بازدید 13353
۷

رونق ساخت و ساز در ایران

انتظار می‌رود بازار ساخت و ساز ایران به رشد نسبتاً ثابت خود، با نرخ رشد مرکب سالانه از 6.1 درصد از سال 2016 تا سال 2020، ادامه دهد. پیش بینی می‌شود ارزش کل بازار ساخت و ساز در ایران در انتهای سال 2016 به 154 میلیارد دلار برسد، این در حالی ست که انتظار می‌رود این مقدار تا سال 2020 به 196 میلیارد دلار افزایش یابد.
کد خبر: ۶۳۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 17 October 2016
به گزارش «تابناک اقتصادی» به نقل از کانستراکشن ویک، علی رغم چالشی که حول کاهش جهانی قیمت نفت و مشکلاتی که دولت ایران در باب مسائل مالی به خاطر چندین سال تحریم با آن دست و پنجه نرم می‌کند، انتظار می‌رود بازار ساخت و ساز ایران به رشد نسبتاً ثابت خود، با نرخ رشد مرکب سالانه از 6.1 درصد از سال 2016 تا سال 2020، ادامه دهد. 

از آن جا که ایران نزدیک به 80 میلیون سکنه دارد و 64 درصد از این جمعیت زیر 35 سال هستند، این کشور پتانسیل آن را دارد که به یکی از بازیگران اصلی در بازار ساخت و ساز جهان تبدیل شود.

پیش بینی می‌شود ارزش کل بازار ساخت و ساز در ایران در انتهای سال 2016 به 154 میلیارد دلار برسد، این در حالی ست که انتظار می‌رود این مقدار تا سال 2020 به 196 میلیارد دلار افزایش یابد. برداشته شدنِ تحریم‌ها در ماه ژانویه سببِ افزایشِ اطمینان سرمایه گذاران و متقاضیان در نه ماه گذشته شده است ، چنان که بسیاری امیدوارند سرمایه های اضافی صرفِ پروژه های سازندگی شود.

رشد ساخت و سازها بیشتر مربوط به حوزۀ مسکونی است و 45 درصد بازار ایران را به خود اختصاص داده است، و این بیشتر به خاطر کمبود مسکن در ایران است. تقاضا برای مسکن، 1.5 میلیون واحد مسکونی در سال است، و بازار کنونی تنها می‌تواند 700.000  واحد مسکونی در سال تأمین کند. تنها در سال 2009، پیش بینی شده بود که نیاز به ساخت 750.000 واحد مسکونی در سال است، و این رقم صرفاً باید برایِ زوج‌های جوانی که تازه زندگی خود را آغاز می‌کنند فراهم می‌شد.

همچنین ایران خبر از چندین پروژۀ سازندگی برای گسترش سدها، تونل‌ها، و پروژه های صنعتی مختلف داده است. در سال 2014، 475 مزایده به ارزش 88.3 میلیارد دلار در ایران برنده شده بود. پروژه‌ها شامل ساختن 745 کیلومتر آزاد راه، 5.626 کیلومتر بزرگراه، و 2.970 کیلومتر جاده در حومۀ شهر می‌شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
خیلی تخیلی بود...
من هم متقاضی مسکن هستم. اما با کدام اقتصاد؟؟؟
توی بازپرداخت همین اقساطم موندم.
با وجود داشتن تخصص و بلد بودن کار، اما بدلیل حضور بازار دلالی در همه شاخه ها، به چی دل خوش باشم.
لااقل يه از عكس كارگر هاي بيچاره خودمون رو مي گذاشتيد .
برای کی میسازید
پاسخ ها
مازیار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
برای پولداران وچند خانه ای های ندار بیچاره؟؟؟؟.......11
امیدوارم این افزایش به معنی گران شدن مسکن نباشد چون دلال ها به شدت در این بازار فعالند و بازار از روند عرضه و تقاضا پیروی نمی کند.
بله من هم به عنوان شخصی که اندکی اقتصاد می دارند متعتقدم که بازار ساخت و ساز در ایران جای رشد زیادی دارد ولی فقط درصورتی که قیمت ها شکسته شود تا متقاضیان مسکن بتوانند وارد شوند. در غیر اینصورت اینکه بازار ساخت و ساز داغ شود و در عین حال قیمت ها هم بالا بروند با شرایط فعلی کشور محال ممکن است. چون متقاضی برای آن وجود ندارد. مطابق نظر اقتصاد دان بزرگ آدام اسمیت حرف اول و آخر را در اقتصاد عرضه و تقاضا می زند و بازار ساخت و ساز به دلیل نبود تقاضا با قیمت های فعلی جای هیچگونه سودجویی جدید ندارد.
چی بگیم والا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها