بازدید 15753

سایه «ازدواج سفید» بر خدمات مشاوره‌ای

آسیب‌های ناشی از ازدواج سفید در بین جوانان به شرع و وضعیت کشور ما ربطی ندارد، هر چند که در کشور ما آسیب‌رسانی‌اش بیشتر می‌شود؛ چرا که چنین سنتی نبوده است، اما در هر کجا که ازدواجی صورت گیرد و ثبت نشود آسیب‌رسان خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳ 17 October 2016
یک مقام مسئول در سازمان بهزیستی به تازگی اعلام کرده است «ازدواج سفید» و روابط فراخانوادگی بر خدمات مشاوره‌ای سایه انداخته است. مجید رضازاده عنوان کرده است: «این امر شاید مربوط به ۱۰ سال پیش باشد که نشانه‌های آن را در مشاوره‌‌های خط تلفنی ۱۴۸۰ دیدیم که بیشتر شکایات نگرانی‌ها و مشکلات به این دست از روابط و مشکلات جنسی برمی‌گشت.»
 
به گزارش آرمان امروز، در سال‌های اخیر «ازدواج سفید» بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. با وجود این، آنطور که مسئولان اذعان دارند تحقیقات گسترده و مستدلی در این رابطه انجام نشده است، حال آنکه اگر بنا باشد برنامه ریزی درستی در این حوزه انجام شود، لازم است اطلاعات دقیقی در این باره وجود داشته باشد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اندکی از جوانان جامعه، به ویژه در شهرهای پرجمعیت و بزرگی همچون تهران به تبعیت از سبک زندگی غربی شیوه خاصی برای با هم زیستن انتخاب کرده‌اند. این گروه از دختران و پسران گرچه تعدادشان بسیار قلیل است و شمارشان اندک، اما پیامدهای سبک زیستشان آنچنان مخرب و زیان‌آور است که علاوه بر خود دیگران را نیز دستخوش آسیب‌دیدگی، آزردگی و دلواپسی می‌کنند. این دختران و پسران سبک زیست مشترک خود را «ازدواج سفید» نام نهاده اند، اما آنچه را که به خلاف «ازدواج سفید» نام نهاده اند نوعی «زیست سیاه» است و ضربات حاصل از آن تا زمانی مدید پس از فروپاشی آن، همچنان استمرار می‌یابند. در اصل ترویج ازدواج سفید باعث بی اعتنایی به نظام خانواده، عدم مسئولیت پذیری دختران و پسران برای زندگی اجتماعی و جامعه پذیر کردن آنها می‌شود.
 
نبود امکانات برای ازدواج از جمله مسکن و بیکاری می‌تواند در شکل‌گیری چنین روابطی تاثیرگذار باشد. این در حالی است که خرداد امسال محمد اسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره آمار ازدواج‌های سفید در کشور با بیان اینکه آماری در این زمینه وجود ندارد، اظهارکرد: وظیفه ما ترویج ازدواج سالم است و در این زمینه بر روی ازدواج‌هایی که ثبت شده است، فعالیت می‌کنیم. به گفته کارشناسان دلایل عمده ترویج این نوع سبک زندگی عدم مسئولیت‌پذیری و ریسک‌ محسوب می‌شود؛ چرا که در چنین روابطی افراد مسئولیت عملکرد خود را برعهده نمی‌گیرند.

افزایش خدمات مشاوره درپی رواج ازدواج‌سفید


رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: با رواج «ازدواج سفید» یا «روابط فراخانوادگی» در بین جوانان، نشانه‌های آسیب آن را از ۱۰ سال پیش در مراجعه به دفاتر مشاوره دیده‌ایم، به طوری که میزان مراجعه افراد بیشتر شده است. مجیدرضازاده درباره وضعیت آسیب‌های اجتماعی پس از رواج ازدواج سفید در جامعه افزود: از نظر اینکه ازدواج سفید باعث افزایش آسیب‌ها و آسیب‌رسانی به خانواده‌ها شده شکی نیست، اما آماری از میزان این آسیب‌ها به دست نیامده است. او ادامه داد: آسیب‌های ناشی از ازدواج سفید در بین جوانان به شرع و وضعیت کشور ما ربطی ندارد، هر چند که در کشور ما آسیب‌رسانی‌اش بیشتر می‌شود؛ چرا که چنین سنتی نبوده است، اما در هر کجا که ازدواجی صورت گیرد و ثبت نشود آسیب‌رسان خواهد بود. رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی تاکید کرد: اگر ازدواج ثبت شود قابل پیگیری خواهد بود در غیر این صورت هر یک از طرفین به ویژه زنان آسیب بیشتری می‌بینند و ممکن است آسیب‌های اجتماعی دیگری به تبع آن رخ دهد. رضازاده با بیان اینکه انجام تحقیقات گسترده در زمینه آسیب‌های ناشی از ازدواج سفید ساز و کار و بودجه زیادی می‌طلبد،‌ افزود: در دفاتر مشاوره ما وضعیت آسیب‌های ناشی از این موضوع کاملا مشهود است؛ چرا که بعد از اینکه ارتباطات فراخانوادگی و فرافردی (ازدواج سفید) رخ می‌دهد آمار مراجعان به دفاتر مشاوره ما بالاتر رفته است. رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: ‌این امر شاید مربوط به ۱۰ سال پیش باشد که نشانه‌های آن را در مشاوره‌های خط تلفنی ۱۴۸۰ دیدیم که بیشتر شکایات، نگرانی‌ها و مشکلات به این دست از روابط و مشکلات جنسی برمی‌گشت. به گزارش فارس، او افزود: بنابراین پیش‌ بینی کرده بودیم که چنین اتفاقات و آسیب‌هایی بیشتر شود. اکنون هم اگر رصد و برنامه‌ریزی‌های ما انجام شود، بهتر می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را برای آینده ارزیابی کنیم.

ازدواج‌هایی که هیچ‌وقت رسمی نمی‌شوند


رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران درباره وضعیت ازدواج سفید در کشور به «آرمان امروز» می‌گوید: هر از چند گاهی موضوعی در کشور مطرح و به یک سوژه تبدیل می‌شود. از جمله این موضوعات جذاب می‌توان به ازدواج سفید اشاره کرد. در واقع ازدواج سفید مساله کشور ما نیست و مسائل مهم‌تری وجود دارد که نباید از آنها غفلت کرد. نمی‌توان موضوع ازدواج سفید یا هم باشی سیاه را به عنوان یک رفتار به رسمیت برشمرد. در کشور ما باید اصول رفتاری بر اساس دین مبین اسلام باشد و به این ترتیب باید قوانین و مقررات هم بر این اساس نوشته، اجرا و نظارت شود. در دین مبین اسلام و فرهنگ این مرز و بوم مقوله ای تحت این عنوان که زن و مرد نامحرم بتوانند با یکدیگر زیر یک سقف زندگی کنند وجود ندارد. سید حسن موسوی چلک می‌افزاید: ازدواج سفید با مبانی فرهنگی و دینی کشور ما مغایر است. این در حالی است که ازدواج سفید با مصداق‌هایی شبیه آن در کشور مغایراست. به دلیل عدم هماهنگی فرهنگ و مذهب با ازدواج سفید به هیچ عنوان نمی‌توان آن را به ثبت رساند و یا به رسمیت شمرد. نمی‌توان موضوعات، قوانین و فرهنگ‌های متضاد با باورهای جامعه را به رسمیت شناخت. به گفته او به هیچ عنوان ازدواج سفید در کشور ما مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد و هر گونه اقدام در این زمینه با واکنش شدید جامعه همراه است. برای مثال، جامعه ما درباره ازدواج موقت به عنوان یک فعل شرعی حساسیت شدید دارد، دیگر چه برسد به ازدواج سفید تحت عنوان یک فعل حرام و مغایریت آن با فرهنگ ! رئیس انجمن مددکاران ایران با بیان اینکه در کشور ما ازدواج سفید به یک مساله و موضوع جدی تبدیل می‌شود، می‌گوید: با اطمینان می‌توان گفت که هیچ سازمانی آماری از این موضوع در ایران ندارد. به عبارت بهتر اصلا نمی‌توان آماری از این نوع موضوعات به‌دست آورد و این به نوع مشکل برمی‌گردد. لذا نمی‌توان هیچ مسئولی در هیچ یک از قوای کشور را به دلیل اینکه آمار ندارند زیر سوال برد و به نوعی پاسخگو نبودن آنها را نشانه فرار از پاسخگویی‌شان تلقی کرد. در اصل هیچ سازمانی آماری دقیق از آسیب‌های اجتماعی ندارد، تا چه رسد به این نوع موضوعات. بعضی از افراد این موضوع را در ایران خیلی بزرگ نشان دهند. در حالی که اگر منصفانه نگاه کنیم و اغراض شخصی را مبنای تحلیل قرار ندهیم باید اعتراف کرد که مشکلاتی از قبیل طلاق، اعتیاد، خشونت‌های خانگی و... به مراتب مهم‌تر و قابل توجه هستند. به گفته او این نوع ازدواج‌ها حتی در غرب هم سرنوشت خوبی ندارند و نه تنها کمک به تشکیل نهاد خانواده نمی‌کنند بلکه مانع آن نیز است. دراین نوع ازدواج‌ها معمولا دخترها بیشتر از پسر‌ها آسیب می‌بینند. برای مثال فرار از مسئولیت تشکیل خانواده یکی از پیامدهای این نوع ازدواج‌هاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۳
اگه این سبک از زندگی مسولیت پذیری و اجتماع گریزی بود الان غربی ها به این درجه از پیشرفت و ازادی نرسیده بودن تا کی دروغ نحویل مردم میدید به جای یه تحلیل درست و حسابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
آزادی رو که کلی خندیدم و لی پیشرفتو اگه ما هم مثل اونها سالها دیگران رو استعمار میکردیم و ملت ها رو میچاپیدیم احتمالا الان به اندازه اونا پیشرفته بودیم
وقتی مقام مسئول بهزیستی با کمال تاسف، به جای عنوان(همباشی سیاه)، از عنوان(ازدواج سفید) استفاده می کنه ، این کار، متاسفانه تبلیغ میشه برای این نوع همزیستی غیر شرعی و غیرقانونی و غیر اخلاقی

مگر ازدواج های شرعی و قانونی و خانوادگی سیاه هستند که به این همباشی ننگین و شرم آور و با نهایت پوزش به این ازدواج شبیه ازدواج حیوانات میگین ازدواج سفید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
ننگین و شرم آور مهره های میلیاردیه که به من جوان مجرد اجازه نمیده به ازدواج فکر کنم !
بیکاری و نبود امنیت شغلی و سطح پایین درامد در مقل توقعات عجیب و سرسام آور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
حتما باید یه نفر بیاد چهار تا کلمه عربی بگه که دو نفر زن و شوهر بشن؟؟؟ این حرف ها چیه یعنی زن و شوهر های الان به هم خیانت نمی کنن و زندگی سالمی دارن؟؟؟ تفکرت ریشه در فساد داره دوست عزیز.
قشقایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
ما که از ازدواج رسمی چیزی ندیدیم شاید اینا واقعا احساس خوشبختی داشته باشن
در مجلس عقدی بزرگی میگفت وقتی دختر و پسر به قصد ازداج همدیگر را دوست دارند میتوانند با هم زندگی کنند. و خواندن خطبه عقد فقط گذراندن یک مرحله فرعی بای رسیدن به هم است. در حالی که این شده است یک مساله اصلی. البته در کنار یک سری مسایل فرعی تر دیگر که آنها هم شده اند اصل ماجرا...........
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
مثل اینه که بگی وقتی من و کارفرما به قصد همکاری میخایم با هم کارکنیم و ... دیگه نوشتن قرارداد و امضاء یک مرحله فرعی است!
محترمانه بخوام بگم نظر این مخاطب و مثبتهایی که گرفته همانقدر ساده انگارانه است که ننوشتن قرارداد بین دو همکار احمقانه به نظر میرسه !
و طبق این نظر میشه همه چی رو برد زیر سئوال!
مثلا:
وقتی من قصدم احترام به مافوق هست,پس دیگه سلام نظامی یک فرعیات حساب میشه.من دوس دارم برم جلو تا کمر خم بشم مثلا.یکی دیگه میگه من دوس دارم بزنم پشت گردن مافوقم بگم چطوری؟
یا در نماز:
وقتی من قصدم عبادته پس نماز میخواد چکار.پس کلیسا و مسجد میخاد چکار.پس اصلا وضو گرفتن یک فرعه!
اونوقت دیگه چیزی به نام عبادت وجود نخواهد داشت.چرا؟چون هرکسی به شکلی که راحته و دوست داره اجرا میکنه و بعد از مدتی کلا لوث میشه!
هر چیزی ضوابطی داره.
اون بزرگی که این حرف رو زده فقط سنش احتمالا زیاد بوده!
اینجوری که شما میگی پس همه دختر و پسر ها به هم محرم میشن و هیچ ضوابطی وجود نخواهد داشت.ضمنا بعد از اون هیچ حق و حقوقی هم متوجه طرفین نخواهد بود.چون هیچ کجا ثبت نشده که این دو با هم همسر بوده اند.نه مهریه ای.نه حقی و نه تعهد قانونی به هم نخواهند داشت.اگر هریک از طرفین همدیگر رو ترک کنند قانون هیچ کاری نمیتونه بکنه.چون اصلا جایی ثبت نشده که این دو همسر بوده اند.
خیلی خنده داره این حرف.نهایت تعهد در این ارتباط مثل تعهدی خواهد بود که دختر و پسرها در دوران دوستی به هم دارند!امروز با یکی و فردا هم با یکی دیگه!و هیچکدوم هم حق و حقوقی از نظر قانونی،عرفی،شرعی و ... به هم ندارند!این زندگی میشه آخه؟
واقعا بعضیها هرچی به فکرشون میرسه میگن و جالبه عده ای هم که اهل مسئولیت پذیری و تعهد نیستن هم سریع بهشون مثبت میدن!
خداوند در مورد یک معامله ساده هم در قرآن فرموده حتما یادداشت کنید و بر این معامله شاهد بگیرید.حالا یک قراردادی به نام ازدواج که هزاران حق بر عهده طرفین هست و یک عمر میخوان کنار هم زندگی کنند و فرزند آوری کنند و تربیت و ...
همینجوری بگن همدیگرو دوست داریم و هیچ کس هم خبر نداشته باشه و برن با هم زندگی کنند!
admin لطفا چاپ کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
به آن بزرگ بفرمائید که صرف دوست داشتن ایجاد مسئولیت نمی کند و بعد از مدتی که شعله این به اصطلاح دوست داشتن کمرنگ شد هر دو طرف به لحاظ اجتماعی آسیب می بینند علی الخصوص خانمها، خطبه عقد مجوز شرعی است برای زندگی مشترک و متعاقب آن مسئولیتهای طرفین مطرح و قید خواهد شد مضافا اینکه عواقب اجتماعی هم نخوهد داشت
(رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: از جمله این موضوعات جذاب!!!!!!!!!!!!!!! میتوان به موضوع ازدواج سفید اشاره کرد.)

چقدر تاسف بار هست که رئیس انجمن مددکاران اجتماعی از صفت (جذاب) و از عنوان (ازدواج سفید) استفاده می کنه.

اصولا باید میگفتن: از جمله ی این موضوعات ننگین، موضوع همباشی سیاه است.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
منظور ایشون جذاب برای جوانان است نه خودشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
نمی دونم چرا شما فکر می کنید با عوض شدن اسم مشکل حل میشه
آنقدر شعار بدید تا دیگه چیزی از ارزشها باقی نمونه
بودجه هاي اختصاص يافته به فرهنگ و حوزه و تبليغات حدود يک چهارم کل بودجه است ولي روزبه روز فرهنگ و دين تضعيف مي شود که حاصل بيکاري و عدم درآمد در جامعه است به عبارتي از هر پنجره اي فقر بيايد ايمان از در آن خانه بيرون خواهد رفت.
سمت دانشگاه تهران اکثر خونه ها مجردی در اصل کسانی زندگی میکنند که ازدواج سفید کردن چطور میگید تعدادشون کمه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
تعداد کم و زیاد رو نسبت به کل جامعه که 80 میلیون جمعیت داره میسنجن.نه نسبت به خیابون یا محله خاصی
عجب.........امیدوارم که قلیل باشند
اگر تعداد اینها کم است چرا وحشت زده شده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
شما وحشت زده شدی؟ کی وحشت زده شده؟؟
واقعا بأيد به إظهار نظر رئيس أنجمن مددكاران تاسف خورد
گذشت ان دورهاى كه فعلت كم كارى فقط إز ديدگاه دين بهره
مي برديد،سطح اگاهى و استقلال مردم ،ديگر أجازه نمي دهد،
بدون كار كارشناسانه و أسيب شناسى ،نسخه بپيچيد
تابناک عزیز
خواهشمند است به عنوان یک رسانه تاثیرگذار تلاش کنید واژه مناسب جایگزین برای "ازدواج سفید" پیدا کنید و سعی شود در زبان فارسی از این کلمه زیبا، برای معرفی این سبک زندگی مبتذل وارداتی و با هم باشی سیاه، استفاده نشود. واژه جایگزین، بایستی از بار منفی برخوردار باشد در حالی که کلمه "ازدواج سفید" ابتدائا با توجه به قداست کلمه ازدواج، ممکن است موضوع مثبتی را در ذهن تداعی کند.
خوب این ازدواج سفید همان ازدواج موقت هست که شرعی هم میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
دوست عزیز در ازدواج سفید هیچ محرمیتی بین طرفین وجود ندارد درواقع اصلا شرعی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
ازدواج یک عقد است به ایجاب و قبول توافق کردند مشکل شرعی و قانونی ندارد فقط عدم ثبت تخلف قانونی است
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهوراه ای که مروج اصلی فساد و روابط نامشروع هستند همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
عامل اصلی فقر و بی پولی هست ازدواج ها با هزینه های کمر شکن باعث به وجود امدن همچین وضعیتی میشه وقتی میری خواستگاری 500 تا سکه مهریه فقط میخوان بعد خانه ماشین و .... خوب ببخشید از کجا؟؟؟ ازدواج سفید بهترین راه هست تا خانواده ها از خیر شرایط سخت برای جوان ها کوتاه بیان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
عاقبت مدیریت ضعیف جامعه است
ناشناس
| United States |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
یعنی اگر در قطب خرس قطبی کسی را هم گاز بگیرد آن هم تقصیر ماهواره است خدا را شکر ماهواره اختراع شد بشود همه چیز را گردنش انداخت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
کسی نمیتواند منکر اثر ماهواره در ترویج بی عفتی و قبه زادیی و عادی نشان دادن مسایل حرام توسط آن باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
نه آقا این حرفا چیه ماهواره باعث پیشرفت جامعه میشه شما مثل اینکه خیلی عقب مونده هستیا
مددکار..... جذاب..... ؟؟؟؟؟؟ ای وای ای وای !!!!!!!!
به نظر شما آدم های با شخصیت و با اصل و نسب می رن دنبال این کار؟؟ تعجب از دخترهایی است که وارد این رابطه ها شدند آیا این قدر نمی دونند که طرف این قدر براشون ارزش قائل نیست که باهاشون ازدواج رسمی کنه و داره ازشون سوء استفاده می کنه؟ برای اون پسر که بد نمی شه هر وقت خواست می ره با یکی بهتر ازدواج می کنه ولی دختر خانم آیا برای شما همیشه فرصت همسر بودن و مادر بودن هست؟؟ اون آقایی هم که میگه: در مجلس عقدی بزرگی می گفت؟!! اون بزرگ حرفش سنده یا خدا؟ تو این مثلا زندگی ها، اون رابطه ها بی تعارف "زنا" هست در حالیکه خدا میگه به زنا حتی نزدیک هم نشید که اگر توبه نکنید در دنیا و آخرت عاقبت بدی دارید(نقل به مضمون)..واقعیت جامعه رو هم می بینیم که خیلی ار قتل ها به خاطر رابطه ها و دوستی های خارج عرف صورت گرفته! دیگه از این واضح تر...حداقل این افراد حتی اگر شرایطش رو ندارند می تونند صیغه محرمیت بخونند و رابطه شون رو شرعی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
دوست عزیز برو یکم مطالعه کن و یاد بگیر زنا به چه رابطه ای گفته میشه... زنا رابطه به رابطه زن و مزدی گفته میشه که یکی از اونها متاهل باشه.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
شما از کجا میدونی صیغه محرمیت نمیخونن؟
حقوق خوان
| United States |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
زنا به رابطه جنسی بین مرد و زن نامحرم گفته می شود و اگر یکی متاهل باشد به ان زنای محصنه گفته می شود.اون کسی که میگی مطالعه کن اول خودت باید مطالعه کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
این ناشناس محترم که با پرچم کشور دیگر آمده ظاهرا لازم هست که خودشان مطالعه کنند! زنا اقسام مختلفی داره و عواقب هر کدام هر متفاوت هست یکی از اقسام آن رابطه نامشروع افراد مجرد می باشد، نوع دیگرش رابطه نامشروع با فرد متاهل است که به آن زنای محصنه گفته می شود و یک نوع دیگر آن هم زنای با محارم است
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
دوست ناشناس از سوئیس،
شما هم بد نیست بری یه کم مطالعه کنی و یاد بگیری.
اون که شما میگی اسمش زنای محصنه است یعنی زنا با زن شوهر دار و مجازات اون سنگساره.
مجازات زنا با زن غیر شوهر دار 80 ضربه شلاق به هر کدام از زن و مرد زنا کار است و اینکه ازدواج با اونها برای مؤمنین (یعنی آدمهای سالم و معمولی) حرامه.
پناه میبریم به خدا. خودش همه را حفظ کنه انشالله.
دوستان عزیز اصل محبت و وفاداری کم رنگ شده، ارتباط عاشقانه زن و مرد سطحی و مستعد خیانت شده
درصد زیادی از زوج ها طلاق فیزیکی و عاطفی می گیرند ولی کسی نگران نمی شود
چند جوان با هم زندگی م یکنند شوم و سیاه و ...
کمی بزرگتر نگاه کنید ببینید علت چیست و معلول چیست
وقتی یک جوان بیکار باشه خونه نداره ماشین نداره وهیچی نداره وبنابراین آینده نداره..اصلاروش نمیشه بره خونه بگه زن میخوام واگه هم روش بشه نمیتونن برن خواستگاری...آخه بره خواستگاری بگه من نمیتونم خرج خودمودربیارم زن هم میخوام بگیرم بدبختش کنم؟حالااین جوان نیازشه ازدواج خب...چکارکنه؟؟؟بایدخودشویکجوری راضی کنه خب...تاوضع مملکت این باشه99درصدملت تودام دزدی//اعتیاد//ومیلیاردهامیلیاردآفت هستن مطمئن باشین.
وقتي طلاق اينقدر سخت (و گاهاً غير ممكن) هست (كه زن نمي تونه طلاق بگيره، مرد هم درصورت طلاق به خاك سياه مي شينه) طبيعيه كه تمايل به ازدواج كمتر بشه و آدم ترجيح بده بدون خطر و گرفتاري يه زندگي آروم داشته باشه.
هركدوممون حداقل چند زن رو مي شناسيم كه يكي دو سال زندگي كردن و سالها دنبال طلاق دويدن، يا مردهايي كه زندگي شونو براي طلاق دادن و يا الان تو زندان هستن.
خانواده ی دختری که به این نوع از همباشی سیاه اجازه داده باشه، فکر کن ببین چه جور خانواده ای هست!!!!!
ازدواج سیاه بچه های حرام بی حیاییی و بی عفتی
تحصیلات عالیه به چه قیمت؟ اسم روشنفکر هم رو خودشون میذارن
با این وضع اقتصاد کسی به فکر ازدواج رسمی نیست و خیلی وقته دختر و پسر با هم همینطوری زندگی میکنن. به نظرم هرچه جلوتر بریم بیشتر هم میشه اما کاش مثل اروپا به همان رابطه دوستی پایبند باشند
آقا من دیگه دارم دیوونه میشم.
کاربر گرامی، اطلاعاتم درسته...به رابطه نامشروع زنا گفته می شه و اگر یکی یا هر دو نفر متاهل باشند می شه : زنای محصنه!! که گناهش بزرگتر و مجازاتش از نظر شرعی و قانونی سنگین تره.

دوم: کاربری هم که گفته از کجا می دونم صیغه نمی خوانند، چون واضح هستش...اگر ضیغه محرمیت بخونند که می شه ازدواج (چون دو نوع ازدواج داریم دائم و موقت)ولی وقتی محرمیتی در کار نیست و دو طرف بدون محرمیت کنار هم زندگی می کنند میشه: هم باشی سیاه(نخواستم کلمه سفید رو به کار ببرم که قداست ازدواج زیر سوال بره.
لیاقت. این دخترهای دمدمی مزا ج وجشم و هم جشم خالم اینو کفت ما مانم اینو همینه سر هر جیز بیخود مهریه اجرا کذاشتند. وحرف طلاق زدند. دخترهای خوب هم به اتش اینها می سوزند پسرها از ازدواج رسمی می ترسند
لطفا نظرات رابکذارید
چطور ميشه ازدواج سفيد كرد ٣٢ سال شديم نه سفيد داريم نه سرمه اي نه قهوه اي نوك مدادي
عجیبه!!! اونائی که کامنت های ضد همباشی سیاه رو دیسلایک کردن(منفی دادن)، یعنی طرفدار همباشی سیاه و ننگین هستن؟؟؟!!!
تعهد داره تبدیل به افسانه میشه
دیگه کسی برای زندگی کردن، با هم بودن، همسر بودن حاضر به تقبل زحمت نیست
همه چی رو مفت می خواهیم
والا تابناک من به جای تو خجالت کشیدم از اینکه تبلیغ میکنی فساد را نکن والا ما مردم از اینا خبر نداریم چرا به ما یاد میدی این چه ازدواجی که ثبت نمیشه شما هم میگی سفید یعنی خوبه دیگه والا از سیاه هم بدتره
به نظر من اولین و مهلک ترین ضربه به شخصیت زن و همین طور کیان خانواده رو ازدواج موقت یا همون صیغه زده
هرکس حلال حرام خداوند را بی ارزش کند .وقانون خودش رااجراکند. هم جامعه پراز زنازاده و وحشی زیاد خواهد که به هیچکس رحم نخواهند کرد.همان کلام عربی عهدیست که خداوند قرار داده.هرچیز درزمین ریشه اش در آسمان است.و هر فسقی ریشه اش در زیزمین است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر