بازدید 2765

الحشد الشعبی: عملیات شناسایی در موصل پایان یافت؛ آماده آغاز عملیات نظامی هستیم

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای‌ اعلام کرد که عملیات شناسایی در موصل پایان یافته و آمادگی کامل برای عملیات آزادسازی شهر و منطقه موصل وجود دارد.
کد خبر: ۶۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 16 October 2016

به گزارش فارس، الحشد الشعبی (نیروهای داوطلب مردمی) در بیانیه‌ای رسمی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد: عملیات شناسایی در محورهای عملیاتی برای آزادسازی موصل از لوث وجود تروریست‌های جنایتکار داعش پایان یافته است.

این بیانیه می‌افزاید: نیروهای الحشد الشعبی بر آمادگی کامل خود برای ورود به عملیات آزادسازی تأکید دارند.

برخی منابع غیر رسمی شب گذشته (شنبه) از آغاز عملیات موصل خبر داده بودند اما منابع و مقامات رسمی عراق به طور رسمی چنین چیزی را اعلام نکرده‌اند.

روز گذشته «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بین نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق، توافق صورت گرفته و به زودی عملیات موصل آغاز خواهد شد.

از مدت‌ها پیش نیروهای الحشد الشعبی، نیروهای ارتش و امنیتی عراق و نیروهای مستشار آمریکایی در بخش جنوب موصل و در منطقه القیاره (65 کیلومتری جنوب موصل) مستقر شده‌اند و نیروهای پیشمرگه نیز در قسمت غربی و جنوب غربی موصل  (25 کیلومتری شهر موصل) حضور دارند.

تا کنون وجود اختلافات و مسائل سیاسی مختلف از جمله حضور یا عدم حضور و کیفیت حضور نیروهای پیشمرگه در عملیات موصل، مشارکت نیروهای الحشد الشعبی، مداخله‌گری‌های ترکیه و موضوع حفظ جان شهروندان غیر نظامی آغاز عملیات آزادسازی موصل را به تأخیر انداخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار