بازدید 4130

۷ هزار میلیارد تومان، معوقات غیرقابل وصول بانک سرمایه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از دریافتی های نجومی اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ۹۰ درصد تسهیلات صندوق به ۳۰ درصد اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۶۳۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 16 October 2016
به گزارش خانه ملت، جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 مهرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص طرح تحقیق وتفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یکی از تقاضاکنندگان تحقیق و تفحص، گفت: تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درمجلس هشتم مطرح شد، اما به سرانجام نرسید همچنین در مجلس نهم با استناد به ماده 236 گزارشی از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان تهیه شد و بر این اساس تعدادی احضار و بازداشت شدند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه تشکیل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان از برنامه دوم توسعه راه اندازی و در برنامه سوم و چهارم و پنجم تنفیذ شد و بر این اساس تاکید شد که سالانه 75 درصد از درآمد فرهنگیان به این صندوق واریز شود و به همین نسبت افزایش در بودجه این صندوق صورت گیرد که از این منبع درآمد جهت تقویت، تشویق و ترغیب فرهنگیان شاغل به فعالیت های اقتصادی مطلوب استفاده شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه سرمایه گذاران این صندوق، فرهنگیان، بازنشستگان، دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان هستند ادامه داد: رئیس صندوق، وزیر آموزش و پرورش است و این صندوق 28 شرکت اقتصادی ایجاد کرده که بسیاری از آنها در جهت مطلوب استفاده نمی شوند.

وی یادآور شد: پتروشیمی خراسان، مروارید، پالایشگاه نفت اصفهان، بیمه معلم، بانک سرمایه و ... تحت نظر این صندوق هستند و قرار بود این صندوق به صورت هلدینگ عمل کند اما متأسفانه عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت جزیره ای است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه فرهنگیان هیچ گونه مشارکتی در صندوق ذخیره که متعلق به خودشان است ندارند افزود: تصمیم گیران صندوق خارج از دایره فرهنگیان هستند و 95 درصد کارمندان صندوق فرزندان غیر فرهنگیان هستند متأسفانه سود و زیان صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص نیست و بیمه معلم که برای حمایت از معلمان تشکیل شده هیچ کمکی به آنها نمی کند و به جای بیمه تکمیلی در کشورهای دیگر نمایندگی احداث می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان در چند صندوق دیگر نیز جزء اعضای هیأت مدیره هستند ادامه داد: اعضای هیأت مدیره صندوق دریافتی های نجومی دارند و متأسفانه شرکت ساختمانی فرهنگیان که مقرر شده بود برای فرهنگیان منازل مسکونی بسازد با شکست مواجه شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان باید در مناطق محروم سرمایه گذاری می کرد اظهار کرد: بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان است در طول 2 سال شش مدیر عامل تعویض کرده یعنی هر 4ماه یک مدیرعامل و مدیر عامل صندوق ماه ها مدیرعامل بانک سرمایه شده که سبب ایجاد فسادی بزرگ شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت بیش از حد از سرمایه بانک سبب ایجاد تخلف در بانک و اعلام آن از سوی بانک مرکزی شده است افزود: سرمایه بانک حدود 11 هزار میلیارد تومان بوده که متأسفانه اکنون بسیار کم شده است که بانک برای جبران خسارت اموال غیر منقول را به قیمت نازل به فروش رسانده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 90 درصد تسهیلات صندوق به 30 درصد اختصاص داده شده است تصریح کرد: بانک سرمایه 7 هزار میلیارد تومان معوقه غیر قابل وصول دارد و یک فرد 3 هزار و 900 میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است که این سبب شده جریاناتی از این شرایط سوء استفاده کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان