داره و در مسیر رسیدن به این اهداف شوم اقدامات نابخردانه ای ازش سر میزنه که نهایتا برای رفع و رجوع اونها مجبور به عذرخواهی خفت بار میشه مثل عذرخواهی ذلیلانه از پوتین و این روزها هم با اعزام هیئت دیپلماتیک به بغداد از نخست وزیر عراق.اگر خبر ابتلایش به سرطان موثق باشه انشاالله بزودی شرش از سر ملت نجیب ترکیه و ملل منطقه برداشته میشه.و هو المنتقم الاکبر.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
شما غیر از آرزوی مرگ برای دیگران چه هنر دیگری داری؟
این مرد قاطی کرده حالا سنی های سوریه از دست داعش د ر امانند .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
ریاکار تر از اردوغان و ترکیه خودش است ...حمایت از داعش کشتار کردها و خیانت به ترکمن های شیعه عراق ووو حالا ادعای حمایت از سنی های عراق ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
ریاکاری اردوغان در قضیه داعش و حمایت از تروریست سلفی زبانزد شده است و در تاریخ سیاسی معاصر ثبت شده
خبیث ترین فرد پس از حکام آل سعود همین اردوغان بی غیرته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
جالب است که این خبیث ها بین خودشان هم دعواشده ال سعود در کودتا علیه اردوغان و اردوغان یک روز دم از حمایت ترکمن های شیعه میزند و یک روز حامی سنی های عرب می شود و کرد ها را می کشد .....
جنگ هفتادو دو ملت همه را عذر بنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
تروریست ها و سلفی ها را در هفتادو دو ملت جایی نیست .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
تروریست ها و جنایتکاران داعشی و حامیان عصبانی انان در میان هفتادو دوملت جایی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
با این سخن گناه داعشی ها و سلفی ها و تروریست ها و حامیان ریاکارشان شسته نمی شود

داعشی ها را در میان هفتاد دو ملت جا نزنید لطفا .....
اینقد شیع ،سنی و کرد نکنید ، فقط بگوئید عراقی
فقط بگوئید ملت عراق نه چیز دیگه
چو نديدند حقيقت ره افسانه زدند !
نمیدونم چرا جدیدا هروقت تصویر و صدای اردوغان میبینم و میشنوم بیاد پستی و حماقت انسان ها میوفتم و تعجب میکنم خدا به بعضی آدم نماهای بی ارزش چرا اینقدر فرصت و مقام میده
در وصف اردوغان باید گفت روباه بیشه تاریک نفاق و ترویر که خیال می کند با دروغهای بزرگ و سناریوهای پیچیده می تواند مردم کشور خود و جهان را فریب دهد. این نامرد از ارباب خود شیطان بزرگ که جز ساختن دشمن فرضی راهی برای زندگی خود نمی شناسد عبرت نگرفته و با اجرای نقشه مسخره کودتا سعی کرده حیثیت از دست رفته اش را اعاده کند. حنای اردوغان با هر انگیزه ای اعم از رؤیای امپراتوری مدفون عثمانی یا تظاهر به اسلام و توسعه و عدالت دیگر رنگی ندارد!
کردها در عراق شجاعانه با داعش میجنگند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها