بازدید 19829
۵

چرا کری ناگهان نگران صلح در یمن شد؟ +ویدیو

طی روزهای اخیر و در پی انتشار اخباری درباره شلیک موشک به ناوهای آمریکایی از خاک یمن، تحولات یمن وارد مرحله جدید و پیچیده تری شد و بمباران مواضع نیروهای جنبش انصارالله از سوی آمریکا، بر این پیچیدگی افزود. اکنون خبر می رسد، وزیر خارجه آمریکا، به طور جدی خواستار برقراری آتش بس در یمن شده است؛ اما دلیل اصلی این موضع تأکیدآمیز جدید آمریکا چیست؟
کد خبر: ۶۳۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 17 October 2016
چرا کری ناگهان نگران صلح در یمن شد؟طی روزهای اخیر و در پی انتشار اخباری درباره شلیک موشک به ناوهای آمریکایی از خاک یمن، تحولات یمن وارد مرحله جدید و پیچیده تری شد و بمباران مواضع نیروهای جنبش انصارالله از سوی آمریکا، بر این پیچیدگی افزود. اکنون خبر می رسد، وزیر خارجه آمریکا، به طور جدی خواستار برقراری آتش بس در یمن شده است؛ اما دلیل اصلی این موضع تأکیدآمیز جدید آمریکا چیست؟
 
به گزارش «تابناک»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار با مقامات ارشد انگلیسی و گفت و گو درباره تحولات خاورمیانه به لندن سفر کرده بود، روز گذشته به همراه بوریس جانسون، همتای انگلیسی خود، خواستار برقراری آتش بس فوری و بدون قید و شرط میان ائتلاف تحت رهبری عربستان و جنبش انصارالله یمن شد.
 
این در حالی است که طی روزهای اخیر، گزارش هایی از شلیک موشک به سوی ناوهای آمریکایی در نزدیکی یمن منتشر شده و در تازه ترین مورد، روز شنبه یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا گفت، یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ از سمت ساحل یمن هدف شلیک موشک قرار گرفته است.
 
جان کری در اظهارات خود در لندن گفت: در صورتی که طرف های درگیر در یمن، آتش بس را بپذیرند، اسماعیل ولد شیخ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، کار روی جزئیات و زمان اجرای طرح آتش بس را آغاز خواهد کرد. وی گفت: «اکنون زمان برقراری یک آتش بس بی قید و شرط و سپس حرکت به سوی میز مذاکره است».
 
وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت: «امروز هر چه بر ضرورت پایان دادن به خشونت ها در یمن تأکید کنیم، باز هم کم است». وی همچنین تأکید کرد، آتش بس باید هرچه سریع تر، یعنی طی هفته جاری برقرار شود.
 
گفتنی است، کری روز شنبه و پس از شرکت در مذاکرات بین المللی لوزان نیز بر ضرورت پایان یافتن درگیری ها در یمن تأکید کرده و گفته بود: «این بحران اکنون بخش های زیادی را درگیر کرده و به یک بحران فزاینده اقتصادی و انسان دوستانه تبدیل شده و جنبه های نظامی آن، برای همه مشکل ساز شده است».
 
دلیل اصرار کری بر آتش بس
 
تأکیدات بی سابقه وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت برقراری آتش بس در یمن و پایان یافتن درگیری ها در این کشور، در شرایطی مطرح می شود که از هفته گذشته و در پی حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک مجلس عزا در یمن – که به قربانی شدن بیش از 140 تن منجر شد – انتقادات بین المللی از عربستان سعودی و همچنین آمریکا به عنوان حامی اصلی سعودی ها، افزایش یافته است.
 
این انتقادات اکنون به حدی رسیده که از سطح افکار عمومی کشورهای منطقه فراتر رفته و مطبوعات و همچنین نهادهای غربی را نیز در بر گرفته است؛ به عنوان مثال، روزنامه «واشنگتن پست» روز گذشته تیتر «ائتلاف سعودیِ تحت حمایت آمریکا، مسئول حمله به مجلس عزا در یمن و کشتار بیش از 100 نفر است» را برای یکی از مطالب خود انتخاب کرده و در آن، به انتقاد از حمایت های آمریکا از یمن پرداخت.

چرا کری ناگهان نگران صلح در یمن شد؟
 
در بخشی از این مطلب آمده است: «دولت اوباما به واسطه حمایت خود از عملیات هوایی عربستان سعودی که به طور معمول، بیمارستان ها و دیگر مناطق غیرنظامی را هدف قرار می دهد، از سوی گروه های حقوق بشری و نمایندگان کنگره مورد انتقاد قرار گرفته است». واشنگتن پست همچنین اشاره می کند، بنا بر آمارهای سازمان ملل، در جریان جنگ یمن تاکنون هزاران تن که اغلب آن ها غیرنظامی بوده اند، کشته شده اند.
 
روزنامه «گاردین» نیز مطلبی انتقادی در همین زمینه منتشر کرده و تیتر «ایالات متحده یمن را بمباران کرد، اما هیچ کس درباره این موضوع سخن نمی گوید» را برای مطلب خود انتخاب کرده است. نگارنده این مطلب با اشاره به وارد شدن مستقیم آمریکا به جنگ یمن و بمباران مواضع جنبش انصارالله، می نویسد: «شلیک این موشک های کروز، سبب شد مداخله آمریکا در یمن (کشوری که به شدت متفرق و شدیداً فقیر است) بیش از پیش افزایش پیدا کند». گاردین در بخشی از این مطلب، به طور مشخص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار داده که چرا هیچ یک درباره این موضوع اظهارنظری نمی کنند.

چرا کری ناگهان نگران صلح در یمن شد؟
 
اینها تنها دو نمونه از مطالبی است که این روزها به وفور در میان مطبوعات غربی به چشم می خورد و محور همه آن ها، انتقاد از عربستان سعودی به سبب جنایاتش در یمن و به موازات آن، انتقاد از آمریکا به واسطه حمایت از سعودی ها در جنگ یمن است.
 
در این شرایط، طبیعی است که به ویژه با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت اوباما جهت ترمیم وجهه به شدت آسیب دیده خود هم که شده، تلاش کند خود را در فرایند یافتن راه حلی برای بحران یمن شریک کند و از این طریق، از حجم انتقادات موجود علیه خود بکاهد.  

تعداد بازدید : 29
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
چون به سگشون ميخوان آب و غذا بدن ، خسته شده
خون به ناحق ریخته شده یمانی برای رسیدن آل سعود جنایتکار و شیطان بزرگ به صبح مورد نظرشان فرصت چندانی نخواهد داد. ادامه این وضعیت موجب افزایش بیش از پیش مقاومت یمانی ها و تنفر افکار عمومی جهان علیه اهریمنان جنایت کار خواهد شد.وهابیون اگر با اتکا به درآمدهای نفتی سرمست شده اند؛ همانند فرعون که در آب نیل مورد ادعای خود غرق شد؛ ممکن است در آتش همین چاههای نفتی بسوزند!چاههایی که در مناطق شیعه نشین بوده و یا افزایش برد موشکهای یمانی مشتعل خواهند شد!
یکی هم چرا های خودمون رو جواب بده !
مرگ بر آل سعود و آمریکا
به نظر بنده تحلیل بالا خیلی سطحی نگر است نیاز به بررسی بیشتر دارد.
کری غلط کرده بااربابش اوباما وسگ زنجیریش پیراحمق ملک سلمان وپسرناخلفش------- درود برانصارالله قهرمان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار