بازدید 3705

رفع تبعیض در پرداخت‌ها در لایحه قانون خدمات کشوری پیش‌بینی شود

کد خبر: ۶۳۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 16 October 2016
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت که دولت با ارائه لایحه قانون خدمات کشوری، رفع تبعیض در پرداخت‌ها و همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، اظهار کرد: طبق ماده 167 و ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس دولت باید حداقل شش ماه قبل از پایان مهلت قوانین آزمایشی لایحه آن را به مجلس ارائه دهد و هیات رییسه هم مسئولیت دارد نظارت کند که این وظیفه دولت به موقع انجام شود.

وی افزود: چند قانون وجود دارد که مهلت اجرای آن یا در حال اتمام است و یا مهلت آن به پایان رسیده از جمله قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران، تاسیس مدارس غیرانتفاعی، رفع برخی موانع تولید و استخدام نیروی انتظامی.

این نماینده مجلس یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین این قوانین، قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری است که این قانون تا پایان سال 95 اعتبار دارد و امروز هم 25 مهر است و همین حالا مهلت قانونی دولت برای ارائه لایحه به اتمام رسیده و دولت به وظیفه خود عمل نکرده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: ما مشکلات بسیاری در زمینه حقوق‌های ناعادلانه داریم، در حالیکه رفع تبعیض در پرداخت‌ها و همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته می‌تواند در این قانون پیش‌بینی شود. اگر ضعف‌های قانونی که تا حالا چند بار به طور آزمایشی تمدید شده برطرف شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان گفت که هیات رییسه مجلس باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کند.

مسعود پزشکیان که اداره بخشی از جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت که هیات رییسه در این زمینه نامه نوشته و موضوع را پیگیری کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار