بازدید 13067
در حاشیه دو انتصاب تازه از سوی علی جنتی؛

رئیس جمهور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از بلاتکلیفی درآورد

جنتی امروز با انتصاب مدیرکل خوزستان و منطقه آزاد الوند، نشان داد، امیدش برای حفظ مسئولیت بالاست. چنین رویه‌ای برای یک مسئول ارشد مستعفی و در آستانه‌ تغییر، چندان مرسوم نیست و معمولاً در چنین مقاطعی، وزیر از انتصاب‌های تازه پرهیز می‌کند و تصمیمات مهمی را که می‌تواند تبعاتی داشته باشد، برای جانشینش می‌گذارد.
کد خبر: ۶۳۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 17 October 2016
رئیس جمهور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از بلاتکلیفی درآورد
با وجود آنکه از قطعیت تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم سخن به میان می‌آید، علی جنتی با صدور احکام تازه برای مسئولان این وزارتخانه به فعالیتش ادامه می‌دهد؛ رویکردی نه چندان مرسوم برای یک مسئول ارشد در آستانه تغییر که به بلاتکلیفی اهالی فرهنگ بیش از پیش دامن زده است و بر ضرورت تسریع در مشخص شدن سرنوشت مدیریت عرصه فرهنگ توسط رئیس جمهور تأکید می کند.
 
به گزارش «تابناک»؛ نشریات حامی دولت، دیروز و امروز در گزارش‌هایی به بررسی تمامی گزینه‌های تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته و برخی بر قطعیت تغییرات در این حوزه تأکید کرده بودند؛ اما علی جنتی از چند روز زمان برای مشخص شدن سرنوشتش در این مسئولیت سخن به میان آورده و انگار هنوز به ماندن در این مسئولیت امید دارد! جنتی امروز با انتصاب مدیرکل خوزستان و منطقه آزاد الوند نشان داد، امیدش برای حفظ مسئولیت بالاست.
 
چنین رویه‌ای برای یک مسئول ارشد مستعفی و در آستانه‌ تغییر، چندان مرسوم نیست و معمولاً در چنین مقاطعی، وزیر از انتصاب‌های تازه پرهیز می‌کند و تصمیمات مهمی را که می‌تواند تبعاتی داشته باشد، برای جانشینش می‌گذارد؛ بنابراین با انتصاب‌های تازه علی جنتی، این شائبه مطرح شده که شاید قرار است در ماه‌های باقی مانده از عمر دولت یازدهم، تغییری در این وزارتخانه رخ ندهد و تصمیم روحانی برای ابقای وزیر است؛ هرچند دیگر شواهد همچنان از وقوع تغییر حکایت دارد.
 
رئیس جمهور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از بلاتکلیفی درآورد 
پیش از این، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد در پاسخ به اینکه عنوان شده آقای جنتی در دفتر کار خود حضور پیدا نمی کند و منتظر تصمیم رئیس جمهور است، با رد این ادعا گفته بود: «خیر، پس از بازگشت آقای جنتی از سفر رسمی به کشور اندونزی، ایشان هر روز در دفتر کارشان حضور دارند و این اخبار کذب است و اتفاق خاصی هم نیفتاده است» و در واقع روال مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -هرچند به صورت محدود- در جریان است و جنتی دفترش را برای جانشین خالی نکرده است.
 
این بلاتکلیفی در حوزه فرهنگ، تبعاتی نیز داشته و برای نمونه، فریبرز عرب‌نیا، بازیگر سینما و تلویزیون که به واسطه مدل کاری‌اش و عدم انعطاف پذیری‌اش در پروژه‌های مختلف، پیشنهادههای محدودی دریافت می‌کند و اکنون نیز در ایران نیست، گفته: تا زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر نکند، دیگر در هیچ فیلم سینمایی نقش آفرینی نخواهد کرد! بر خلاف عرب‌نیا، محمدرضا شریفی‌نیا، دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز از رئیس جمهور درخواست کرده تا در این ماه‌های باقی‌مانده از عمر دولت، جنتی را ابقا کند.
 
در این شرایط، اهالی فرهنگ منتظر مشخص شدن وضعیت مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و اگر بلاتکلیفی موجود در این حوزه استمرار یابد، شاهد وقایع تازه‌ای خواهیم بود که برگرفته از همین وضعیت بی‌ثبات است. از این حیث، انتظار می‌رود رئیس جمهور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از بلاتکلیفی درآورد و علی جنتی را برای این مسئولیت ابقا و یا سرپرست این وزارتخانه را منصوب کند.
 
عرصه قدر کفایت مستعد حاشیه است و بنابراین باید حداقل با مشخص شدن تکلیف سکان‌دار فرهنگ در دولت، از بسترسازی برای رقم خوردن برخی وقایع تازه در این حوزه پرهیز کرد. این در حدود اختیارات رئیس دولت است که وزیرش را تا پایان دولت حفظ و یا علی جنتی پس از سه سال وزارت، تغییر کند؛ اما این حق اهالی فرهنگ است که بدانند مسئول قطعی فرهنگی دولت چه شخصی است. بنابراین با توجه به اینکه ادامه این بلاتکلیفی می‌تواند به ضرر دولت نیز تمام شود، تعیین تکلیف ساکن ساختمان بهارستان، باید در اولویت دولت باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
در تيتر اين خبر، فعل «درآورد» به دو صورت ماضي و مضارع قابل خواندن است كه براساس
متن، منظور فعل مضارع است. بنابراين بهتر است فعل را به صورت «بياورد» اصلاح كنيد.
آقاي رئيس جمهور
به وزير ارشاد در حكم انتخابات ٩٦ نگاه كنيد
بودن يا نبودنش ممكن است با بود و نبود شما گره بخورد
آقاي جنتي تنها كسي است كه از پس كار بر مي آيد
تا الان كه توانسته است.
سوال : جرم وزیر ارشاد و دلیل حمله همه جانبه به ایشان چیست ؟ در این میان به نظر میرسد وظیفه آقای روحانی بعنوان رئیس جمهوری که با آرا محکم مردم به انتخاب شده است حمایت از آقای جنتی و مقاومت در برابر این هجمه است .و اجازه دخالت و اعمال نظر افرادی نظیر سردار نقدی و شریعتمداری کیهان را در این خصوص ندهد.اگر آقای روحانی در این کار سست باشد محبوبیت خود را از دست خواهد داد.ضمنا" مشکل فرهنگی کشور که آقای جنتی نیست که به ایشان به این شدت حمله میشود.
همیشه حل مسئله را به بدترین راه ممکن و دم دست حل میکنیم. !!
باید بجای عوض کردن جنتی ، همه معاونان و مدیران نالایق اش را عوض کنند . نارضایتی از عملکرد وزارت ارشاد به علت عملکرد معاونان و مدیران علی جنتی است.!!
تا زمانیکه کلمه ارشاد متصل به این وزارتخانه است توقع دیگران همین است در حالیکه زیبنده ترین نام همان (فرهنگ هنر اسلامی )
خود گويي و خود خندي، عجب مرد هنر مندي!

لطفا متن استعفاي وزير يا حكم بركناري اش را منتشر كنيد. در غير اين صورت بهتر است به جاي گمانه زني يا حرف مفت سكوت اختيار فرماييد.
ایشالله با آمدن فردی لایق کارها بهتر انجام میشود.
تا زمانیکه نظر اکثریت مردم کشور در اصلاح امور ملاک نباشد باید شاهد رکود اقتصادی و فقر فرهنگی و توسعه رانت خواری فساد بیکاری .... باشیم. در کشور حاکمیت نظر اقلیتی با عث تعطیلی زندگی مردم خصوصا جوانان کشور گرددیده است.
تا زمانیکه نظر اکثریت مردم کشور در اصلاح امور ملاک نباشد باید شاهد رکود اقتصادی و فقر فرهنگی و توسعه رانت خواری فساد بیکاری .... باشیم. در کشور حاکمیت نظر اقلیتی با عث تعطیلی زندگی مردم خصوصا جوانان کشور گرددیده است.
تا حالا تجربه نشان داده تغییر وزیر در 7 ماه پایانی دولت آنهم بدست خود دولت کاملا وخیلی غیر عادی است احتمالا پشت پرده دارد که زمان مشخص خواهد کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار