بازدید 4327

اهتمام مجلس نسبت به حل معضل حقوق های نامتعارف

کد خبر: ۶۳۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 16 October 2016
یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم برخورد جدی تر و شفاف تر قوه مجریه با موضوع فیش های حقوقی غیر متعارف گفت: مجلس در همین راستا خود را مکلف به ادامه پیگیری و نظارت بر این موضوع جهت بازگشت بیت المال و تنبیه مجرمان می داند.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل سروش در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: همانطور که بنیانگذار جمهوری اسلامی در وصیت نامه‌شان اشاره کردند ما خدمتگزار مردم ایران بخصوص مستضعفان و ستم دیدگان هستیم اما متاسفانه گاهی در تقابلات سیاسی، روندهای نادرست مدیریتی و حتی سودجویی های اقتصادی به حقوق آنها خدشه وارد می شود. حال اینکه جمهوری اسلامی ایران براساس ماهیت و بر مبنای ارزش های انقلابی و دینی‌اش هرگز نمی تواند در خصوص پایمال شدن حق الناس و یا بیت المال مماشات و تساهل کند.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز به وکالت از مردم که صاحب انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند، موظف به احقاق حق مستمندان، محرومین و ستم دیدگان به واسطه اختیارات تقنینی و نظارتی اش است تا اینگونه از آرای مردم پاسداری کند.

این عضو فراکسیون امید در ادامه با اشاره به موضوع انتشار فیش های حقوقی غیر متعارف گفت: در چند ماه گذشته شاهد آبرو ریزی فیش های حقوقی غیر متعارف بودیم که انتظار برخورد جدی تر و شفاف تر از قوه مجریه می رود. در مجلس نیز منتظر لوایح محکمی برای پیشگیری از وقوع جرائم مالی مشابه و نه مسکن های موقت و دستورالعمل های مدت دار و کم کارکرد هستیم.

سروش ادامه داد: مجلس نیز خود را موظف به ادامه پیگیری این موضوع و نظارت بر قوه مجریه برای بازگشت بیت المال و تنبیه مجرمین دانسته و مکلف می داند نسبت به تهیه طرح های پایدار و پژوهش محور برای حل معضل حقوق های نامتعارف دولتی در آینده اقدام کند. طبیعتا در این راستا توجه به مسائل ریشه ای که در گزارش کمیسیون اصل 90 و دیوان محاسبات به آن اشاره شده، می تواند راهگشا باشد

نماینده تهران همچنین با تاکید بر اینکه معضل بیکاری و رکود اقتصادی باعث یاس و ناامیدی در جامعه بخصوص در بین افراد تحصیل کرده شده است گفت: لازم است مسئولان اقتصادی دولت به داد این معضل بزرگ اجتماعی برسند. اگر هم نمی توانند کاری کنند از مسئولیتشان کنار رفته و اجازه ندهند بیش از این کام مردم تلخ بماند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم با گذشت یک سال از اجرای برجام انتظار آغاز شکوفایی اقتصادی طبق وعده داده شده را دارند افزود: متاسفانه کماکان اقتصاد کشور با رکود مواجه است. لذا از دولت برای مهار تورم قدردانی می کنم ولی باز هم انتظار ما بیش از این است.

سروش با بیان اینکه کارشکنی دولت های استکباری و ایادی منطقه آنها باعث کندی پیشرفت برجام شده است گفت: انتظار مردم اعمال اقتدار و بکار گیری تمهیداتی است که آنها را ملزم به تعهداتشان کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه گفت: طرح تحول سلامت به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های خدماتی دولت یازدهم توانست در گام های نخست خود با استفاده از بودجه قابل توجه بخشی از نابسامانی های عرصه سلامت از جمله کمبود دارو و یا سهم پرداخت مردم و پدیده زیر میزی را به نحوی رفع کند. البته باید دید در ادامه تا چه حد و با استفاده از چه میزان از بودجه کشور می توان این طرح را به سرانجام رساند. نگرانی آن است که این طرح در ابتدا کارشناسی علمی و بودجه ای نشده و باعث مراجعات غیر ضروری و درمان های القایی و مصرف دارو شود.

وی در ادامه خطاب به لاریجانی و عارف گفت: لازم است به سه معضل بزرگ کشور یعنی بیکاری، رونق اقتصادی و بحران آب در فراکسیون های مجلس توجه بیشتری شود و به آنها به عنوان ستون فقرات معضلات کشور پرداخته شود. لازم است نمایندگان نیز توجه جدی به این معقولات داشته باشند چرا که عدم توجه به آنها می تواند در چند سال آینده امنیت ملی ما را به خطر بیاندازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار