بازدید 4354

انتقاد از هدایت فاضلاب به دریاچه ارومیه

نماینده مردم ارومیه درمجلس با بیان اینکه هدایت فاضلاب به دریاچه ارومیه امری نادرست است،گفت:خطر سونامی نمک نه تنها ارومیه بلکه استان های همجوار را نیز تهدید می کند.
کد خبر: ۶۳۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 15 October 2016
روح الله حضرت پور درگفت وگو با  خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت دریاچه ارومیه،گفت:قرمزشدن دریاچه ارومیه نشان از  افزایش نمک در این دریاچه دارد؛بنابراین باید دولت تهمیدات کارآمدی در این راستا اتخاذ کند،زیرا  بدیهی است هنوز خطر سونامی نمک در دریاچه ارومیه  پابرجا است.

 نماینده  مردم  ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  سونامی نمک در دریاچه ارومیه زمانی که  بوقوع بپیوندد  نه تنها ارومیه بلکه استان های همجوار را نیز درگیر می کند،تصریح کرد: وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه،کشاورزی و حتی  محیط زیست و جانوران منطقه  را با خطرات و مشکلات بی شماری  روبرو کرده است .

 وی ادامه داد:  اگر آمار  سرطان را ملاحضه کنیم  آذربایجان غربی بویژه افرادی که در  نزدیکی دریاچه ارومیه  زندگی می کنند در  این امار قرار دارند که این امر بسیار ناخوشایند  است.

 حضرت پور همچنین درباره بسته شدن  چاه های غیر مجاز  نیز در  این حوزه انتخابیه ،افزود:بسته شدن چاههای غیرمجاز  نیز کشاوزان را با مشکلات  عدیده ای در راستای تامین منابع آبی شان روبرو  می کند.

وی،یادآورشد:حفر چاه های کشاورزی غیرمجاز  توسط  برخی کشاورزان  تنها برای  آبیاری  اراضی کشاورزی  خود  ایجاد شده است،بنابراین باید دولت  با یک برنامه ریزی اصولی با آبیاری  قطره ای  کشاورز را برای  استفاده بهینه از منابع آ بی یاری دهد  تا بتوان در این راستا از  منابع آبی به بهترین شکل مناسب استفاده کرد.

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان  اینکه  هدایت  فاضلاب  به دریاچه  ارومیه  امری نادرست  است ،یادآورشد:  در آستانه  فصل بارندگی  قرار داریم؛بنابراین باید سدهای آبی منطقه  به سمت دریاچه ارو میه بازگشایی شوند تا بتوانیم شاهد بهبود وضعیت دریاچه ارومیه باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها